Spring naar bijdragen

Nederland

  • artikelen
    4898
  • opmerkingen
    1026
  • weergaven
    612773

Auteurs van dit blog

Voer dit blog

Actueel radionieuws uit Nederland.

Berichten in deze blog

Luistercijfers week 21: NPO Radio 2 behoudt koppositie terwijl Radio 10 grootste stijger

In de week van 22 mei tot 28 mei zijn de meest recente luistercijfers van Nederland bekendgemaakt. NPO Radio 2 blijft de nummer één positie behouden, met een marktaandeel van 14,2%, ondanks dat deze iets is gedaald ten opzichte van de voorgaande week (14,4%). Op de tweede plaats staat Qmusic met een marktaandeel van 12,1%, een lichte stijging ten opzichte van de voorgaande week (11,9%). Radio 10 neemt de derde plaats in met een marktaandeel van 11,8%. Deze zender laat een opmerkelijke groei zien

Luistercijfers week 20: NPO Radio 2 blijft op nummer 1, Radio 538 daalt terwijl 100% NL stijgt

In week 20 van 2023 zijn de nieuwste luistercijfers bekendgemaakt, waarbij NPO Radio 2 zijn positie als marktleider heeft weten te behouden. Ondanks een lichte daling ten opzichte van de vorige week, blijft NPO Radio 2 stevig op de eerste plek met een marktaandeel van 14,5% (vergeleken met 16,7% in de voorgaande week).   Op de tweede plaats vinden we Qmusic, dat een kleine stijging heeft doorgemaakt. Qmusic heeft nu een marktaandeel van 11,9%, vergeleken met 11,2% in de vorige week. Ra

Luistercijfers week 19: NPO Radio 2 behoudt toppositie met marktaandeel van 16,7%

Volgens recente luistercijfers heeft NPO Radio 2 zijn leidende positie verstevigd. Met een marktaandeel van 16,7% wist het radiostation een opvallende stijging te realiseren ten opzichte van de voorgaande week, waarin het marktaandeel nog op 14,5% lag. Op de tweede plaats vinden we Qmusic, dat met een marktaandeel van 11,2% zijn positie heeft weten te handhaven. Radio 10 completeert de top drie met een marktaandeel van 10,8%.  Een andere zender die aanzienlijke vooruitgang heeft geboekt,

Luistercijfers week 18: NPO Radio 2 behoudt de toppositie, Sky Radio en Radio Veronica leveren in

In week 18 van 2023 blijft NPO Radio 2 de koploper in de Nederlandse radiowereld, maar Qmusic maakt indruk met een sterke stijging in de luistercijfers mede dankzij de 80's Top 500. Volgens recente gegevens behaalde NPO Radio 2 een marktaandeel van 14,5%, iets lager dan de 14,7% van de vorige week. Ondertussen zag Qmusic zijn marktaandeel stijgen naar 11,8%, vergeleken met 11,5% in de voorgaande week. Op de derde plaats vinden we Radio 10 met een marktaandeel van 10,7%. Hoewel het statio

Luistercijfers week 15: NPO Radio 2 marktleider, Qmusic op de tweede plaats, Radio 10 derde

Wekelijks, op woensdagmiddag, worden de luistercijfers van de week ervoor gepubliceerd. In de week van maandag 10 t/m zondag 16 april 2023 is NPO Radio 2 wederom marktleider, Qmusic staat op de tweede plaats, Radio 10 derde. Sky Radio profiteert van de Top 1000 week en blijft vierde met hoogste marktaandeel in 2023. NPO Radio 1 blijft vijfde.

Luistercijfers week 13: NPO Radio 2 marktleider, Radio 10 blijft tweede, Qmusic derde

Wekelijks, op woensdagmiddag, worden de luistercijfers van de week ervoor gepubliceerd. In de week van maandag 27 maart t/m zondag 2 april 2023 is NPO Radio 2 nog steeds marktleider, Radio 10 blijft tweede, Qmusic derde. Sky Radio neemt de vierde plaats over van NPO Radio 1.   Vanaf week 13 zijn er drie nieuwe zenders vanaf 1 april toegevoegd. Dit zijn SLAM! Housuh in de Pauzuh  (Radiocorp), Groot Nieuws Radio Non-Stop (E Power) en Vibe Radio (E Power). Ook is er een naamsverandering: KIN

Luistercijfers SLAM! blijven stijgen

De luistercijfers van Nederlands jongste radiostation zitten goed in de lift deze zomer. Het marktaandeel stijgt in de doelgroep 20-49 jaar van 2,5% naar 2,9% in juni-juli 2019 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De groei is hierbinnen vooral zichtbaar onder de millennials. Het marktaandeel stijgt binnen deze groep luisteraars met 31%, van 2,6% in april-mei 2019 naar 3,4% in de meest recente periode. Dit blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) over de periode juni-juli 2019, w

de redactie

de redactie

Luistercijfers SLAM! blijven stijgen

Het gaat goed met SLAM! Het pop-dance radiostation van Nederland ziet haar marktaandeel bij luisteraar tussen 20 en 49 jaar dit jaar voor de vierde keer op rij stijgen. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers over de meetperiode juni-juli 2020 van NLO/GfK. SLAM! scoort vooral goed bij Millennials, waar het marktaandeel inmiddels is uitgekomen op 3,7%.  Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp: "We zijn aan het knallen bij SLAM!. De lekkere pop-dance playlist van SLAM! slaat duid

de redactie

de redactie

Luistercijfers september-oktober 2020: Qmusic nadert marktleider NPO Radio 2

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode september-oktober 2020 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.447 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 32 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 25 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 3 minuten (vorige periode: 4 uur en 2 minuten).    Stijgers: 100% NL, E-power Radio, Kink

de redactie

de redactie in Luisteronderzoek

Luistercijfers Radio 10 stijgen met nieuwe programmering

Radio 10 houdt de stijgende lijn in de luistercijfers vast. Het marktaandeel van Radio 10 is gestegen naar 4,9% in de periode januari-februari 2015. Dit blijkt luistercijfers van het NLO. In de vorige meting was het marktaandeel van Radio 10 nog 4,4% en in dezelfde periode vorig jaar 3,4%. Wekelijks stemmen bijna 1,3 miljoen luisteraars af op het station met ‘de grootste hits aller tijden’.   De nieuwe programmering van Radio 10 slaat aan. De nieuwe programma’s ‘Tim In de Morgen’ van Tim Klijn

de redactie

de redactie

Luistercijfers Radio 10 blijven stijgen

Volgens de laatste luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode november-december 2014 is het marktaandeel van Radio 10 gestegen naar 4,4%. Dit was 3,4% in dezelfde periode een jaar geleden, dat is een stijging van 30%. Algemeen Directeur Carlo de Boer van Radio 10: “Ondanks het geweld van onze collega’s met de kerstmuziek, Serious Request en de Top 2000, is het marktaandeel van Radio 10 in de meest concurrerende radio periode van het jaar opnieuw goed gestegen. Dat belooft

de redactie

de redactie

Luistercijfers Radio 10 blijven stijgen

Radio 10 wordt steeds groter en groter. Het marktaandeel stijgt van 4,7% in maart-april naar 5% in april-mei 2015. Dit blijkt uit de vanochtend door het Nationaal Luister Onderzoek gepubliceerde luistercijfers over de periode april-mei 2015.   Algemeen Directeur Carlo de Boer van Radio 10: “Het is elke maand een feest als de luistercijfers van Radio 10 bekend worden gemaakt. Ook als we kijken naar de doelgroep luisteraars 20 tot 49 jaar zien we dat het marktaandeel fors is gestegen van 5% in d

de redactie

de redactie

Luistercijfers 100% NL stijgen fors bij jonge vrouwen

Het gaat goed met 100% NL. De luistercijfers zijn opnieuw gestegen en vooral bij jonge vrouwen is het radiostation met de muziek van Nederland populair. Het marktaandeel bij vrouwelijke luisteraars tussen 20 en 34 jaar is in een jaar tijd met maar liefst 29% gestegen van 2,8% naar 3,6%. Dit blijkt uit de vanmorgen door het Nationaal Luister Onderzoek gepubliceerde luistercijfers over de periode december 2015 – januari 2016.   Algemeen Directeur Carlo de Boer: “De eerste luistercijfers van het

de redactie

de redactie

Luistercijfers 100% NL stijgen fors

De luistercijfers van 100% NL blijven stijgen. Vooral bij luisteraars van 20 tot 49 jaar is het marktaandeel ten opzichte van de vorige meeting fors gegroeid van 3,1% naar 3,8%. Dit blijkt uit de vanmorgen door het Nationaal Luister Onderzoek gepubliceerde luistercijfers over de periode januari-februari 2016.   Algemeen Directeur Carlo de Boer van 100% NL: “Na de succesvolle eerste luistercijfers van het nieuwe jaar laat 100% NL opnieuw een grote stijging zien. Zo is het marktaandeel bij onze

de redactie

de redactie

Luistercijfers 100% NL stijgen door

Het marktaandeel van 100% NL is in de periode april-mei opnieuw gestegen. In een maand tijd groeide het marktaandeel door van 3,9% naar 4,3%, een stijging van zo’n tien procent! Dit blijkt uit de vanmorgen door het Nationaal Luister Onderzoek gepubliceerde luistercijfers over de periode april-mei 2016 (ma-zo, 06:00-24:00 uur, marktaandeel Totaal 10+).   Algemeen Directeur Carlo de Boer van 100% NL: “De luistercijfer poll van onderzoeksbureau GFK laat zien dat Oranje toch nog scoort. De luister

de redactie

de redactie

Luistercijfers 100% NL en SLAM! groeien fors

Zowel 100% NL als SLAM! zien de luistercijfers in de nieuw gepubliceerde luistercijfers fors stijgen. De radiozenders van RadioCorp bereiken wekelijks samen ruim 2 miljoen unieke luisteraars. 100% NL Het marktaandeel in de doelgroep 20-49 maakt een stijging van 38% en staat nu op 3,6%. Vooral jonge vrouwen (20-34) zijn geïnteresseerd in Nederlands product, in die doelgroep staat het marktaandeel op 6,7%. Met 64% vrouwelijke luisteraars is 100% NL opnieuw het meest vrouwelijke radiostatio

de redactie

de redactie

Luistercijfers 100% NL blijven stijgen in 2016!

De luistercijfers van 100% NL blijven stijgen. Het radiostation heeft een marktaandeel van 4,0 procent behaald, bij de vorige meetperiode stond de teller nog op 3,8 procent. Dit blijkt uit de vanmorgen door het Nationaal Luister Onderzoek gepubliceerde luistercijfers over de periode februari-maart 2016 (ma-zo, 06:00-24:00 uur, marktaandeel Totaal 10+)   Carlo de Boer, Algemeen Directeur van 100% NL: “Een betere start van het jaar kunnen we ons niet voorstellen, we blijven maar stijgen! Fantast

de redactie

de redactie

Luistercijferrecord voor Radio 10

Radio 10 scoort in de periode september en oktober van dit jaar een marktaandeel van 5,9% in de doelgroep 10+. Dit is het hoogste aandeel van de afgelopen tien jaar in deze periode, blijkt uit de door NLO/GfK bekend gemaakte luistercijfers. Vorig jaar behaalde Radio 10 een marktaandeel van 5,8 % in de doelgroep 10 + in de maanden september- oktober en in 2014 was dit 4,4 %.   Roland Snoeijer, programmadirecteur Radio 10: “We zijn heel blij dat opnieuw meer luisteraars Radio 10 hebben weten te

de redactie

de redactie

Luisteraars zetten Thriller op 1 in Radio Veronica’s Album Top 750

De luisteraars van Radio Veronica hebben Michael Jacksons album Thriller verkozen tot het beste album ooit gemaakt. De afgelopen weken konden zij hun tien favoriete albums allertijden doorgeven voor de nieuwe editie van Radio Veronica’s Album Top 750. Met 19 noteringen komt de Britse band The Rolling Stones het vaakst voor in de lijst en met 12 albums is Anouk de meest genoteerde Nederlandse act. Vanaf vandaag is de Album Top 750 gedurende twee weken dagelijks van 7.00 tot 20.00 uur te horen bij

de redactie

de redactie in Hitnoteringen

Luisteraars waarderen de Sportzomer op NPO Radio 1

NPO Radio 1 heeft een succesvolle Sportzomer beleefd. De publieke radiozender ziet zijn marktaandeel in de periode juli-augustus met 0,7 procentpunt toenemen ten opzichte van de maanden juni en juli naar 8,1 procent. Dat is het hoogste aandeel in vier jaar tijd. De radiozenders NPO Radio 4 en NPO Radio 5 stijgen licht, terwijl NPO Radio 2 en NPO 3FM iets dalen ten opzichte van de voorgaande periode. Dat blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek, uitgevoerd door Stichting Nationaal Luister Onder

de redactie

de redactie



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.