Spring naar bijdragen

Auteurs van dit blog

Radio Decibel terug met live programmering

Dutch Radio

186 weergaven

Vanaf maandag 11 juni 2018 om 16:00 uur komt Radio Decibel terug met een volle programmering. Vanaf die dag gaat er een online kanaal van start onder de naam ‘Radio Decibel live’.

 

Het kanaal is alleen online en via de app te beluisteren en zal naast Radio Decibel, wat non- stop op FM te horen is, gaan uitzenden. Op deze manier kan de luisteraar zelf beslissen of ze voor de non-stop of de live editie willen gaan.

 

The Broadcast House, het bedrijf van Rick Waltmann zal de productie op zich nemen voor dit online project. Dit bedrijf is gespecialiseerd in studiotechniek, streamingdiensten en stelt radiostudio’s ter beschikking.

 

Rick Waltmann: “Na de verkoop van Wild Hitradio twee maanden geleden kwam voor een groot deel van het trouwe team een vrijwillig einde aan een mooi radioproject. Dat ik voor deze mensen een alternatief moest vinden was meer dan helder.Ik ben blij dat de directie van Radio Decibel mij het vertrouwen geeft om gebruik te maken van het merk Radio Decibel en ons daarin alle vrijheid geeft. Een online radiostation met meer dan 15 man en een volledige programmering met live programma’s is in Nederland redelijk uniek. Radio Decibel Live zal tevens doorgaan met het opleiden van nieuw talent, radio maken bij en voor bedrijven (corporateradio.nl) en ook zal de Radio Decibel Drive-In Show nieuw leven ingeblazen worden.”.

 

Perry Oerlemans, Directeur Radio Decibel: “Toen we door Rick Waltmann werden benaderd met dit idee hoefden we niet lang na te denken. Het is geweldig om met dit enthousiaste team te beginnen aan een nieuw online radio avontuur.. en wie weet waar dit allemaal toe kan leiden”.

 

Naast een groot deel van het oud Wild Hitradio team komt ook oud-Radio Decibel dj Barry Brand weer terug.

 

Barry Brand: "Oude liefde roest niet. Het is iets langer dan een jaar geleden dat ik mijn laatste middagshow maakte bij Radio Decibel. En heel eerlijk, dacht niet dat ik ooit deze naam nog zou noemen in een programma. Ik heb bij Wild Hitradio maar liefst 7 middagshows mogen maken en toen kwam er al een einde aan. Niet alleen voor mij maar ook voor de rest van het team. De keuze om als team samen door te gaan was snel gemaakt. En hoe tof is het dat ik samen met deze mensen weer terug ben op het oude nest. Soms moet je in een relatie even uit elkaar om daarna sterker terug te komen. Dat gaan wij nu dus doen!".

 

Radio Decibel Live is te beluisteren via decibel.nl/live en binnenkort via de app van Radio Decibel.

 

Bron: Radio Decibel/Rick Waltmann



0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Blog reacties

    • Ter aanvulling op bovenstaand artikel zijn dit de streams van de themakanalen van JOE:   Joe 70s               http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/JOEfm_be_70s_128.mp3 Joe 80s               http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/JOEfm_be_80s_128.mp3 Joe Top 2000      http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/JOEfm_be_t2000_128.mp3            Gr,  Melle      
    • Nog altijd wordt er  dus over de Borkum Riff gesproken, maar het schip heeft haar naam gewijzigd  in  'Veronica'. Ik snap de volharding niet om het anders te noemen. Op de website soundscapes van Hans Knot vond ik meer informatie over de  reden voor vervanging van het zendschip. Ik heb de oorspronkelijke naamgeving Borkum Riff aangepast in Veronica.    ...In 1964  werd besloten  de ' Veronica'  te vervangen door de "Norderney". Op het eerste gezicht leek dit besluit ietwat vreemd, aangezien de 'Veronica' altijd was beschreven als een enorm sterk en solide schip, terwijl de "Norderney" bijvoorbeeld helemaal geen motor had. Bull Verweij zei hierover in een interview met Hans Knot en Jelle Boonstra:   Een motor had de "Borkum Riff" ook niet. Het schip had een stoommachine en die is er uitgehaald. Achteraf doodzonde want het was een prachtmachine, een juweel. Toen we uit Duitsland weggingen zijn we nog wel met de stoommachine uitgevaren en moesten dus voor vertrek ook nog kolen bunkeren.   Bovendien moest de 'Veronica' vervangen worden. Er waren plannen voor een sterkere zender en op de "Norderney" was er meer ruimte voor een zenderkamer en zo meer. De "Norderney" werd dus aangeschaft want ook de jaren gingen tellen voor de 'Veronica'.   Het schip was gebouwd in 1911 en begon toch diverse gebreken en gaten te krijgen. Bovendien werd er nooit een haven aangedaan. Voordat we destijds Emden verlieten werden er op de huid allemaal voorzorgsmaatregelen aangebracht om doorroesten te voorkomen. Er was namelijk nogal behoorlijk veel koper op het schip en in combinatie met ijzer kon dit veel problemen opleveren. De zinkplakken die waren aangebracht, waren na een paar jaar gewoon door invloed van het energieveld van de zender al helemaal weg.   We hebben toen eerst overwogen om de "'Veronica' naar een dok te laten slepen, maar dit kostte zoveel zenddagen dat we besloten een nieuw schip aan te schaffen. We zijn zelfs nog in onderhandeling geweest met Verolme om een drijvend dok op de Noordzee neer te leggen om daar de 'Veronica' in te laten herstellen...   http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/VOLUME06/Borkum_riff.shtml   Mijn conclusie is dat met name de aanwezigheid van veel koper en natuurlijk ook de zender voor een versnelling van de corrosie hebben gezorgd. Zoutwatergehalte ,zuurstof, stroomsnelheid zijn andere variabelen die een rol hebben gespeeld. Normaal gesproken verdwijnt er ongeveer 0.15 mm ijzer door corrosie. Dit proces wordt  verdrievoudigd door de andere genoemde factoren en dan verdwijnt er bijna een halve millimeter staalplaat per jaar.     Salut Leendert
    • En hier is dan de brief van Paul Acket waar Hans over schrijft, "en die kwam in 2005 in ons bezit". Deze kwam uit het archief van oom Bull. Als Hans 'em gewoon had neer gezet hier had ie niet alles over hoeven typen........hi   https://pixeldra.in/u/1sDphF             Inderdaad, want na 18 april had het geen zin meer.
    • De spotjes, ter ondersteuning van de demonstratie, werden niet vele malen per dag wekenlang massaal op de 538 meter gedraaid, maar één week op de 259 meter, destijds in gebruik door Radio Veronica.
  • Doneer

    Ondersteun Radiotrefpunt en Radio Erfgoed.

    Wij waarderen elke donatie!

    Donate Sidebar by DevFuse
×

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze site ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid, en We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat.