Spring naar bijdragen

Auteurs van dit blog

Spijkers met Koppen viert 30-jarig jubileum in Carré

Dutch Radio

164 weergaven

Spijkers met Koppen bestaat 30 jaar en dat wordt groots gevierd. Dolf Jansen en Felix Meurders verruilen voor één keer hun vaste stek café The Florin voor Koninklijk Theater Carré in Amsterdam. Daar ontvangen ze cabaretiers, columnisten, muzikale gasten en tal van andere mensen om het jubileum van het BNNVARA-radioprogramma te vieren. Op het speciale Spijkerspodium staan onder anderen cabaretiers Niels van der Laan en Jeroen Woe, columnisten Hans Sibbel en Merijn Scholten en artiesten Rowwen Hèze en Stef Bos. En daar blijft het niet bij. In aanloop naar het jubileum maken Dolf en Felix bekend welke vrienden van het programma nog meer langskomen. Het jubileum van Spijkers met Koppen is op 7 oktober 2018 tussen 16.00 en 18.00 uur te zien in Carré en live te horen bij BNNVARA op NPO Radio 2. Alle informatie over gasten, artiesten en de kaartverkoop van het jubileum is te vinden op spijkersmetkoppen30jaar.nl

 

.Dolf:” 'Een radiomonument zijn is mooi, 30 jaar bestaan ook, maar mij gaat het erom de komende 20 jaar topradio blijven maken. Bij Spijkers met Koppen voel ik me elke week twee uur lang als Bruce Springsteen die tegen de brede rug van Felix the Big Man Meurders geleund mag staan.”

 

Felix: “Spijkers is een genot om te maken. De energie die het programma uitstraalt knalt door de speakers heen. Op 7 oktober sta ik voor het eerst in mijn leven, samen met Dolf, als ceremoniemeester op het podium van Carré. Dat kan niet anders dan een groots feest worden.”

 

Het radioprogramma Spijkers met Koppen is sinds 1988 iedere zaterdag tussen 12.00 en 14.00 uur te beluisteren bij BNNVARA (voorheen VARA) op NPO Radio 2. Het programma wordt uitgezonden vanuit café The Florin in Utrecht en al jaren gepresenteerd door Dolf Jansen en Felix Meurders. Andere mensen die het programma gepresenteerd hebben zijn onder andere Jack Spijkerman, Jan Jaap van der Wal, Richard Groenendijk en Pieter Jan Hagens. In Spijkers met Koppen schuiven politici, sporters en columnisten aan voor een goed gesprek, maar het kan ook gaan over kunst en cultuur, burenruzies of vreselijk uit de hand gelopen hobby’s. En er zijn optredens van grote artiesten en cabaretiers in de meest intieme setting. Alles kan en mag in Spijkers!

 

Bron: BNNVARA

Foto: Annemieke van der Togt



0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Blog reacties

    • Ter aanvulling op bovenstaand artikel zijn dit de streams van de themakanalen van JOE:   Joe 70s               http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/JOEfm_be_70s_128.mp3 Joe 80s               http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/JOEfm_be_80s_128.mp3 Joe Top 2000      http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/JOEfm_be_t2000_128.mp3            Gr,  Melle      
    • Nog altijd wordt er  dus over de Borkum Riff gesproken, maar het schip heeft haar naam gewijzigd  in  'Veronica'. Ik snap de volharding niet om het anders te noemen. Op de website soundscapes van Hans Knot vond ik meer informatie over de  reden voor vervanging van het zendschip. Ik heb de oorspronkelijke naamgeving Borkum Riff aangepast in Veronica.    ...In 1964  werd besloten  de ' Veronica'  te vervangen door de "Norderney". Op het eerste gezicht leek dit besluit ietwat vreemd, aangezien de 'Veronica' altijd was beschreven als een enorm sterk en solide schip, terwijl de "Norderney" bijvoorbeeld helemaal geen motor had. Bull Verweij zei hierover in een interview met Hans Knot en Jelle Boonstra:   Een motor had de "Borkum Riff" ook niet. Het schip had een stoommachine en die is er uitgehaald. Achteraf doodzonde want het was een prachtmachine, een juweel. Toen we uit Duitsland weggingen zijn we nog wel met de stoommachine uitgevaren en moesten dus voor vertrek ook nog kolen bunkeren.   Bovendien moest de 'Veronica' vervangen worden. Er waren plannen voor een sterkere zender en op de "Norderney" was er meer ruimte voor een zenderkamer en zo meer. De "Norderney" werd dus aangeschaft want ook de jaren gingen tellen voor de 'Veronica'.   Het schip was gebouwd in 1911 en begon toch diverse gebreken en gaten te krijgen. Bovendien werd er nooit een haven aangedaan. Voordat we destijds Emden verlieten werden er op de huid allemaal voorzorgsmaatregelen aangebracht om doorroesten te voorkomen. Er was namelijk nogal behoorlijk veel koper op het schip en in combinatie met ijzer kon dit veel problemen opleveren. De zinkplakken die waren aangebracht, waren na een paar jaar gewoon door invloed van het energieveld van de zender al helemaal weg.   We hebben toen eerst overwogen om de "'Veronica' naar een dok te laten slepen, maar dit kostte zoveel zenddagen dat we besloten een nieuw schip aan te schaffen. We zijn zelfs nog in onderhandeling geweest met Verolme om een drijvend dok op de Noordzee neer te leggen om daar de 'Veronica' in te laten herstellen...   http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/VOLUME06/Borkum_riff.shtml   Mijn conclusie is dat met name de aanwezigheid van veel koper en natuurlijk ook de zender voor een versnelling van de corrosie hebben gezorgd. Zoutwatergehalte ,zuurstof, stroomsnelheid zijn andere variabelen die een rol hebben gespeeld. Normaal gesproken verdwijnt er ongeveer 0.15 mm ijzer door corrosie. Dit proces wordt  verdrievoudigd door de andere genoemde factoren en dan verdwijnt er bijna een halve millimeter staalplaat per jaar.     Salut Leendert
    • En hier is dan de brief van Paul Acket waar Hans over schrijft, "en die kwam in 2005 in ons bezit". Deze kwam uit het archief van oom Bull. Als Hans 'em gewoon had neer gezet hier had ie niet alles over hoeven typen........hi   https://pixeldra.in/u/1sDphF             Inderdaad, want na 18 april had het geen zin meer.
    • De spotjes, ter ondersteuning van de demonstratie, werden niet vele malen per dag wekenlang massaal op de 538 meter gedraaid, maar één week op de 259 meter, destijds in gebruik door Radio Veronica.
  • Doneer

    Ondersteun Radiotrefpunt en Radio Erfgoed.

    Wij waarderen elke donatie!

    Donate Sidebar by DevFuse
×

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze site ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid, en We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat.