Jump to content

100% NL pakt 20% winst in doelgroep 20-49


de redactie

136 views

Het gaat goed met 100% NL. Het marktaandeel stijgt opnieuw in de meest belangrijke, commerciële doelgroep 20-49. In de zomermaanden (juli-augustus) pakt de zender met de beste muziek van Nederland een marktaandeel van 3,6%, een stijging van 20% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Ook is er een opvallende groei te zien in de doelgroep vrouwen 20-49, 100% NL groeit in deze doelgroep van 3,8% vorig jaar naar 4,5% dit jaar. Dat blijkt uit de meest recente meting van het nationaal luisteronderzoek van GfK (jul-aug ’20, ma-zo, 06:00-24:00 uur).


Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp, laat weten: "Deze zomer bezorgden we de luisteraars van 100% NL met 'De Gastenlijst' tóch nog een memorabele zomer. Zo maakten ze kans op een exclusief optreden van Guus Meeuwis, Tino Martin en een avondje uit op de Amsterdamse Zomer. Maar hadden we ook een te gekke actie met Disneyland Parijs. Precies hetgeen wat Nederland wel kon gebruiken! Deze maand staat 100% NL in het teken van de vernieuwde programmering én de Top van de Nederpop, we zijn van plan deze stijgende lijn door te zetten!"

 

20200922-Radiocorp-Nieuwsbrief-Luistercijfers-02.jpg.416c696f29bccaeb9070c52fb2a9ae10.jpg

1 Comment


Recommended Comments

guus meeuwis is zeker weten een van de betere nederlandse artiesten, maar er is ook zoveel saai nederpop en jongeren luisteren naar 100% nl? ik dacht dat ze helemaal niet meer naar de radio luisterden.

Link to comment
Guest
Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, Privacy Policy and We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.