Spring naar bijdragen

Radio luistercijfers september-oktober 2021: Qmusic wederom best beluisterd


de redactie

1305 weergaven

De luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode september-oktober 2021 zijn bekendgemaakt. De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.326 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 25 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 22 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 4 minuten (vorige periode: 4 uur en 6 minuten).

 

  • Stijgers: Kink, NPO Radio 2, NPO Radio 4, NPO Radio 5, ORN Radio, Qmusic, Radio 538, Sublime FM
  • Dalers: NPO Radio 1, Radio 10, SLAM!
  • Gelijk: 100% NL, BNR Nieuwsradio, ClassicNL, E-power Radio, NPO 3 FM, Sky Radio, Radio Veronica

 
 1243778915_DeepinSchermafdruk_Gebiedselecteren_20211123120057.thumb.png.3287fead7b0b6e940f86023e71405ef1.png


Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO).


Website: www.nationaalluisteronderzoek.nl 

  • Treurig 1

1 Opmerking


Aanbevolen antwoorden

Reacties


Qmusic

 

Qmusic zet landelijk marktleiderschap voort en vestigt opnieuw records


Met een marktaandeel van 12% in de brede doelgroep 10+ en een torenhoog marktaandeel van 21,4% in de doelgroep 20-49 jaar, rijgt Qmusic opnieuw records aaneen. Dit tonen de nieuwste luistercijfers, die vandaag bekend zijn gemaakt door NLO GfK.


Programmadirecteur Dave Minneboo: "Het was deze eeuw tot een jaar geleden nog geen enkele radiozender gelukt om in de doelgroep 20-49 jaar boven de 20% uit te komen en wij flikken het deze maand voor de vijfde keer. We noteren nu 41 maanden op een rij groei ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor."


De triomftocht die Qmusic inmiddels al geruime tijd aan het voeren is blijft maar doorzetten. Nadat de radiozender vorige meting de grootste van het land werd in de brede doelgroep 10+, verbreekt het deze meting opnieuw records. De stijging ten opzichte van vorig jaar bedraagt 11% in 20-49 (van 19,3% naar 21,4%) en 2% (van 11,8 naar 12,0%) in 10+. De middagshow met Domien Verschuuren noteert deze meting een stijging van maar liefst 21% t.o.v. vorig jaar in 20-49 jaar. Ook op het niveau van weekbereik steekt Qmusic met kop en schouders boven de rest uit: de zender bereikt ruim 2,9 miljoen luisteraars per week.


100% NL


Beste luistercijfers in 8 jaar voor 100% NL


De luistercijfers van 100% NL gaan door het dak. Het radiostation breekt keer op keer haar record en weet deze stijgende lijn vast te houden. 100% NL ziet haar marktaandeel groeien van 3,4% in september-oktober 2020 naar 3,9% in september-oktober 2021. Het station maakt daarmee een groei door van 15% bij luisteraars in de doelgroep 20-49. Dat blijkt uit de meest recente luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek, uitgevoerd door GfK. Het is acht jaar geleden dat 100% NL in deze meting zo'n hoog marktaandeel scoorde.


Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp: "Fantastische cijfers! Nederland viert het najaar met de beste muziek van Nederland en 100% NL. We zijn blij dat de luisteraars ons zo massaal weten te vinden. In september speelden we bij 100% NL De Uithaal en konden luisteraars arrangementen naar Disneyland Paris winnen. Ook de komende tijd zitten luisteraars goed bij ons. Zo kunnen ze kans maken op de mooiste Sinterklaas ooit en komt er een prachtige Kerst-actie aan"

Link naar opmerking
Gast
Een opmerking toevoegen...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.