Spring naar bijdragen

2CD ‘Ferry Maat – jinglemaker’


Jan Jaap

Aanbevolen berichten

Het Genootschap radiojingles en – tunes brengt maandag een bijzondere 2CD uit. ‘Ferry Maat – jinglemaker’. Met daarop ALLE jingles en tunes van DJ Ferry Maat als jinglecomponist en producent.

Het is voor het eerst dat de jingles op CD verschijnen. Nog nooit is zijn werk als jinglemaker zo duidelijk in kaart gebracht. De CD kost 24 euro inclusief verzendkosten naar elk land. De CD wordt vanaf maandag 16 januari geleverd. De dubbel-CD komt namelijk uit op de dag dat Ferry Maat 65 jaar wordt. Voor de CD’s zijn de originele masters gebruikt, in nauwe samenwerking met Ferry Maat.

Dit is de volledige inhoud van de dubbel-CD ‘Ferry Maat – jinglemaker’:

CD 1: Alle jingles en tunes voor Radio 2.

CD 2: Alle jingles voor: De Nationale Hitparade, Radio 5, Omroep Flevoland, Radio Drenthe, Radio Hollands Glorie, Radio M, Radio Oost, Radio Rijnmond, TV Drenthe, Nederland 1 Kerst, VARA Radio 1 en Veronica Nieuwsradio. Bonus tracks: TROS TV leader, de Duitse klanten, uitleg Radio 2 uuropener, 192 It’s for you, Feijenoord, en het Wilhelmus!

De dubbel-CD ‘Ferry Maat – jinglemaker’ ligt niet in de winkel, maar is uitsluitend te koop via het genootschap.

Bron: http://jingleweb.nl/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de Ferry liefhebbers ... maandagmiddag16 januari om 16 uur 2 uur lang "in gesprek met Ferry Maat" op www.extragold.nl . Omdat deze absolute uitblinker onder de DJ's en jinglemakers de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt (nauwelijk voor te stellen ... maar toch), nogmaals de 2 bijzondere uren die eerder in het kader van het RNI weekend werden uitgezonden. Ferry vertelt zelf over zijn hele carriere van toen tot nu, ook als "Ferry Svenson" ..... want zo begon Ferry Maat ooit als DJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de Ferry liefhebbers ... maandagmiddag16 januari om 16 uur 2 uur lang "in gesprek met Ferry Maat" op www.extragold.nl . Omdat deze absolute uitblinker onder de DJ's en jinglemakers de pensioengerechtigde leeftijd heeft bereikt (nauwelijk voor te stellen ... maar toch), nogmaals de 2 bijzondere uren die eerder in het kader van het RNI weekend werden uitgezonden. Ferry vertelt zelf over zijn hele carriere van toen tot nu, ook als "Ferry Svenson" ..... want zo begon Ferry Maat ooit als DJ.

Ik wordt over 4 weken ook 65, ik was wel geen dj maar toch, krijg ik ook twee uur? ( hi)

Je ziet het, de babyboom slaat toe.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen zoveel druk ben ik niet bestand. Het was eigenlijk maar een grappige opmerking waarmee ik wilde aangeven dat alles betrekkelijk is. Nooit met de bedoeling "2 uur dure zendtijd in beslag te nemen".

Inmiddels heb ik ja gezegd tegen het aanbod van Bert van Extra Gold en wordt e.e.a. uitgewerkt.

Hopelijk laat het format van Extra Gold ook mijn platen keus toe.........Je weet in deze tijd van "formats" maar nooit.

Juul

PS. Bij Extra Gold krijgen ze het nog druk, in mei wordt Ad B. (de ABTT platenbol) 65 en in juni Bert Verweij, de zoon van oom Jaap Verweij (de fam archivaris).

En onze Vincent heeft het er maar druk mee................

Ik realiseer mij dat dit alles niks te maken heeft met Ferry en de dubbel CD. Sorry Ferry............

Hier zijn ze dan, "binnenkort 65"

oXFjqZ3KlJT6.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hiep hoi, gisteravond bij thuiskomst lag de 2CD op de deurmat !!

Heerlijk om naar te luisteren :)

Maar ik zou geen Hollander zijn als ik niet een puntje van kritiek had :)

Een hele CD met Radio 2 had voor mij niet echt gehoeven, en waar zijn de Duitse jingle pakketten ?? Op CD #3 ??

Slechts 4 minuutjes compilatie op CD1.33 is toch wel wat karig en met slechts 1 stationsong.

Hij heeft immers prachtige stationsongs gemaakt...

Link: Please login or register to see this link.

Het grootste gemis vind ik de jaartallen bij de tracks, na wat gepuzzel in het boekje - dat verder prachtig is vormgegeven - kom ik slechts tot een paar jaartallen:

CD2.01 Nationale hitparade TROS Radio 3 (1985)

CD2.06 Radio Hollands Glorie (NL) (1998)

CD2.13 VNR Veronica Nieuws Radio (NL) (1996)

CD2.16 Wilhelmus (NL) (2010)

Maar verder een prima 2CD voor de jingle liefhebber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.