Spring naar bijdragen

Waar luister je nu naar?


Annerob

Aanbevolen berichten

Luister meestal naar Flux FM. Nog een relict uit de tijd dat ik in Berlijn woonde (toen nog Motor FM). Please login or register to see this link. . Een beetje vergelijkbaar met het voormalige Kink FM denk ik.

Nederlandse radio luister ik eigenlijk nauwelijks, behalve in de auto. Daar vaak naar Radio 1 of de lokale omroep hier in Groningen, OOG.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thuis veelal radio 1, ik heb nl een ongebreidelde honger naar nieuws, in de auto meestal 100%NL dan wel Omroep Gelderland.

Hoewel ze bij de laatste een "format wisseling" hebben ondergaan en er voor mijn gevoel minder info gegeven wordt en de onvermijdelijke dj daar ook steeds meer hoorbaar is met vaak nutteloze info en met het onvermijdelijke spelletje........

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

One, two, testing, testing...

Dag heren! Ik luister op dit moment naar WFUV, plezierige albumrock (blues, singer-songwriters, countryrock etc.) van vroeger en nu op een publiek radiostation uit New York. "Rock and roots radio", daar ook in de ether te ontvangen, en al jarenlang een van mijn favorieten.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

One, two, testing, testing...

Dag heren! Ik luister op dit moment naar WFUV, plezierige albumrock (blues, singer-songwriters, countryrock etc.) van vroeger en nu op een publiek radiostation uit New York. "Rock and roots radio", daar ook in de ether te ontvangen, en al jarenlang een van mijn favorieten.

Paul

Nu nergens naar. Op internet afwisselend KX Radio, www.radioparadise.com (Amerikaans station met veel nieuwe muziek, ooit getipt in interview door Felix Meurders), internetstream SteenenTijdperk Sixties van de AVRO, www.norderney.nl.

Op de autoradio vooral 3 FM, soms Radio 5 (om Jan Steeman weer es te horen), s avonds Radio 2 (Theater vh sentiment)

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achter de PC vrijwel altijd Extra Gold, net als Rob momenteel naar de Tip 1758.

Soms 's avonds Radio 2 'Theater v/h Sentiment', afhankelijk van het jaar dat behandeld wordt.

Laatste week december tot en met 2010 naar de Top 2000, afgelopen december (en komende decembers) de Top 4000 van Radio 10 Gold.

Op het werk CD's met gedownloade programma's uit de onuitputtelijke voorraad die de afgelopen jaren is ontstaan.

Vroeger Radio 2 op het werk, maar dat is hier in Alkmaar nog maar matig te ontvangen.

Greetz,

Everton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn werk heb ik een bandrecorder op m'n buro staan ( Akai 4000DB) waar ik in de avonddiensten vaak een tape op gooi.

Vaak met opgenomen radioprogramma's van vroeger, liefst van Veronica.

Maar ook wel gewoon een 60's, 70's of 80's verzameltape.

De reacties daarop onder collega's zijn verbaast en meestal enthausiast :)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu nergens naar. Op internet afwisselend KX Radio, www.radioparadise.com (Amerikaans station met veel nieuwe muziek, ooit getipt in interview door Felix Meurders), internetstream SteenenTijdperk Sixties van de AVRO, www.norderney.nl.

Edwin

Dag Edwin,

Radio Paradise staat hier ook weleens op. Ik vind de combinatie heel bijzonder: aan de ene kant 24 uur per dag dezelfde deejay, aan de andere kant een hele gevarieerde muziekkeus, duidelijk handmatig uitgezocht.

Ik hoorde laatst een korte aircheck van een radiostation uit de jaren 60, uit de begintijd van de albumrock op FM-radio. Ook dat was een station met 24 uur per dag dezelfde deejay. Op zeker moment leest hij een brief voor van een luisteraar: 'How can you do that? Are you on dope?' Waarop de deejay antwoordt: 'No, I'm not on dope. I'm on tape.'

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zomaar... Wellicht om ideeën op te doen..

Hier nu Extra Gold.nl

Vaak luister ik naar Seagull op de 1602 en Waddenzee. Verder Caroline, Manx op zaterdagmorgen (Carnaby Street) dat ik ook opneem voor azanorak.com, naar BBC Kent, Oldiesproject op zondagmiddag en verder naar Mercurius (lokale omroep van Leeuwarden) met het programma Hitdossier (ook op internet).

Liefst luister ik gewoon ouderwets naar de middengolf. Knopje aan en luisteren maar. Ook in de auto. Mijn favoriete periode ligt toch wel in de sixties toen het echt een walhalla was van zeezenders en ik bij het huiswerk maken kon kiezen wat ik wilde.

Hoewel er nu duizenden stations via internet beschikbaar zijn, vind ik de zestiger jaren radio nog steeds het allerleukste. Ook de sixties zelf.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De middengolf staat hier ook nog regelatig aan. Is niet voor de AM 828, dan wel voor het DX-en.

Ja, in de auto vaak. 828 tot Veenendaal en dan de 1584 van Paradijs er voor. Ruud draait lekker nonstop oldies.

Seagull kan ik hier amper pakken.. Ook in de auto is dat niet te doen.

Enige tijd geleden hebben ze getest op de 1395. Dat was goed op te pikken. Lekker!

En soms luister ik ook naar Luxemburg op de 1440.

Toen ik een nieuwe autoradio ging uitzoeken stelde ik dan ook een goede middengolf als eis.. Die verkopers kunnen dan best onnozel kijken eigenlijk.. :D

"Ja maar..... Dat is uit de tijd van de cassettes meneer!"

-Klopt... Als je er één met cassettespeler hebt: Graag! 8-track mag ook.

".... aightwat?"

-Laat maar.....

Nee.. dat waren leuke gesprekken! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, niet op dit moment, maar Cruise 1323 AM staat hier al weken regelmatig aan.

Cruise 1323 is een zender in Adelaide, Australië.

Een aanrader is de Saturday Night Jukebox. 6:00pm - 12:00am (Nederlandse tijd 09.00 – 15.00 uur)

Door het tijdsverschil is dit een heerlijk nonstop gouwe ouwe programma op de voor ons zaterdagmorgen/middag

http://www.cruise1323.com.au/

jkB8Q0PTGOc7.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luister nu naar Radio 10 op de 828. Op zich niet zo bijzonder, wel de locatie. Ik werk in Rotterdam-zuid in een stalen gebouw. De mobiele telefoon wekt er niet lekker in, op de rest middengolf is veel storing, ook de 675 en 1008 komen niet goed door. Maar we zitten hier niet ver van de zender in Heinenoord (hemelsbreed 10 km). Tot in de parkeergarage (2e verdieping onder de grond) is het ontvangst uitstekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even vergeten: zaterdagmorgen (als de voetbal van de kinderen het toelaat tenminste): nog altijd Sounds of the Sixties met Brian Matthews. Zo lang het nog mag duren tenminste.

Maar goed, dan valt er ineens weer een op het gehoor vitale deejay van halverwege de 50 weg (Soer), maar Brian is 'still going strong', bijna 50 jaar na de Beatles.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger veel naar Atlantic 252 op lange golf, tegenwoordig veel Caroline hoewel ook dat niet meer de sfeer heeft van vroeger.

Verder zet ik graag een CD op, dan hoor ik tenminste muziek die ik graag wil horen.

Atlantic 252! Dat was een leuke zender. Die heb ik ook regelmatig aan gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.