Spring naar bijdragen

Erik 1981


erik1981

Aanbevolen berichten

Waarde medehobbyisten,

Ook ik ben hier nieuw, maar ook weer niet nieuw in de radiofora. Aangenaam, ik ben Erik, afkomstig uit Zeist en dus tussen Lopik en Hilversum geboren. Een prettig toeval was dat in Zeist en omgeving veel Amerikaanse soldaten woonden die op de Vliegbasis Soesterberg werkten, en ik dus ook daardoor veel AFN heb kunnen horen. De liefde (en misschien ook wel gekte) voor de radio ontdekte ik dan ook al vroeg. Daarbij hadden mijn ouders toen nog de VOO-gids waarin wel heel erg veel een schip was te zien waarop de letters 'Veronica' waren aangebracht. Navraag bij mijn ouders (die zelf fanatieke luisteraars van de zeezender Veronica waren), leerde mij dat de toenmalige VOO ooit vanaf dat schip was begonnen. Dat was net het laatste zetje om mijn de radio voor een groot gedeelte mijn leven te laten beheersen......

Daarna begon het fanatieke radio luisteren; gelukkig was ik daar al vroeg bij en leerde ik nog net het oude Radio 3 kennen; met iedere dag zijn eigen omroep. Het hele proces naar 'horizontalisering' staat me nog erg helder bij en misschien ontwikkelde ik daardoor meer interesse voor de Publieke Omroep (in het algemeen) dan voor de commerciële (zee)zenders. Verder vind ik publieke omroep en media in het geheel interessant; ook televisie maar dan meer het technische gedeelte en achter de schermen want showbizz, glitter en glamour zijn niet bepaald mijn ding. Ook (Publieke) Omroep in het buitenland heeft mijn interesse waar vooral Duitsland mijn speciale aandacht heeft in verband met de deling BRD/DDR tot en met november 1990. Dus ook geschiedenis behoort wel tot mijn 'pretpakket' waarbij de Tweede Wereldoorlog en Koude Oorlog dan weer de primaire aandacht krijgen.Misschien wel daardoor leerde ik ook de wereld van de midden- en langegolf kennen waarop toen nog veel (voormalige) Oostblokzenders met gigantische vermogens hun (gedateerde) propaganda over ons uitspuwde.

Zelf ben ik ook als radiomaker actief; dit jaar overigens al voor het vijftiende jaar. Ik verzorg een eigen programma op zaterdagmorgen c.q. -middag op Radio 90FM; de lokale omroep (streekzender) die een groot gedeelte in het Oosten van de Provincie Utrecht bedient. Eén van mijn andere passies (muziek in allerlei soorten en maten) kan ik dan lekker met de radio combineren. Verder hobby's en interesses zijn fotografie, openbaar vervoer (vooral alles voor de privatiseringen in 1999), schrijven en lezen.

Groeten,

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.