Spring naar bijdragen

Schema's van RIM Munchen


Jano1954

Aanbevolen berichten

Vrienden,

Vanaf begin jaren 50 tot 1991 was er in Muenchen een elektronica postorderbedrijf met de naam R I M (Radio Industrie Muenchen)

Zij boden bouwpakketten van allerlei apparaten aan met de nadruk op audio.

Ook gaven zij ieder jaar een Catalogus uiy (RIM Jahrbuch) waar alle artilen instonden.

Ook in de Veronica Studio aan de Utrechtseweg 16 was RIM geen onbekende. Dit zal mede gekomen zijn doordat technicus Iemke Roos

de spullen van RIM importeerde. Ik kan me nog een foto herinneren waar op de Philips Mixer nog een M6S mengpaneel van RIM te zien was tijdens de opname van de befaamde en veelbesproken kerstprogramma's die bij Jan van Veen in de afgesloten burolade belandden.

Veel van die mengpanelen heb ik ooit zelfgebouwd.

Omdat de RIM Jaarboeken een prachtig beeld geven van de evolutie op Radio, TV en Audio gebied was ik deze week aan het Googlen om te kijken of er nog iets over te vinden was op het net.

Onderstaande links vond ik :

http://www.rainers-elektronikpage.de/html/radio_rim.html

http://www.jogis-roehrenbude.de/Rim.htm

http://www.radiomuseum.org/m/rim_d_en_1.html

Op deze sites zijn veel oude bouwmappen te downloaden , heel leuk voor de knutselaar.

Een groot deel van deze mappen met schema's van mengpanelen, uitsturings meters, versterkers enz. heb ik nu gedownload als PDF en uitgeprint.

Al deze beschrijvingen zijn vervolgens ingebonden en prijken nu op mijn boekenplank als naslagwerk naast Oude Elektors en Radio Bulletins.

Hoop dat jullie er net zoveel plezier aan beleven als ik.

Groet,

Jan

admin: voorvoegsel handleiding toegevoegd aan het onderwerp.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me van dat RIM spul weinig herinneren. We gebruikten dat bij de drive in show volgens mij. Maar in de studio eigenlijk niet. Kan zijn dat ie er even stond, dat zou dan in mijn studio moeten zijn, st 4, want daar hebben we de oud-nieuw programma's met o.a. Henk Terlingen opgenomen. als we de RIM daar gebruikten had ik het toch moeten weten.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet even kijken Juul

Foto staat volgens mij in het Rob Out boek "Veronica een jaar later" Waar het inderdaad over de kerstprogramma's van Apollo Henkie ging..

Kan het zijn dat deze mixer gebruikt werd om meerdere microfoons te kunnen gebruiken?

Boek zit bij mij erg diep in een doos en welke doos was dat ook al weer.

Geduld dus.

Groet,

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet even kijken Juul

Foto staat volgens mij in het Rob Out boek "Veronica een jaar later" Waar het inderdaad over de kerstprogramma's van Apollo Henkie ging..

Kan het zijn dat deze mixer gebruikt werd om meerdere microfoons te kunnen gebruiken?

Boek zit bij mij erg diep in een doos en welke doos was dat ook al weer.

Geduld dus.

Groet,

Jan

Hoi Jan,

Ik ga wel effe kijken straks. Het waren oud-nieuw programma's Maar Out z'n verhaal is wel eens meer een beetje mis.Maar , ik zal even loeren.

Uit m'n hoofd bedoel je misschien de foto van mij met hoofdtel.

Juul


"een paar minuten later".

Ja, ik zie in het boek dat Out de oud-nieuw programma's heeft gelinkt met die foto. Nou die foto heeft er niks mee te maken. Die oud-nieuw programma's hebben we gewoon, ik schreef het al eerder, in mijn studio 4 opgenomen met 2 micro's. Meer was ook niet nodig.

Het waren Henk en Henk.

Ik kan trouwens niet beoordelen of dat een RIM mixer is danwel waar die foto gemaakt is. Ik vermoet ergens op lokatie. Maar niet boven in de studio.

Juul

2zpwc8TKEx.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jan,

Ik ga wel effe kijken straks. Het waren oud-nieuw programma's Maar Out z'n verhaal is wel eens meer een beetje mis.Maar , ik zal even loeren.

Uit m'n hoofd bedoel je misschien de foto van mij met hoofdtel.

Juul


"een paar minuten later".

Ja, ik zie in het boek dat Out de oud-nieuw programma's heeft gelinkt met die foto. Nou die foto heeft er niks mee te maken. Die oud-nieuw programma's hebben we gewoon, ik schreef het al eerder, in mijn studio 4 opgenomen met 2 micro's. Meer was ook niet nodig.

Het waren Henk en Henk.

Ik kan trouwens niet beoordelen of dat een RIM mixer is danwel waar die foto gemaakt is. Ik vermoet ergens op lokatie. Maar niet boven in de studio.

Juul

2zpwc8TKEx.jpg



Hoi Juul,

Ja dit is inderdaad 1 van de foto's die ik bedoel

En je zit daar met een M6S mixer. Heb de achterkant van de mixer op jouw foto nog even vergeleken met de bouwtekening.

En volgens mij klopt het.

Zo zag de 19 inch versie eruit :

DQxwlz.jpg


tSVCbsLJ.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6405
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    arie3000
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.