Spring naar bijdragen

Jeroen Soer 14 dec 1982


rauhfaser

Aanbevolen berichten

Hij is hier al op verschillende manieren belicht, veelal met de vraag'in welke rubriek hoort dit nou?'

Voor mij zijn de eerste en dierbaarste herinneringen aan Jeroen Soer onverbrekelijk verbonden met de publieke omroep, om precies te zijn de VARA, waar hij in april 1982, net 26 jaar, tegelijk met Henk Westbroek begon.

Soer kreeg toen zendtijd tussen 9:30 en 12.00 uur en dat programma was al snel een favoriet programma van me.

Jeroen maakte voor een deel de opvolger van VARA's Jaarteller van Frits Spits, wat wil zeggen dat hij samen met Roel Koeners oude platen uitzocht rond een bepaald thema, daarnaast draaide hij heel veel goeie nieuwe muziek. Zo heb ik zelf via hem al heel vroeg REM leren kennen, begin 1983, een jaar of 7 voor 'het grote publiek' en een jaar of drie voordat de VARA hun muziek in de Veruukkelijke 15 ging draaien.

Die Verrukkelijke 15 was trouwens ook een uitvinding van Soer en zorgde ervoor dat de progressieve muziekkeus van de VARA in 1983 wat werd gestroomlijnd, in plaats van 'ieder draait wat hij zelf wil'.

Mijn eerbetoon aan hem is een klein uur uit de uitzending van 14 december 1982 tussen 11.03 en 11.55 uur. Het thema van die ochtend was 'feestjes'.

http://www.mediafire.com/?4f018df6580e9fm

De laatste 3 jaar heb ik met veel plezier geluisterd naar Jeroen op KX radio, waar bleek dat hij ondanks 20 jaar 'management' ('entrepreneurschap' noemde Peter van Bruggen het dit weekend bij KX) nog steeds een fantastische deejay was, met oor voor goede nieuwe en oude muziek.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 keer 'tanken', twee bedankjes.

Graag gedaan, hoor!

Ja, Edwin, da's inderdaad een beetje jammer. Het is een kwestie van mentaliteit denk ik. Het is de "moet kunnen, heb je er last van?, hebben,hebben", mentaliteit.

Daarom bied ik wel eens wat aan via "mijnbestand.nl" kan ik tenminste niet zien hoeveel mensen gedownload hebben........geeft een boel gemoedsrust.

Oh,ja, ik heb Jeroen niet gedownload...........

Mooie dag aan een ieder,

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor het aanbieden, ben benieuwd.

Op de site van KX-radio staat ook een hoop 'recent' materiaal van dhr. Soer. Met ook daarbij de tribute van Rob Stenders en Fred Siebelink met medewerking van Erik de Zwart, Paul van der Lugt en Hans Hoogendoorn. Voor mij als niet bekend Soer-werk-kenner best leuk om naar te luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de opname. De opmerking die je hier maakt over het aantal downloadsn is niet helemaal op zijn plaats. De opname bied je namelijk ook elders aan. Dat kan het verschil verklaren.

'Daar'' heb ik in elk geval meer bedankjes gehad (opmerking was ook bedoeld om dit nieuwe forum een beetje op te poken). Gaat mij trouwens niet om het aantal veren dat ik in mijn reet wil krijgen hoor. Maar ik vind het altijd wel leuk als er inhoudelijke feedback op een opname komt, probeer ik zelf ook altijd te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het wel Edwin maar het is (nog) appels met peren vergelijken. Als je het in verhouding zet valt het nog wel mee. Maar ben het met je eens, ik mis ook de inhoudelijke feedback. Lees net elders de herinneringen van een aantal mensen aan een Top 40 die ik vorige week online gezet heb. Dat is leuk om te lezen. De 'Bedankt-knop' is handig, maar een (kort) berichtje mag altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de praktijk werkt het (voor mij) zo: Ik download alles van mijn gading en bedank consequent via de daarvoor bestemde knop. Als welgemeende blijk van waardering en - zo ontdekte ik - omdat het reuze handig is bij een volgend bezoek. Zo zie je meteen dat je de betreffende opname intussen hebt. Het (intensieve) luisteren komt vaak pas (veel) later. En om er dan nog op terug te komen... Maar dat betekent dus geenszins dat ik niet dankbaar ben.

Groet en 'keep up the good work',

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.