Spring naar bijdragen

Concerto pour une voix


rien1959

Aanbevolen berichten

Soms heb je van die nummers die al jaren op de achtergrond door je hoofd galmen.

Vaak weet je niet eens meer hoe het nummer heet, maar je zou het toch graag weten.

Zo had ik dat met het nummer Concerto pour une voix (concert voor één stem)

Eerst dacht ik dat het een nummer was uit de film over Johan Cruyff, maar dat bleek een veel voorkomende vergissing.

Dat bleek Chanson pour Milan en Nr 14 te heten. Het leek er wel erg veel op.

Vrij kort daarna hoorde ik het juiste nummer ergens op een internet station en toen wist ik dus hoe het heette.

Het is geschreven en uitgevoerd door Saint Preux en de zang is van Danielle Licari. Het jaartal zou 1969 zijn ?

Affijn, na wat zoeken het nummer verschillende keren gedownload, maar elke keer was er wel wat op aan te merken.

Dus de stoute schoenen maar aangetrokken en het nummer uit elkaar gepeuterd, aangepast en weer samengesteld.

Het werd een complete remaster, waar ik wel redelijk tevreden over ben.

Alleen kwam ik er achter dat de strijkers (violen) op een wat merkwaardige manier zijn opgenomen.

Het lijkt wel een in elkaar gemixt strijkgroepje te zijn. Nou ja, het zal wel.

De link : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-KIJ7CVP6MGR7.mp3

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is de CD versie van het nummer:

Link: Please login or register to see this link.

Het nummer komt inderdaad uit 1969.

De CD "20 ans" is in 1989 uitgebracht op INDISC 260375.

Drie tracks van dit 'best of' album zijn ook uitgebracht op een Maxi-CD (plastic case).Indisc DICD 8079

De stem op "Concerto Pour Une Voix" is inderdaad van Danielle Licari.

Music, Piano & Direction of the orchestra Saint-Preux.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.