Spring naar bijdragen

Apple store in Amsterdam


Juul

Aanbevolen berichten

Gezellig vind ik het er niet uitzien.. Maar fuctioneel en netjes.

En ze verkopen natuurlijk mooie producten, dat staat buiten kijf.

( Moet ik wel zeggen, want sinds deze week is mijn vrouw ook "Certified Apple IPad" verkoopster :) )

Gefeliciteerd !

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezellig vind ik het er niet uitzien.. Maar functioneel en netjes.

Nou precies dat bedoel ik. Het is een prachtig gebouw, maar met die kale tafels geeft het mij een onbehaaglijk gevoel.

En dat heeft niets met mijn Apple afkeer te maken (okee, het hoge woord is er uit)maar misschien met het feit dat ik nooit een computer in een winkel koop. Alleen in online winkels en uiteraard in losse onderdelen, je bent tenslotte gediplomeerd prutser of niet.

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ieder z'n "smaak" Hans.

Ik val voor de prachtige vormgeving van Apple. En het ongelofelijke gebruikers gemak. Maar ja, vanaf 1986 nooit iets anders gehad. Zo opgevoed hé?

Heb jij waarschijnlijk met Bill Gates "bakken".

Juul

http://www.macfreak.nl/nieuws/23674/apple-store-amsterdam-geopend/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee ik ben ook erg gesteld op de vormgeving van Apple, alleen kan ik het niet betalen. Bovendien stelde ik mijn eerste computers zelf samen uit losse onderdelen, die heb ik nog altijd werken als server. Dat is bij Apple niet mogelijk. Trouwens als je rondkijkt gaan de merken die Windows verkopen steeds meer op Apple lijken. Je moet toch maar eens het boek over Steve Jobs lezen als Apple liefhebber, ik heb me er bijna doorheen gewerkt en begrijpt nu beter waarom Apple is zoals het is! Misschien is mijn volgende laptop wel een Apple!

Groet Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Hans,

Ik heb het boek over Jobs. Was bij de eerste "intekenaars". Ook het boek "Zo denkt Steve" is aardig om te lezen. Kijk ik ben opgevoed met Apple. Bij ons bij de TROS ging het van de electrische typemachine direct naar een MAC. Een "plusje" was dat. Ik weet nog goed dat Martijn Krabbé, hij liep stage bij ons op de radioafdeling, uren lang zat te pielen niet zo lang dat hij in MacPaint een REVOX recorder had getekend. Dat ging toen nog met pixel voor pixel.

De MAC kwam binnen op onze afdeling, het was er 1, en de baas van de automatisering zei;"om de beurt maar eens kijken.....".

En al vrij snel waren we verkocht. En als je de hele dag op je werk met zo'n MAC werkt is het natuurlijk raar en niet te doen om thuis iets anders te kopen. Dus al vrij snel werd er een z.g. PC-prive project opgestart. Dus ik heb alle MAC's vanaf midden jaren 80 meegemaakt.

Thuis heb ik er hier twee die echt gebruikt worden. Een MacBook waar m'n vrouw mee werkt en een grote iMAC waar ik mee werk. En dan nog twee iMAC oudjes uit het jaar 2001. Daar schrijf ik het audio in weg om later te bewerken op m'n grote MAC.

Ja ze zijn iets duurder maar dan heb je ook wat denk ik dan maar. Maar natuurlijk snap ik best dat niet iedereen zo maar effe een MAC ophaalt..........

Als de mijne nu stuk gaat kan ik ook niet zomaar een nieuwe kopen, want met deze regering........

Een mooi weekend nog,

Juul

PS hier is de tekening die Martijn in 1988 maakte van de REVOX in Macpaint......

XTRC8xDmQgi.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was gistermiddag in A'dam en ben eens wezen kijken op de openingsdag. Loeidruk natuurlijk, maar het is heel ruim opgezet en je had alle gelegenheid om de IPods, IPads en IMacs uit te proberen. Je mag 'overal aankomen' en daar werd druk gebruik van gemaakt. Er stonden ook tal van goed getrainde, frisse jongens en meiden in blauwe T-shirts die je kon aanschieten als je wilde weten hoe iets werkte. Mijn dochters (16 en 11) probeerden spelletjes uit op de Ipad en intussen nam ik zelf maar even mijn favoriete krantensites en blogs door.

Zelf ben ik absoluut niet iemand van impulsaankopen, maar ik kon wel zien dat er goede handel werd gedreven. Hoezo crisis?

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er stonden lang niet overal prijzen bij, daar moest je naar vragen, dus dan weet je het wel. Wel geldt voor zowel IPads als IPhones dat je veel minder betaalt als je daar meteen een tweejarig contract afsluit met een mobiele aanbieder. Al betaal je dat op de lange duur natuurlijk gewoon weer terug...

Aan de positieve kant: indien gewenst nemen ze de tijd om je te helpen met het persoonlijk configureren van bijvoorbeeld je IPhone, er worden 'workshops' gegeven in aparte zaaltjes en op de bovenverdieping (die je bereikt via een imposante doorzichtige trap) zijn tafeltjes waar je een 'persoonlijke training' kunt krijgen. Aan allure en service geen gebrek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er stonden lang niet overal prijzen bij, daar moest je naar vragen, dus dan weet je het wel. Wel geldt voor zowel IPads als IPhones dat je veel minder betaalt als je daar meteen een tweejarig contract afsluit met een mobiele aanbieder. Al betaal je dat op de lange duur natuurlijk gewoon weer terug...

Aan de positieve kant: indien gewenst nemen ze de tijd om je te helpen met het persoonlijk configureren van bijvoorbeeld je IPhone, er worden 'workshops' gegeven in aparte zaaltjes en op de bovenverdieping (die je bereikt via een imposante doorzichtige trap) zijn tafeltjes waar je een 'persoonlijke training' kunt krijgen. Aan allure en service geen gebrek.

Daar kunnen de jongens en meisjes van Bill Gates niet tegenop..........

En daar zat ik dan achter m'n buro in 1988. De Apple Macintouch SE was het "werkpaard'. Klein hondehokje toen.........

jwZP1s.jpg

Je kon de SE ook zo lekker meenemen als je een buitenklus had. Portable computers waren er nog niet. Hier staat ie in "de 641" zoals wij hem noemden. Collega Chris zat er achter. Een soort lege reportage wagen waar losse apparatuur in meegenomen kon worden en ter plekke kon de 641 dan dienst doen als "kantoor". 641 dat was het nummer van de reportagewagen.

Deze foto is genomen bij een opname van een meerdaags C&W festival in Heijen-L.

mkVQRi2TNdw.jpg

Op 11 januari 1989 nam ik 'em mee naar VARA 8, de meersporen studio waar we een 48 sporen digtale opname gingen mixen.

Frank Boeijen vond het ook wel wat zo'n Apple computer......

GUy1Ia9d.jpg

En met behulp van twee zulke iMAC's, ( dit is een iMAC Indigo en ik heb nog een iMAC-DVD-SE )

schrijf-schreef ik audio in de computer.

Juul

QpcfZgRC.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds een paar jaar ook heftig verslaafd aan Apple producten, zoals de iPad, iPhone 4 en een iMac 24"

Collega's op het werk vinden Apple's duur, maar een Mac is gewoon af, alles zit erop, van foto's bewerken tot videomontage, noem maar op.

Koop een Windowscomputer en je hebt alleen een kaal besturingssysteem.

Met wat investering voor zulke programma's kom je al aardig in de richting van een Mac.

De prijs is 1, maar wat krijg je er voor terug?

Cas.

(gratis advies :-) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me altijd af waarom Apple bewonderaars vaak en passant nog even wat negatieve opmerkingen over Windows/Gates etc. moeten maken. Het lijkt een soort minderwaardigheidscomplex.

Zelf ben ik zeer tevreden over mijn iPad 2 maar heb onlangs een Windows laptop met een SSD schijf gekocht (Dell Latitude E6220) die ook geweldig werkt.

Daarnaast, ik doe zakelijk opdrachten bij de grootste multinationals van Nederland en ver daar buiten en ik zie zelden Apple produkten, bijna uitsluitend Dell machines met Windows. Maar die bedrijven zien het natuurlijk allemaal verkeerd :-)

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me altijd af waarom Apple bewonderaars vaak en passant nog even wat negatieve opmerkingen over Windows/Gates etc. moeten maken. Het lijkt een soort minderwaardigheidscomplex.

Zeer waarschijnlijk omdat ze het systeem een tijd lang hebben gebruikt, er een boel geld aan hebben uitgegeven en er doorlopend ellende mee hadden. Zoals ik. Dat heeft niets te maken met een minderwaardigheidscomplex maar alles met de wetenschap jarenlang genaaid te zijn. Ik had mezelf heel wat ergernis en geld kunnen besparen als ik destijds meteen voor Apple was gegaan. Maar goed: beter ten halve etcetera.

Overigens: als jij geen problemen ondervindt met Windows moet je daar uiteraard gewoon mee blijven werken. Ik had ze jarenlang wel en dat was voor mij de reden 'dat andere systeem' dan eens te proberen.

En daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé die Douwe,

Minderwaardigheids complex?. Nee hoor. In "jouw sector" gebruikt m'n Windows. In mijn "sector" overwegend Apple. Zo zit het.

Verder deel ik de mening van René.

En mocht je in Moskou zijn, er is zelfs daar een Apple museum:

http://www.macfreak.nl/nieuws/23684/apple-museum-geopend-in-moskou/

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.