Spring naar bijdragen

start RNI 1970


Juul

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een opname van RNI - Eng.

Ik wil er wat meer van weten. De opname begint om 13.30 uur en de dj (?) zegt dat om 14.00 de officiele uitzendingen beginnen. Ze testen nog met tonen etc. Ik hoor Vic Pelli etc.

Maar was dat op 28 februari 1970 dat ze begonnen? En wie waren de dj's die je hoort dat eerste uur?

Ik kan het maar niet terug vinden.

En wie zou dit zijn?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ADQG7X3ON4MU.mp3

Dank,

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De test uitzending is met Martin Kayne.

Het is de herstart van RNI op 20-02-1971 met alleen Engelstalige uitzendingen met de dj's:

Martin Kayne, Alan West, Tony Allan, Chrispian St John, Dave Rodgers en Steve Merrick.

Op 6 maart 1971 begonnen officieel de Nederlanstalige uitzendingen.

Robin

Hoi Robin,

Dus de Engelse uitzendingen begonnen in 1971 om 14.00 uur? Ik heb de indruk uit m'n opname op te maken dat de Engelse uitz om 14.00 uur beginnen dat zegt de Eng. dj ook. Dus is het toch 1970? Of ben ik nu helemaal de weg kwijt?

Juul


Ik zal het wellicht wat makkelijker maken. Mijn opname loopt van 13.30 -15.00 uur.

Ik heb heel even snel wat "edit werk" gedaan en volgens mij wat relevante gegevens in deze file gezet. Hopelijk maak ik het jullie wat makkelijker.

Let niet op het "knip" werk. (lijkt nergens op).

Ik wil best de hele opname een keer doen maar mijn upload snelheid is laag hier in het buitengebied....

Dus welke datum zou dit dan zijn?

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-3CZLZOOQ7SIS.mp3

Juul;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus de Engelse uitzendingen begonnen in 1971 om 14.00 uur? Ik heb de indruk uit m'n opname op te maken dat de Engelse uitz om 14.00 uur beginnen dat zegt de Eng. dj ook. Dus is het toch 1970? Of ben ik nu helemaal de weg kwijt?

Dus welke datum zou dit dan zijn?

Nee het is 1971 (februari) zoals ik eerder schreef.

Een paar weken alleen maar Engelstalige uitzendingen.

De maand erop (maart) begonnen de Nederlandtalige uitzendingen met Jan,Joost en Ferry.

De datum van je opname is dus 20-02-71!

In 1970 begonnen de Engelstalige en Duitstalige uitzendingen officieel op 28-02-70 met Roger Day en Horst Rainer.

Robin


het is inderdaad de tweede officiele begin van RNI op zondag 21 februari 1971. Je hoort David Rogers met een testuizending, daarna de start om 14:00 uur met Alan West en Stevi Merike.

Nee het is ZATERDAG 20-02-71.

De dag erna op ZONDAG 21-02-71 was de eerste RNI Top 50 met Tony Allan.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.