Spring naar bijdragen

Gat is opnamereeks


Jan-Fre

Aanbevolen berichten

Van de uitzendingen van Radio Delmare uit 1978 zijn vrij veel uren bewaard gebleven. Van de eerste dag testuitzendingen op 21 augustus 1978 tot en met de SOS-uitzending op 11 september daaropvolgend.

Wat heel erg opvallend is is dat er van 28 augustus 1978 tot en met 1 september helemaal niets blijkt te zijn opgenomen en van 2 september maar een half uurtje. Daarna komt er weer een stortvloed aan opnamen.

Heeft iemand enig idee waarom er van zojuist genoemde periode niets bewaard is gebleven? Uit onderzoek is gebleken dat het station wel gewoon in de lucht was.

Groet,

Jan-Fre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

OP 31 aug. 78 werden er wel speciale programma's over de zeezenders op Mi Amigo uitgezonden, waardoor een aantal liefhebbers die dag eerder naar 319 luisterden.

het is ook typisch dat velen de eerste week opnemen en dan zijn ze het alweer gewoon en wordt er minder opgenomen.

Van Delmare heb ik nog heel wat opnames liggen, echter op Shamrock tapes die vreselijk piepen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de uitzendingen van Radio Delmare uit 1978 zijn vrij veel uren bewaard gebleven. Van de eerste dag testuitzendingen op 21 augustus 1978 tot en met de SOS-uitzending op 11 september daaropvolgend.

Wat heel erg opvallend is is dat er van 28 augustus 1978 tot en met 1 september helemaal niets blijkt te zijn opgenomen en van 2 september maar een half uurtje. Daarna komt er weer een stortvloed aan opnamen.

Heeft iemand enig idee waarom er van zojuist genoemde periode niets bewaard is gebleven? Uit onderzoek is gebleken dat het station wel gewoon in de lucht was.

Groet,

Jan-Fre

Heb je deze al? Een uur Delmare, Mi Amigo en Caroline van 27, 28 en 29 augustus 1978? Eerder aangeboden door Walter Beilo.

http://www4.zippyshare.com/v/30767231/file.html

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de uitzendingen van Radio Delmare uit 1978 zijn vrij veel uren bewaard gebleven. Van de eerste dag testuitzendingen op 21 augustus 1978 tot en met de SOS-uitzending op 11 september daaropvolgend.

Wat heel erg opvallend is is dat er van 28 augustus 1978 tot en met 1 september helemaal niets blijkt te zijn opgenomen en van 2 september maar een half uurtje. Daarna komt er weer een stortvloed aan opnamen.

Heeft iemand enig idee waarom er van zojuist genoemde periode niets bewaard is gebleven? Uit onderzoek is gebleken dat het station wel gewoon in de lucht was.

Groet,

Jan-Fre

Ik heb van 2 september een "testuitzending" met Rene de Leeuw van 77 minuten. Het woord testuitzending wekt de indruk dat ze uit de lucht waren geweest. (en de Top 40 en Tipparade van 3-9-78).

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Op een oude getypte lijst van mijn verzameling staat er het volgende

Radio Delmare 1978

'' Testuitzendingen ''

25081978 - 16.00-18.00 uur

26081978 - 1600-1800 uur met Rene de leeuw

29081978 - 16.00-1800 uur

Om 1800 uur eindigen de uitzendingen omstreeks ongeveer 1800 uur

Ik weet niet of ik deze opnames ooit via banden ruiling kreeg

Ik denk niet dat ik ze zelf opnam, omdat door mijn werk ik veel weg was van thuis

Of er toen nog meer uitgezonden werd weet ik ook niet meer

Rond 6-7-8 september heb ik waarschijnlijk zelf opgenomen volgens een lijst

maar ben ik niet zeker, mischien geruild of gekocht

6e 1200-1400 Jan Romer - Tweemaster

7e 1100-1200 Astrid de Jager

8e 1100-1200 Astrid de Jager (laatste show)

8e 1200-1300 Jan Romer - Tweemaster

Ik weet niet meer of het van 1978 of 1979 was maar achteraf heb ik veel tapes weggeworpen toen ik ondekte dat soms een spoor niks opnam wegens slechte goedkope tape of radioopnames van beide sporen door elkaar liepen

om het nog erger te maken veroorzaakte mijn nieuw aangekochte wereldradio ook problemen en ik kwam daar pas veel later achter helaas

De Marineband sloeg door en zo had ik Radio Delmare en bv wie uitzond op de Marinaband te samen !!!

Nu zou ik ze toch gehouden hebben maar ja

Je kan je afvragen wie in 1978 een bandrecorder-s kon aanschaffen financieel en de vele banden die toen geld kosten !

wie slechts beschikte over 1 recorder moest kiezen tussen bv Mi-Amigo en Delmare

Bij testuitzendingen af en toe is de keuze snel gemaakt, vooral als je niet weet wanneer ze uitzenden

Je moest ook thuis zijn om op te nemen

Goede banden kosten veel geld en wie had altijd geld om dat aan te kopen !

Soms viel je zonder banden en wie niet in een grote stad woonde kon er soms moeilijk aan komen of helemaal niet in de buur gemeenten

Het kan ook dat veel Schamrock banden of andere rotzooi zijn weggeworpen door mensen die het piepgeluid beu werden

Het kan ook dat er mensen zijn die nog steeds geen internet hebben of er niet willen komen, niet digitaliseren of het niet kunnen

Je hebt mensen die gewoon thuis hun banden draaien en waar je nooit iets van hoort

Ook zijn er mensen die indien ze zelf niet digitaliseren hun banden niet willen uitlenen

Het kan dus dat er nog mensen zijn die wel Delmare 1978 hebben opgenomen

Uitlenen is altijd een risico, niet iedereen wil het gezegd hebben maar er zijn mensen die banden bij het uitlenen kwijt zijn.

Mijn vraag is nu; Heeft Jan Fré van Delmare opgenomen rond 31081978 ?

Een vriendelijke groet , Dirk Vlaeminck

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb van 2 september een "testuitzending" met Rene de Leeuw van 77 minuten. Het woord testuitzending wekt de indruk dat ze uit de lucht waren geweest. (en de Top 40 en Tipparade van 3-9-78).

Douwe

Hoi Douwe,

Zou ik deze opname een keer van je kunnen krijgen? Ik heb wel een klein stukje van 2 september, maar dat is een half uurtje.

Jan-Fré

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

Op een oude getypte lijst van mijn verzameling staat er het volgende

Radio Delmare 1978

'' Testuitzendingen ''

25081978 - 16.00-18.00 uur

26081978 - 1600-1800 uur met Rene de leeuw

29081978 - 16.00-1800 uur

Om 1800 uur eindigen de uitzendingen omstreeks ongeveer 1800 uur

Mijn vraag is nu; Heeft Jan Fré van Delmare opgenomen rond 31081978 ?

Een vriendelijke groet , Dirk Vlaeminck

In 1978 kon ik Radio Delmare niet ontvangen. Ik woonde destijds in Delfzijl en daar kon ik Delmare niet horen op mijn radio-cassetterecorder. Het jaar daarop, 1979 bij de tweede (of derde, het is maar net hoe je het bekijkt) proging, woonde ik in Noord Friesland en als je de radio op een bepaalde plaats neerzette en er een schroevendraaier achterin stopte kon je het station dat toch 300 kilometer verderop met 600 watt uitzond, ontvangen. Toen heb ik wel opnamen gemaakt. Delmare heeft me eigenlijk al sinds 1978 bezig gehouden en ben sinds die tijd bezig alles te verzamelen van het station wat er te vinden is. Ik heb nu zo'n 325 Delmareprogramma';s in de verzameling. Het viel me op een gegeven moment op dat tussen 28 augustus en 2 september niets te vinden was, vandaar dus destijds de vraag. Ondertussen weet ik uit onderzoek dat er wel gewoon is uitgezonden, maar blijkbaar niemand iets heeft opgenomen. Kortom: uit de genoemde periode heb ik ook niks. Wat ik wel heb staat in de lijst die je hier kan downloaden:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UXMT78BVKQYN.doc

Zoals je kunt zien is de uitzending van 25 augustus niet te vinden in mijn lijst. Heb je dat nog ergens liggen?

Groet,

Jan-Fré

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel wat programma's van Delmare heb ik opgenomen op Shamrock-Tandy tapes. het probleem met een deel van die tapes is het verschrikkelijk piepen of de enorme vuiligheid die van die tapes afkomt. Diverse bandopnemers zijn er al aangegaan om die tapes te beluisteren. Voor het ogenblik heb ik geen bandopnemer meer die nog draait.

op 29 augustus 1978 heb ik op mijn lijsten nog een programma gevonden van Jan Römer tussen 1700 en 1805. Deze staan op banden die opgenomen zijn aan 4,75 cm/s.

mvg

Bert Ree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel wat programma's van Delmare heb ik opgenomen op Shamrock-Tandy tapes. het probleem met een deel van die tapes is het verschrikkelijk piepen of de enorme vuiligheid die van die tapes afkomt. Diverse bandopnemers zijn er al aangegaan om die tapes te beluisteren. Voor het ogenblik heb ik geen bandopnemer meer die nog draait.

op 29 augustus 1978 heb ik op mijn lijsten nog een programma gevonden van Jan Römer tussen 1700 en 1805. Deze staan op banden die opgenomen zijn aan 4,75 cm/s.

mvg

Bert Ree

IK zou de banden niet meer afspelen. Een recorder kan je wel schoon maken, maar de schade die ontstaat door het afspelen aan de tape is onherstelbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.