Spring naar bijdragen

Waar is dit? Altenatief


Alex

Aanbevolen berichten

Ik denk meer in deze richting:

=========================================================================

The name of the album comes from the room where the band rehearsed early in their career. Bandleader John Fogerty was so insistent on practicing (nearly every day)--and the atmosphere was often so smoky from the other members' cigarettes—that drummer Doug "Cosmo" Clifford began referring to the place as "the factory".

=========================================================================

Volgens mij zou dit dan wel eens de bewuste "the factory" kunnen zijn. Maar waar ergens .......................

Rob Veld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevonden, maar vind het een beetje lullig om voort te borduren op het zoekwerk van de anderen, dus ik wacht even met antwoord geven. Voor alex: even ten westen van het gebouw ligt een snelweg met dubbele aanduiding. De laatste 2 cijfers (van de 3) van de ene aanduiding zijn precies dezelfde als de andere benaming.

Voor de zoekers: Kijk eens goed naar wat je ziet op de foto van het gebouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna Rien en waarom zou dat niet kunnen Harm, :) gewoon proberen.

Nou Rob Cosmo's Factory van Creendence uit 1970 is goed hoor.

Het is/was de naam van de oefenruimte van CCR met adres: 1230 Fifth Street in Berkeley

Vandaar het nummer 1230 op de gevel.

Creedence_Clearwater_Revival_-_Cosmo%27s

Ik geef aan was omdat de ruimte helaas niet meer bestaat.

Berkeley Rep’s previous scene shop was completely destroyed by fire on June 29, 2005.

The building, located at 1230 Fifth Street in Berkeley, had housed the shop for nearly 20 years

and witnessed set construction for at least 200 shows. It was also known for its prior incarnation

as a rehearsal hall for the rock band, Creedence Clearwater Revival. No one was in the building

at the time of the blaze, and quick response and excellent work by local firefighters ensured that

neighboring buildings were saved.

Aan jou Rob. Maak er iets moois van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De opgave is gevonden en ik heb er een speurtocht bij bedacht. Alle antwoorden van de speurtocht zijn in principe op Wikipedia te vinden (de Engelstalige sowieso, maar misschien ook de Nederlandstalige) en google(maps) dat ook een hulp kan zijn. Maar pas op voor instinkers!

De vraag: Op de plek op onderstaande foto speelde zich begin jaren 90 een gebeurtenis af dat kort daarna door een band is bezongen. Welke gebeurtenis? Welke band zong er over en hoe heet het nummer?


De speurtocht begint totaal ergens anders en wel bij de bandnaam van dit nummer:

Please login or register to see this link. Welke band?

De naam van de band bestaat uit onderdelen. Welke onderdelen?

In de middelste daarvan is een helft van een zangduo geboren en getogen. Welk zangduo bedoel ik?

De andere helft van dat zangduo heeft ook solo muziek gemaakt. Een van die solonummers verwijst naar een huis. Hoe heet dat huis?

De bewoner van dat huis heeft muziek gemaakt, waaronder een nummer over armoede gaat. Het nummer had oorspronkelijk een andere naam. In de huidige titel staat een term die oorspronkelijk uit Venetie komt om een bepaald gebied aan te duiden. Later is dit de algemene term geworden. Welk nummer?

Dit nummer is gecoverd door meerdere bands. Een van deze bands heeft het nummer als bonus op het album waarin het woord 'coffee' in voorkomt gezet. Dit is de band die ik zoek (en heeft ook het nummer gemaakt dat ik zoek)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We beginnen bij het begin :

1. De BB&Q band dat geeft Brooklyn, Bronx en Queens.

2. Het duo Art Garfunkel (volgens mij niet in Bronx geboren maar wel Queens) en Paul Simon.

3. Het solo nummer van Paul Simon is Graceland (huis van Elvis)

4. Het nummer van Elvis over armoede is In the ghetto (oorspronkelijk The vicious circle) en ghetto komt uit Venetië.

5. The Cranberries coverden In the ghetto op hun album Wake up and smell the coffee.

6. Het gezochte nummer was Zombie en gaat over IRA bomaanslagen in Warrington (op de foto)

Nog meer ?

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We beginnen bij het begin :

1. De BB&Q band dat geeft Brooklyn, Bronx en Queens.

2. Het duo Art Garfunkel (volgens mij niet in Bronx geboren maar wel Queens) en Paul Simon.

3. Het solo nummer van Paul Simon is Graceland (huis van Elvis)

4. Het nummer van Elvis over armoede is In the ghetto (oorspronkelijk The vicious circle) en ghetto komt uit Venetië.

5. The Cranberries coverden In the ghetto op hun album Wake up and smell the coffee.

6. Het gezochte nummer was Zombie en gaat over IRA bomaanslagen in Warrington (op de foto)

Nog meer ?

Rien

Helemaal goed Rien! En dat Garfunkel in Queens is geboren klopt ook en deze wijk ligt tussen de twee andere in dus geografisch gezien in het midden.

Aan jou de volgende opgaaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De straat op de foto herken ik uit duizenden. Linksonder de russische ambassade. Net niet op de foto maar een meter of 100 naar het oosten heb ik gestudeerd.

Unter den Linden is de straat in Berlijn.

Nummer: over de muur - klein orkest gok ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De volgende zou voor mij een makkie zijn. Maar ik hoop dat deze niet al te moeilijk is.

Bovenstaand een beeld vanuit dezelfde stad en ergens hier in dit beeld heb ik gewoond. De vraag is niet waar heb ik gewoond, maar wat bedoel ik met dit beeld?

Vraag: titel + artiest.

Een tip alvast: volgens mij is het nummer van deze Engelse artiest nooit op single uitgebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.