Spring naar bijdragen

Man on the moon 1969


Juul

Aanbevolen berichten

Ik was tijdens de eerste maanlanding in 1969 in de USA. Op een camping in Burlington en alle Amerikanen daar hadden al een draagbare kleuren TV in de tent staan. !

Een week of twee later verscheen er een LP over die eerste maanlanding. Ik heb 'em gekocht en het is erg mooi om te horen. In stereo.

Het commentaar is van Walter Shirra, zelf een oud astronaut uit 1962. Mooie stem heeft ie.

Juul

Edit. : info overlijden Neil Armstrong

http://neilarmstronginfo.com/neil-a-armstrong-1930-2012/

m4G9cgB5u.jpeg

http://www64.zippyshare.com/v/30967188/file.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volslagen onvergetelijke nacht. Mijn vader kwam me toch uit bed halen, wat hij eerst eigenlijk niet wilde doen. Maar "wij kunnen toch ook niet slapen", zo interessant vonden zij het ook. Eerst dat beeld een tijdje ondersteboven en toen dat moment van die aarzelend tastende voet. Ongelooflijk. Zeldzaam dat je zo'n Groot Moment kon meebeleven.

Was sowieso een spannende tijd met al die vluchten. Eerst van de Gemini's (de Mercury's kan ik me niet herinneren) en dan de diverse stappen van Apollo naar de maanlanding. Met de Apollo 9 waarbij voor het eerst astronauten overstapten in een vaartuig dat niet zelf naar aarde kon terugkeren, en toen loskoppelden. Man, man, man. Onvergetelijk.

En inmiddels zijn er zeg maar 2 generaties opgegroeid die nooit livebeelden vanaf de maan hebben gezien. Tis bepaald anders gelopen dan we destijds allemaal dachten...

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat ik nooit Marswandelaars zal zien. Erg spijtig.

Die Engelstalige lp heb ik ook. En nog wat kranten uit die dagen. Waardevol!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé buurman:

Een "contradictio in terminis" vindt je ook niet?

Juul

Meer een beetje een "vergoeilijking" dan een contradictio in terminis Juul. Met die mooie plaatjes uit de ruimte (en de start van de Top 2000 vond ik toch ook wel een happening) heb ik nog iets voor al die miljarden die in de ruimte verdampen.

Daar kun je dan beter je sociale gezicht van laten zien.

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herinner me ook het gewekt worden om dit mee te maken, op de tv die toen nog op pootjes stond en een meubel op zich vormde (en in ons geval met een aparte antenne voor ontvangt van Belgie, met een kastje om te schakelen tussen de antennes).

Deze herinneringen heb ik ook aan de nachtelijke bokswedstrijden met Mohammed Ali in wazig beeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou vooruit, hier nog een maanlanding. De Apollo 12 was net voor deze AFN nieuwsuitzending geland op de maan. Aardig voorbeeld van een nieuwsuitzending van AFN die Juul opnam in Hilversum via AFN Soesterberg op 93.1 mHz. Datum 19 november 1969. Tijd: 09.00 uur.

De nieuwslezer is Milt Fullerton ( † april 2004 )

http://www52.zippyshare.com/v/35210464/file.html

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de liefhebber... er zijn hiervan ook een paar zeer mooie Blu Ray discs uitgebracht.

- For All Mankind

Please login or register to see this link.

6359_medium.jpg

717KyD-jWOL._AA1020_.jpg

- Man on the Moon

Met realtime commentaar van Walter Croncite, 270 min.

Please login or register to see this link.

Op de blu-ray.com site staat regio A, maar de disc is regio vrij (A,B en C).

5436_medium.jpg

011301200228.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Juul,

ik zat op een camping met mij ouders in Nunspeet. Met meer dan 10 man in de voortent, midden in de nacht, via een klein zwart wit televisie kijken naar de maan landing. Slechte beelden maar voor mij een blijvend beeld.

Ruud

Jij in Nunspeet, ik zat op een camping in Burlington-VT ( Vermont -USA). Met een kleuren TV. Ik geef toe een beetje "decadent"................ Amerika hé?

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.