Spring naar bijdragen

Big L 27.11.1965


Jan-Fre

Aanbevolen berichten

Big L, oftewel Radio London, was één van de beste zeezenders uit de geschiedenis.

Vandaag weer een stuk Radio London en wel Dave Cash en Tony Windsor op 27 november 1965.

Het geheel is uitgezonden tussen 08:35 en 09:16.

Downloaden kan via de onderstaande link:

http://www.mediafire.com/?id51ips54euwtrm

Enjoy!

Jan-Fre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja, wat ben ik blij dat ik veel heb geluisterd naar Big L. Maar ja veel te weinig hé?

Maar ik heb lang kunnen praten afgelopen november op de radiodag met Dave Hawkins. Hij was de zendertechnicus bij Big L. En ook de technicus die helaas de zender moest uitzetten op 14 augustus 19667.

Maar......ik sta met hem op de foto. "Ook ik heb mijn helden".

Juul

foto: Vincent Schriel.

MzhC2bw.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio London, 2 jaar en 8 maanden. T was een makkie, Pams jingles kopen, uren vol tapes van KLIF aanboord als verplichte kost voor would be deejay's die met dat op zich simpele format veel moeite hadden. De deejays groots? Met uitzondering van Kenny Everett, Keith Skues, Pete Drummond kwamen de Deejays iet veel verder dan "that was and this is". Creativiteit zat er nauwelijks bij, ze werden gered door de vele minuten commercial script die ze moesten lezen. London verbaasde velen op positieve manier door de niet eerder gehoorde Pams jingles, de 2 driekwart jaar was an easy ride, ze kwamen niet voor het dilemma te staan het station aan te passen aan veranderde omgevingsfactoren.Ik verdeelde in de sixties mijn luistertijd over alle Britse zeezenders en zach vanaf medio 66 dat Caroline South mbt deejay creativiteit en spontaniteit the Big L aftroefde. In de VS zou Bigl L een middelmatig top 40 station zijn geweest, voor de Europeanen klonk het spectaculair. Op een ander forum heb ik smen met Oldies wel eens de stelling neergelegd dat het armoedige Radio City 299 meer creativiteit naar buiten bracht dan Big L.

Maar ja, Big L , kort maar krachtig en daarom mischien de eeuwige roem.

Paul de Haan.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Paul, Paul (2x dus),

Het ging mij toen niet om de creativiteit, het ging mij en al die anderen miljoenen om datgene dat je hoorde. En dat was nieuw.

En dat er niet zoveel creativiteit was?, althans volgens jou, dat kunnen we toch pas nu constateren? ( "met de kennis van nu zeggen ze in Den Haag")

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat er niet zoveel creativiteit was?,

Creatief waren ze in ieder geval wel op 1 April 1967 met het fictieve Radio East Anglia, die met een z.g.n. 250 Kilowatt sterke zender vlak naast Big L op 267 mtr ging uitzenden.

Tijdens die 1 April grap hoor je ook nog zendertechnicus Dave Hawkins als Apsley Guise.

http://www.offshoreradio.co.uk/odds42.htm

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Creatief waren ze in ieder geval wel op 1 April 1967 met het fictieve Radio East Anglia, die met een z.g.n. 250 Kilowatt sterke zender vlak naast Big L op 267 mtr ging uitzenden.

Tijdens die 1 April grap hoor je ook nog zendertechnicus Dave Hawkins als Apsley Guise.

http://www.offshoreradio.co.uk/odds42.htm

Robin

Oh, leuk Robin.

Ken ik nog niet. Ga ik kijken.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.