Spring naar bijdragen

De Havermoutshow


Vincent

Aanbevolen berichten

De Havermoutshow was een radioprogramma dat tussen 5 april 1979 en 4 oktober 2003 door de TROS werd uitgezonden op Hilversum 3, Radio 2 en Radio 3. Meer over De Havermoutshow vind je op http://www.radiopedia.nl/wiki/De_Havermoutshow

Aanvullingen en verbeteringen zijn welkom.

Een uurtje met Tom Mulder uit 1978:

Please login or register to see this link. bestandsnaam aangepast

De extra lange Havermoutshow met samen met Benny Brown:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Invaller Kas van Iersel:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

En twee uurtjes Rob van Someren op Radio 2:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geluisterd Vincent.

het is de Havermoutshow, maar van nov 78. En hij heette nog Klaas, want aan het eind kondigt hij 'Boter Klaas en Prijzen' aan.

Edwin

Dan krijgen we een aardige discussie. In de gidsen, zowel de Televisier als de Veronica gids, wordt het programma pas vanaf 5 april 1979 als De Havermoutshow aangekondigd. Dit is ook aangehouden voor het artikel op Radiopedia. Daarvoor heet het Vaak 's ochtends. In dit programma, als het uit 78 is wordt het De Havermoutshow genoemd. Is dat dan al het programmanaam of zomaar een kreet? En klopt het dan ook dan vanaf 5 april 79 Tom Mulder de naam werd ipv Klaas Vaak?

Vincent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan krijgen we een aardige discussie. In de gidsen, zowel de Televisier als de Veronica gids, wordt het programma pas vanaf 5 april 1979 als De Havermoutshow aangekondigd. Dit is ook aangehouden voor het artikel op Radiopedia. Daarvoor heet het Vaak 's ochtends. In dit programma, als het uit 78 is wordt het De Havermoutshow genoemd. Is dat dan al het programmanaam of zomaar een kreet? En klopt het dan ook dan vanaf 5 april 79 Tom Mulder de naam werd ipv Klaas Vaak?

Vincent

Onder het mom "google onthoudt alles" ben ik nog wat tegengekomen in een gastenboek:

Ben Meijering

Excuses voor de tweede posting over dit onderwerp, maar bij nader inzien denk ik dat beiden gelijk hebben. In de Televizier van 12 Jan 1974 kun je bij de Donderdagprogrammering van H3 lezen dat om 07:00 het programma Vaak 's Ochtends te beluisteren is en 's avonds om 20:00 Poster door Tom Mulder en Dick de Winter. In de VARA gids van 14 Feb 1976 staat dat op donderdag om 7:00 op H3 Drie op je boterham te beluisteren is, gepresenteed door Klaas Vaak en 's avonds om 20:00 Poster, presentatie en productie - Tom Mulder en Juul Geleick.

2 November 2007

http://www.zock.nl/cgi-bin/guestbook/guestbook.cgi?start_number=987

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan krijgen we een aardige discussie. In de gidsen, zowel de Televisier als de Veronica gids, wordt het programma pas vanaf 5 april 1979 als De Havermoutshow aangekondigd. Dit is ook aangehouden voor het artikel op Radiopedia. Daarvoor heet het Vaak 's ochtends. In dit programma, als het uit 78 is wordt het De Havermoutshow genoemd. Is dat dan al het programmanaam of zomaar een kreet? En klopt het dan ook dan vanaf 5 april 79 Tom Mulder de naam werd ipv Klaas Vaak?

Vincent

Ik vermoed dat de naam 'Havermoutshow' is geintroduceerd na de terugkeer van Klaas in de ochtend (Peter van Dam presenteerde van oktober 1977 tot begin '78 'Met Peter gaat het beter'). De naam Klaas Vaak is vermoedelijk per 1-4-79 vervallen. Er is een opname

www.mediafire.com/?v6r0hq8y9oivubb

(1 minuut uit de afkondiging van 50 Pop, van 5 april 79), waar Tom zich verspreekt en per ongeluk Klaas zegt.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel jammer dat ik nu achter het net vis, omdat iemand zo 'vriendelijk' was Vincents links te kopieren naar 'de buren'. Begrijpelijk dat ze vervolgens onklaar zijn gemaakt. Maar verdomd jammer dat het zo moet gaan.

Martin

Ja, jammer, ik ben ook maar eens gaan kijken maar het lijkt bij de buren zo langzamerhand wel een soort "prullenmand" aan het worden. Een aantal mensen dumpt z'n hele hebben en hou'en. En beleven zo hun "finest moment". Gaat vanzelf over denk ik dan maar.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we de actie van 1 persoon nou niet verder laten escaleren. Hans Hendriks heeft het gisteravond goed verwoord: "laten we er geen competitie van maken of suggesties doen op basis van aannames! Internet Radiocafé en Offshore Radio kunnen prima naast elkaar bestaan en elkaar aanvullen als goeie buren.". Zo sta ik er ook in. Hans heeft gisteren 'het probleem' opgelost. Verdere discussie hierover heeft geen zin en gaan we ook niet voeren.

Terug naar De Havermoutshow. Misschien dat Juul hier meer over weet? De naam van het programma wordt vanaf het moment dat Klaas Vaak Tom Mulder wordt in de gidsen gewijzigd naar De Havermoutshow. Was het daarvoor een kreet of een subtitel van het pogramma?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we de actie van 1 persoon nou niet verder laten escaleren. Hans Hendriks heeft het gisteravond goed verwoord: "laten we er geen competitie van maken of suggesties doen op basis van aannames! Internet Radiocafé en Offshore Radio kunnen prima naast elkaar bestaan en elkaar aanvullen als goeie buren.". Zo sta ik er ook in. Hans heeft gisteren 'het probleem' opgelost. Verdere discussie hierover heeft geen zin en gaan we ook niet voeren.

Terug naar De Havermoutshow. Misschien dat Juul hier meer over weet? De naam van het programma wordt vanaf het moment dat Klaas Vaak Tom Mulder wordt in de gidsen gewijzigd naar De Havermoutshow. Was het daarvoor een kreet of een subtitel van het pogramma?

Ik heb de reactie van Hans Hendriks gemist, vandaar m'n reactie.

Ik weet over de Havermoutshow enz. niks meer. Ik ben geloof ik in 1977 "ander werk gaan doen". Programma's gaan maken op andere zenders dan H'sum 3. Dus ik heb geen idee.

Ik denk dat het meest nauwkeurig toch de TROS kompas is, maar die heeft niemand denk ik hier?

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het meest nauwkeurig toch de TROS kompas is, maar die heeft niemand denk ik hier?

Juul

De info in alle gidsen komen uit de zelfde bron. Ik heb de beschiking over de Televizier en de Veronica Gids. Daat staat zelfde in.

Ik ga verder op het spoor van Edwin: "Ik vermoed dat de naam 'Havermoutshow' is geintroduceerd na de terugkeer van Klaas in de ochtend". Lijkt me een logische verklaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog even in de krantenarchieven gedoken.

Leidsch Dagblad van 28 maart '79: Vaak 's ochtends

Nieuwsblad vh Noorden 28 maart '79: Vaak 's ochtends

http://www.archiefleeuwardercourant.nl/vw/article.do?code=NVHN&date=19790328&id=NVHN-19790328-AE0013006

Ten overvloede: de PZC van die dag rept ook van Vaak 's ochtends.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het antwoord is simpel,de havermoutshow begon op 5 Oktober 1978.

Ik heb hier een opname liggen van 19 Oktober 1978,en toen was het al inderdaad de Havermoutshow.

Klaas Vaak werd Tom Mulder in April 1979,want in de Tros top 50 van 15 Maart 1979 heeft Ferry het nog over Klaas Vaak.

Simple Toch?

Dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het antwoord is simpel,de havermoutshow begon op 5 Oktober 1978.

Ik heb hier een opname liggen van 19 Oktober 1978,en toen was het al inderdaad de Havermoutshow.

Klaas Vaak werd Tom Mulder in April 1979,want in de Tros top 50 van 15 Maart 1979 heeft Ferry het nog over Klaas Vaak.

Simple Toch?

Dirk

Duidelijk verhaal, Dirk, maar niet simpel. Het heeft toch wel wat gezamenlijke combinatie en deductie in de beste Sherlock Holmes-traditie gekost.

In de opname van de TROS Top 50 van 5 juli 79 verspreekt Ferry zich nog een keer als hij Tom als Klaas aankondigt met het Popnieuws. Maar ook hij herstelt dat.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk verhaal, Dirk, maar niet simpel. Het heeft toch wel wat gezamenlijke combinatie en deductie in de beste Sherlock Holmes-traditie gekost.

In de opname van de TROS Top 50 van 5 juli 79 verspreekt Ferry zich nog een keer als hij Tom als Klaas aankondigt met het Popnieuws. Maar ook hij herstelt dat.

Edwin

Er wordt een datum genoemd, 5 oktober 1978. Toen keerde Klaas Vaak niet terug op de ochtend. Hij nam op 11 mei 1978 de uitzending al over van Peter van Dam. Bron Televisier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.