Spring naar bijdragen

22-04-1988 - VOO - Stenders & Van Inkel


Vincent

Aanbevolen berichten

Zowel Curry & Van Inkels als Stenders & Van Inkel zijn historische radioprogramma's omdat daarin voor het eerst de (voor Veronica) zo heilige wet van 'zoveel platen per uur' werd losgelaten. Er werd naar hartelust geouwehoerd en dat sloeg nog aan ook. Zelf heb ik een voorkeur voor Stenders & van Inkel, omdat dat volgens mij een eerlijker programma was dan het meer Amerikaans aandoende (logisch) Curry & Van Inkel. Maar zonder de 'revolutie' van Curry & Van Inkel had Stenders & Van Inkel niet kunnen bestaan.

Overigens denk ik dat beide programma's schatplichtig zijn aan de ABTT.

Helaas is het genre in latere jaren ontaard in de 'lachzakken-radio', waarin helaas Edwin Evers is blijven hangen. Gelukkig heeft Giel Beelen al jaren geleden bewezen dat je een goede drivetime-show ook zonder sidekick kunt maken.

Edwin

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Curry & van Inkel was eigenlijk de opvolger van Bart & de Zwart. Toen Erik in mei 1984 naar de TROS vertrok werd het programma gepresenteerd door Bart van Leeuwen & Jeroen van Inkel en heette het Bart & van Inkel. Later werd Curry bij van Inkel geplaatst ze kende elkaar van Decibel het was heerlijke radio. Curry & van Inkel liep van 12 oktober 1984-16 oktober 1987. Stenders & van Inkel begon op 30 oktober 1987 en de laatste uitzending was op 30 augustus 1991. Op 3 april 1994 en 21 januari 2010 keerde Stenders & van Inkel nog is terug op de radio. Na Stenders & van Inkel was er Dinges & van Inkel en daarna werd het Staverman & van Inkel daar werd de laatste aflevering uitgezonden op 2 oktober 1992.

Frank.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 years later...
Op 10-11-2022 om 18:13 zei capitalguy:

 

mag ik ernaar luisteren alsjeblieft ?

 

 

 

wat gebeurde er dan? een nieuwe show ?

 

Op 5 oktober 1992 ging de horizontale programmering van Radio  3 in en verdween de Volle Vrijdag van Veronica. Ze kregen wel de zaterdag (overdag) terug en een dagelijks uur Van Inkel, maar er was dus geen vrijdagse keetshow meer op 3, zoals die sinds 1984 had bestaan.

 

Edwin

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.