Spring naar bijdragen

top 1000


willem v

Aanbevolen berichten

Ik ben nu enkele weken druk doende om de top 1000 van Radio Veronica uit tezenden .Aangezien ik maar 3 uur in de week heb duurt het een tijdje maar dat geeft allemaal niets ,

de muziek is zo mooi .Maar ik heb een vraag ,de single That i'll be the day van Buddy Holly werd uitgevoerd door de Everly Brothers en The Blue Diamonds.Werden deze platen toen als 1 uitvoerende gerekend , om dat ze samengevoegt werden op nummer 518 maar ook in de top 40 hadden ze de zelfde noteringen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit hoef je eigenlijk niet te vragen.

De Top 40 had, met name in de eerste twee jaar, regelmatig dubbele noteringen van verschillende uitvoeringen van hetzelfde nummer. Dit was nog een overblijfsel uit de jaren 40 en 50, toen vooral de nummers bekend waren de uitvoerenden voor velen secundair waren.

Voorbeelden: Paradiso van Anneke Gronloh en Conny Francis, Wheels van The String Alongs, Jumping Jewels en Billy Vaughn en Oh Carol van Neil Sedaka en Blue Diamonds.

Het jaar 1965 was wat dat betreft een beetje een kantelpunt. Zo stond in februari nog wel de Let kiss op 1 in zowel de versie van Gudrun Jenkins als Stig Rauno en een jaar later Michelle van zowel The Beatles als de verder totaal onbekend gebleven Overlanders. Maar daarna gebeurde dat niet vaak meer.

In 1983 was Bonnie St Claire nog heel boos dat haar 'Sla je arm om me heen' op 2 in de tipparade stond, terwijl het origineel

'Wrap your arms around me' van Agnetha Faltskog Alarmschijf was. Zoals Lex Harding toen op de radio verklaarde: het origineel was gewoon beter en daarom de Alarmschijf. "Wrap your arms around me" is niet 'Sla je arm om me heen' maar 'Vlij je arm om me heen'.

En uitgeluld was Bonnie.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.