Spring naar bijdragen

WMR 0,5 jarig bestaan


Bart Van Peer

Aanbevolen berichten

Beste radiovrienden,

Hier zijn opnames in studiokwaliteit van het 5 jarig bestaan van WMR Den Haag, dd 14 mei 1977.

WMR Den Haag 1977-05-14 21.00-22.00 5 Jarig Bestaansfeest – Gerard van der Zee, Studiotape

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-PZA3URE664B7.mp3

WMR Den Haag 1977-05-14 22.00-22.00 5 Jarig Bestaansfeest, Studiotape

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-GTNNUCTU76CS.mp3

WMR Den Haag 1977-05-14 23.00-00.00 5 Jarig Bestaansfeest – Peter van de Laan

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-IZJQEGNCJAPP.mp3

Geniet er van.

Hartelijke groet,

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij nader inzien gaat het om het halfjarig bestaan van WRM.

Dit bemerkte ik pas bij herbeluistering na het plaatsen van deze opnames;

Sorry voor het voorbarig enthousiasme.

Hartelijke groet,

Bart

Klopt het Bart dat de eerste opname 33 minuten, de tweede 4 minuten en de derde 9 minuten duurt? Astrid de Jager duurt krap 12 minuten.

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Radiovrienden,

Het gaat om bestanden waar ik al jaren niet meer naar had omgekeken en slechts oppervlakkig beluisterde.

Gisteren stuitte ik op de rubriek Piratenzenders en dacht: laat ik maar eens wat gaan uploaden.

Helaas had ik vooraf geen research gepleegd, waarvoor mijn excuses.

Sorry daarvoor.

In het vervolg zal ik wat beter opletten.

Hartelijke groet,

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me herinneren dat we destijds die opnamen op Golden Radio hebben gehad van iemand. Iets zegt me dat het geen Den Haag is, maar Hilversum en toch concentreerde zich alles van DelMare juist in Den Haag.

We hadden destijds een goed contact met Gerard van Dam via Radio Marina.

Dit zijn de opnames die ik destijds heb ontvangen en het kan zijn dat deze wat langer duren. Ik heb ze in geen 6 jaar meer beluisterd.

WMR Den Haag - 14051977 - 2100-2200 Uur - 5 Jarig Bestaan

http://www.mediafire.com/?glq21auo5qkc3cl

WMR Den Haag - 14051977 - 2200-2300 Uur - 5 Jarig Bestaan

http://www.mediafire.com/?9h2x3k37hszrsvc

WMR Den Haag - 14051977 - 2300-2400 Uur - 5 Jarig Bestaan

http://www.mediafire.com/?iwsjbx7iv55eev9

Groet,

Martin


Ja, dat kan ik me nog wel zeker heel goed herinneren Peter.

Groetje,

Martin

(Ik heb mijn naam Tom nog wel es in gebruik :) )

Wel vreemd dat ik ze nooit heb ontvangen !

Ik was nog wel in die periode zeer aktief in de Haagse regio :) *lol*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De opnames zijn origineel afkomstig van Jan Kat alias (Ome) John Anderson

Ze werden met toestemming van Jan WMR-Delmare dj, op de server van de Golden Radio groep een prive vereniging ter beschikking gesteld voor de leden van deze groep. Alle opnames en dat zijn er tientallen van Jan Kat's collectie werden in de loop de jaren op de server geupload door een Golden radio medewerker, de vroegere oprichter van Radio Marina en de opvolger WMR koksijde in België.

Ook werden in de loop de jaren alle opnames geupload van 4 verschillende WMR Radio's. Peter van de Laan maakte destijds ook nog een gast progamma voor WMR koksijde.

Wie op de file klikt en kijkt onder Eigenschappen en dan Samenvatting ziet er info staan, ook het code nummer van Jan Kat's opnames is vermeld.

Dat Bart de 4 opnames niet volledig bezit heeft als reden dat er toen een storing was op de server, de webmaster maakte dan melding ervan in een groeps bericht. Ik denk dat Bart zijn bericht toen niet las of naliet te heruploaden.

Ik herinner me alles nog zeer goed.

Peter Petersen uit Den Haag maakte ook nog wat programma's voor Marina en WMR Koksijde. Helaas ..ik denk dat Peter nooit lid werd van Golden Radio en ze dus nooit gedownload heeft. Dit wat WMR files betreft uit Nederland en Belgie

Persoonlijk heb ik Peter ook nog gewaarschuwd dat ze bij Golden Radio alle WMR files ter beschikking stelden

In de jaren 80 heb ik nog met¨Peter programma's geruild uit Den Haag op gele Basf Cassettes. Helaas enkele kregen later het alombekende probleem. Toch zijn ze gedigitaliseerd geweest en uiteindeijk ook te downloaden geweest bij Golden Radio

In de 80s werkte WMR met een postnummer en dat ging moeilijk. Jos Legraaff speelde dan tussen persoon waarmee ik toen ook programma's ruilde. John Andeson van WMR kon ik helaas toen niet bereiken.


Vervolg: Om af te sluiten. Na een inbeslagname van WMR in Nederland verloor Koksijde het contact. In die tijd ging alles per postbus of per brief. Het beloofde WMR jingles 2e pakket kreeg het WMR team Koksijde niet meer binnen omdat het contact adres van de postbus niet meer werkte. WMR Koksijde ging toen met een minimum jingle pakket van start aangevuld met de vlaamse jingles. Ik geloof dat de tussenpersoon voor WMR toen Peter van de Laan was. In de 80s was er geen contact met Jan Kat alias John Anderson. Dit door een gebrek aan communicatie .

Gegevens doorspelen tja..men was er zeer voorzichtig mee.

Later ergens in de 2000s melde Jan dat de WMR jingles en opnames niet verloren waren, wel bij het WMR contact die jingles bezorgde aan Koksijde. Die jongen dacht toen dat bij een inval alle jingles en opnames inbeslag waren genomen. Niet dus

Jan Kat had nog de originele in bezit. Gelukkig maar...zo kunnen we heden ten dage nog nagenieten

Het leuke is nog dit. Ergens rond de jaren 2000 vonden de oprichter's en vrienden van Marina-WMR en de Nederlandse Marina elkaar terug via het internet ondanks dat beiden een nick name gebruikten.

Toen onstond de kleine voorloper van Golden Radio om uiteindelijk Golden Radio te worden een soort vrienden prive club

Hiermee sluit ik af en wens iedereen het beste

Och ja veel info haal ik nog uit oude email berichten

Dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dirk,

Veel dank ervoor. Denk niet dat we elkaar ontmoet hebben of gesproken en mocht het wel zo zijn dat laatste, dan weet ik het niet meer. Geheugen is erg matig.

We proberen met Golden Radio altijd iets leuks te doen en als we ook hier een leuke bijdrage kunnen leveren, dan doen we dat graag.

Dit forum vind ik erg tof en ook Vincent mag ik graag.

Jan Kat heeft toen via Jean-Pierre alles ter beschikking gesteld aan ons en kon er zelf ook op, al lukte ut 'm vaak niet zo.

Iedereen is ook bij ons welkom uiteraard en we wisselen graag uit.

Radio Marina was ook van mij en daar was Peter inderdaad te beluisteren in de late nachtuurtjes op zondag in de jaren 1980-1983. WMR was inderdaad het bevriende station in Belgie.

Hoorde van de week nog vertellen hier voor de deur door iemand die toch een eind verderop woont dat het leuke van Marina was dat er elke week wel iets exclusiefs op mediagebied was. Jammer is dat er weinig van bewaard is gebleven.

We hebben dit de laatste tien jaar met Golden Radio ook geprobeerd en het is aardig gelukt. Helaas heb ik ook daarvan niet alles kunnen bewaren, maar wel veel.

Leuke was ook dat je in aanvang van 1980 jingles van Hans Knot hoorde op Radio Marina en per toeval hoorde je zo'n zelfde pakketje ook bij JP in Koksijde en omgeving. Hij wist dat toen niet en stuurde mij een leuke brief hierover. Hij wilde alles hebben en ook die jingels en wist niet welke het waren. Het jinglepakket van Hans zorgde voor een vriendschap van 32 jaar.

Gisteren hoorde ik Vincent zeggen dat het leuker is om een leuke samenwerking te hebben en dat is zeker zo, dus mochten wij wat voor dit forum kunnen betekenen, dan doen we dat graag.

Iedereen heeft namelijk al erg veel voor ons betekend en de meesten die overal waren op forums zijn bij ons ook online geweest.

Groetje,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.