Spring naar bijdragen

Tune Countdown Café - 2 + vraag


simonfex

Aanbevolen berichten

Deze muziek is een periode gebruikt als tune voor Countdown TV en Countdown Café. Wanneer dat precies was, weet ik niet meer. (mid-jaren '80?)

Ik weet ook niet wie dit gecomponeerd en gespeeld hebben. Wel weet ik dat het is opgenomen in dezelfde sessie waarin de tune voor Wil Wil Wel en wat losse jingles voor het postcodespel zijn gemaakt. (Of was dat 'Harry op herhaling?') Vragen, vragen, vragen... Wellicht dat iemand van jullie de antwoorden heeft?

http://snd.sc/HUs6Dl

Groeten

Simon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Simon,

Wie de uitvoerenden zijn of hoe het heet dat weet ik niet maar het is in ieder geval gebruikt vanaf eind 1982 bij Countdown Café op de radio en vanaf mei 1983 bij Countdown TV op het moment dat Erik de Zwart het overnam van Lex Harding.

De aftelgeluiden die je hoort aan het begin van de tune werd al eerder gebruikt begin jaren '80 met op de achtergrond Internationaal Feel van Todd Rundgren.

Qua sound lijkt het een beetje op Kraftwerk maar die is het natuurlijk niet.

Groeten Arnold.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Skybird voor een deel heb je gelijk het origineel is van de Tornados maar de versie die Simon heeft gepost is van een latere datum (ik vermoed 1982) op het moment dat Will Wil Wel terug was op de radio bij Veronica op woensdagmiddag (Hilversum 1 en later Radio 2). Volgens het boekje van de dubbel-cd The Veronica Story uit 1991 wordt deze versie gespeeld door Harry's Orchestra.


En deze versie staat ook op de cd Radio Veronica The Neverending Story en in het bijbehorende boekje staat Will Luikinga als componist dus het zal mij niks verbazen dat het door Will Luikinga zelf is bespeeld deze versie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, dat is nou het mooie aan dit forum! Dank Arnold voor de informatie en Skybird voor de link naar de Tornadoes, Hiermee is overigens mijn vraag over de auteursrechtelijke oorsprong van die CDC-fill nog niet beantwoord. Er is een link tussen die twee omdat ze in diezelfde sessie zijn opgenomen. Ook Harry's Orchestra?

gr Simon

ps: wie zijn de componisten van dat Tornadoes nummer? mag toch hopen dat die ook geprofiteerd hebben van het veelvuldig gebruik van deze re-make...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder het motto "ken uw klassiekers" is dit natuurlijk een beetje naar de bekende weg vragen...

Will maakt al sinds mensenheugenis muziek, is producer en bespeelt verschillende instrumenten.

Harry's orchestra is m.i. dan ook een 'give away'...

Hier is een oude video, gevonden op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=BIJdSMEJ0L4

En volgens mij is er bij Chasin' moonbeans met een synthesizer overheen gespeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.