Spring naar bijdragen

Ontvangst antenne


andre ph5c

Aanbevolen berichten

Heb vandaag een nieuwe antenne inelkaar gezet voor mijn papp radio ontvanger.

Heb een Delta loop gemaakt en heb meteen hoorbaar verschil waar genomen als voorheen met mijn langdraad van 13 meter.

Ik heb minder last van stoorsignalen en alle zenders die ik tot nu toe met de loop heb ontvangen zijn zo'n 3 s punten harder dan voorheen en ook zijn de zwakke zenders nu harder en duidelijker te verstaan.

Een aanrader dus om ook eens te gaan maken als je ruimte heb.

Ontwerpen genoeg, ik heb de ontwerp van pd7maa na gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb minder last van stoorsignalen en alle zenders die ik tot nu toe met de loop heb ontvangen zijn zo'n 3 s punten harder dan voorheen

Mooi he, een loop. ik heb zelf thuis een Wellbrook ALA staan. Ik woon midden in de stad en met deze antenne heb ik weinig last van qrm. In de wintermaanden zoek ik vaak naar NDB's en draait hier in de nachturen Navtex. Dankzij deze antenne pak ik ook de NDB's uit bijvoorbeeld IJsland.

Een goed alternatief is een mini-whip. Hier thuis is deze helaas geen optie. Geen goede aarde en teveel storingbronnen. Maar op de camping overtreft hij de ALA, vooral op lange- en middengolf. Ik heb daar een goede aarde, een must bij deze antenne. Kijk hier maar eens: http://www.pa4nic.nl/Mini-Whip/MiniWhip-pagina.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik zo af en toe deze antenne van PA0JEB. M'n plaatsgenoot en oud collega. De onderdelen voor de mini whip lieegen klaar maar "alleen nog even in elkaar zetten". En ik heb natuurlijk altijd nog m'n GPA-3 van Fritzel.

Maar ik heb vrij veel last van storing van het alom aanwezige schrikdraad hier om de weilanden. Dus toch maar verhuizen dan maar........

Juul

7IA8Fz4.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul,

Als je storing heb van schrikdraad, zal ik toch als ik jou was de boeren er op aanspreken.

Ik had hier ook een weiland met schrikdraad vlakbij ( van de buren ) had ook last van storing, toen heb de buurman het gras onder het schrikdraad weg gemaaid, ( schrikdraad sloeg door naar aarde ) en weg was de storing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.