Spring naar bijdragen

EK gekte...


Harm ten Brink

Aanbevolen berichten

Het is een publiek geheim dat voetbal en aanverwante zaken mij geen donder interesseren.

Ik begrijp dan ook niets van mensen die hun huis of hele straat oranje versieren behalve dat het het gevoel van saamhorigheid doet versterken, voor een paar weken...

Supermarktketens pikken een graantje mee met allerlei spaaracties, maar ik doe daar niet aan mee.

Afgelopen januari werd ik gebeld door een reclamebureau met de vraag of ik 24 oranje poppetjes wilde fotograferen.

Ja, dat wilde ik wel...

Toch wel grappig dat mijn foto's overal worden gebruikt inclusief de TV reclame.

6CJ28F.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met voetbal heb ik dan wel weer wat, maar ik heb nooit iets met landenteams gehad. Ik vind het maar een raar fenomeen dat omdat je toevallig in een bepaald land bent geboren, je ook voor dat landenteam moet spelen of moet zijn. Dus ja die oranjeflauwekul gaat ook aan mij voorbij. Al zal ik heus wel een paar mooie potjes kijken (al is het mij om het even welke landen dat zijn)

De foto is dan wel weer goed gelukt Harm. Het is een vrolijke plaat geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb van mijn vriendin een paar van die autovlaggetjes gekregen. ,,Leuk voor als we naar Duitsland gaan'', zei ze erbij. Ik vind het eigenlijk helemaal niks, die vlaggetjes en dat voetbal. Maar aangezien hele volksstammen Duitsers als wij daar volgende maand naartoe gaan, met hun nationale driekleur rondrijden neem ik ze waarschijnlijk toch maar mee. Voor het geval 'we' mochten winnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik roep al jaren dat voetbal in mijn dictatuur met terugwerkende kracht verboden wordt.

Onzin natuurlijk, maar ook ik heb absoluut helemaal niets met die sport. Geef mij maar tennis. Niet om te doen hoor, maar om naar te kijken.

Dat is uiteraard een puur persoonlijke mening en als iemand straks alle uitzendingen van het EK Voetbal wil gaan bekijken, moet-ie dat zeker doen. Daar is niets mis mee, per slot van rekening.

Waar alles mis mee is, is de pure waanzin die de laatste jaren rond voetbal speelt. Straten die worden volgehangen met alles dat oranje is. Hele huizenblokken die achter oranje zeilen verdwijnen. Je zal er zitten, als niet voetballiefhebber.

Heb niet het lef er wat van te zeggen, want dat wordt niet in dank afgenomen.

Als 'we' verliezen en we verlaten het stadion, rammen we alles in elkaar dat zich daarvoor leent.

En als 'we' winnen en we verlaten het stadion, rammen we ook alles in elkaar dat zich daarvoor leent.

We spreken tegenwoordig met de fans van de tegenpartij af voor een vechtpartij.

Publiek moet in het stadion in gescheiden vakken worden opgeborgen.

We bekogelen de bus van de tegenpartij.

En ga zo nog maar even door.

Walgelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als 'we' verliezen en we verlaten het stadion, rammen we alles in elkaar dat zich daarvoor leent.

En als 'we' winnen en we verlaten het stadion, rammen we ook alles in elkaar dat zich daarvoor leent.

We spreken tegenwoordig met de fans van de tegenpartij af voor een vechtpartij.

Publiek moet in het stadion in gescheiden vakken worden opgeborgen.

We bekogelen de bus van de tegenpartij.

En ga zo nog maar even door.

Walgelijk.

Bij "Oranje" nog nooit meegemaakt en toch alle EK's en WK's bezocht sinds 1996 (behalve 2002 in Azie).

Dus beetje "kort door de bocht" Rene.

Groet,

Douwe (die inderdaad binnenkort naar de Oekraine afreist na een onvergetelijke trip door Zuid-Afrika in 2010)

PS @Harm: royalties goed geregeld hoop ik :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij "Oranje" nog nooit meegemaakt en toch alle EK's en WK's bezocht sinds 1996 (behalve 2002 in Azie).

Dus beetje "kort door de bocht" Rene.

Nee hoor. Ik heb het over de pure waanzin die de laatste jaren rond voetbal speelt. Niet over wat er specifiek rond EK's en WK's gebeurt.

Alvast erg veel plezier gewenst in de Oekraïne.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, ieder z'n ding.

Ik ben niet zo'n voetbalgek, maar gun een ander graag z'n plezier. Een aangezien er nogal wat Nederlanders zijn die helemaal gek van de EK zijn, laat ik ze maar...

Op verjaardagen is het momenteel ook voetbal voor en voetbal achter... Ach, dat gaat wel weer over.

En wat die vernielingen enzo betreft: Da's verachtelijk! Maar je mag het de sport zelf natuurlijk niet aanrekenen. Wanneer er geen voetbal bestond, zouden die etterbakken wel ergens anders heibel trappen..

Kortom: Voor een ieder die er van houdt: Een fantasticht EK gewenst, en juich ze naar de overwinning! Verwacht van mij verder geen steun, maar ik zal je niets in de weg leggen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt me op dat veel leden van andere forums waar ik veel kom, welke betrekking hebben op audioapparatuur, ook niets met voetbal hebben...

Dus zal het toch wel iets met de interesse te maken hebben, ja.. Want op voedbalforums lees je weer heel weinig over radio en/of audio apparatuur.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.