Spring naar bijdragen

Mooi radiobootje


Vincent

Aanbevolen berichten

Prachtig! Zoiets had Radio Paradijs in 1981 moeten hebben...

Martin

Ik denk dat Paradijs daar niet blij mee geweest was, wel eens van dieselprijzen gehoord. Waren toen wat schappelijker, maar voor 250 kW heb je een hele sloot nodig. En wat moet een NL talige zender met een bereik tot ver in Engeland en Duitsland?

Wat ik er mee wil zeggen dat het voor de meesten zo leuk en gemakklijk lijkt met een dikke zender te werken, maar niemand een idee heeft of dat nou wel kan.

Als je aan de andere kant van het verhaal zit zoals ik wordt je gek van die vragen of het niet wat harder kan. Mijn brutale antwoord is dan altijd "al jij dat even betaald".

Ruud, van het huidige Radio Paradijs. (Nee, ik wil geen 250 kW)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je aan de andere kant van het verhaal zit zoals ik wordt je gek van die vragen of het niet wat harder kan.

Het vermogen kan toch van 100 watt naar 1 kilowatt?

Mijn brutale antwoord is dan altijd "al jij dat even betaald".

De meeste forumleden hebben geen idee wat de werkelijke kosten zijn en als jij ze dat niet duidelijk maakt blijft dat zo.

Dus misschien kun je eens een tipje van de sluier oplichten en uitleggen wat de werkelijke meerkosten zijn, als het zendvermogen omhoog gaat van

100 watt naar laten we zeggen 1 kilowatt?

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vermogen kan toch van 100 watt naar 1 kilowatt?

De meeste forumleden hebben geen idee wat de werkelijke kosten zijn en als jij ze dat niet duidelijk maakt blijft dat zo.

Dus misschien kun je eens een tipje van de sluier oplichten en uitleggen wat de werkelijke meerkosten zijn, als het zendvermogen omhoog gaat van

100 watt naar laten we zeggen 1 kilowatt?

Robin

We beginnen dan met een nieuwe zender, met installatie al gauw 15.000 Euro.

Dan de 10 voudige stroomkosten en extra kosten Agentschap Telecom, Commissariaat vd Media en auteursrechten.

Niet leuk meer voor hobby.

Er is niets te verdienen op MG in de Randstad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We beginnen dan met een nieuwe zender, met installatie al gauw 15.000 Euro.

Ik dacht dat je nog een zender had staan die met 1 Kilowatt kan draaien?

Dan de 10 voudige stroomkosten en extra kosten Agentschap Telecom, Commissariaat vd Media en auteursrechten.

Dat van die stroomkosten is nog te begrijpen, maar de extra kosten voor de laatste drie instanties, maakt het eigenlijk onmogelijk, om iets

op wat grotere schaal op de middengolf uit te proberen

Niet leuk meer voor hobby.

Indeed!

Er is niets te verdienen op MG in de Randstad.

Met een 10 Kilowatt zender op de juiste lokatie , een goed geluid, aangepast format en minder kosten voor bovengenoemde instanties, dan zou het misschien toch op zijn minst mogelijk moeten zijn om na een (lange) aanloopperiode quitte te draaien!?

Winst maken lijkt bijna onmogelijk, mede door toch de te hoge stroomkosten!?

Er zal (waarschijnlijk) altijd een geldschieter nodig zijn en zo'n suikeroom heeft zich (helaas) nog steeds niet gemeld.

Ook een vriendenclub van toekomstige luisteraars, die zo'n radiostation geldelijk wil ondersteunen, heeft weinig kans van slagen.

Met andere woorden een radiostation met een leuk gouwe ouwe format voor ons soort mensen, goed te ontvangen in de gehele Randstad, via de middengolf zal er nooit meer komen en dat blijft jammer.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We beginnen dan met een nieuwe zender, met installatie al gauw 15.000 Euro.

Dan de 10 voudige stroomkosten en extra kosten Agentschap Telecom, Commissariaat vd Media en auteursrechten.

Niet leuk meer voor hobby.

Er is niets te verdienen op MG in de Randstad.

Komt om dat de moderne technieken ontvangsten op de lagebanden totaal verpesten met storing!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat je nog een zender had staan die met 1 Kilowatt kan draaien?

Ja, een oud buizending, dan zijn de stroomkosten 40 x wat het nu is, nog los van onderhoud, dure buizen vervangen, storingen, bij vol vermogen moet bij warm weer koeling in de ruimte worden aangebracht anders kan het niet.

Dat ding is leuk voor een paar dagen 500 W bij speciale evenementen zoals bij het 50 jarig bestaan van Veronica toen samen met St Norderney een maand augustus lang historische programma's zijn uitgezonden.

Met een 10 Kilowatt zender op de juiste lokatie , een goed geluid, aangepast format en minder kosten voor bovengenoemde instanties, dan zou het misschien toch op zijn minst mogelijk moeten zijn om na een (lange) aanloopperiode quitte te draaien!?

Winst maken lijkt bijna onmogelijk, mede door toch de te hoge stroomkosten!?

Er zal (waarschijnlijk) altijd een geldschieter nodig zijn en zo'n suikeroom heeft zich (helaas) nog steeds niet gemeld.

Ook een vriendenclub van toekomstige luisteraars, die zo'n radiostation geldelijk wil ondersteunen, heeft weinig kans van slagen.

Met andere woorden een radiostation met een leuk gouwe ouwe format voor ons soort mensen, goed te ontvangen in de gehele Randstad, via de middengolf zal er nooit meer komen en dat blijft jammer.

Robin

Stand alone MG is niet haalbaar. Het moet icm wat anders, zoals Radio 538 dat doet met 10Gold.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maakt ook uit of je in de Randstad zit of in de Regio.

Zo lukt het R Waddenze aardig het hoofd boven water te houden.

In Friesland is nog een enthousiaste doelgroep te vinden die liever luistert naar lokaal aanbod dan naar Hilversum en Amsterdam.

Waddenzee wordt 100% door vrijwilligers gedraaid, ik spreek Sietse regelmatg, maar met volledige baan ernaast is het buffelen.

Zo zijn er regelmatig bijeenkomsten ivm vergunning, altijd overdag, dus vrij vragen bij de baas, hoe lang hou je dat vol.

Daarnaast moet je eigenlijk ook lobbyen bij de politiek, kost heel veel tijd en niet haalbaar voor een kleintje. Lobbyen moet om allerlei onheil zoals een belachelijke digitale verplichting ook voor MG te bestrijden.

Daarnaast moet je een budget hebben voor rechtszaken, want je wordt genaaid waar je bijstaat. Als je dat niet hebt, zoals de MG kleintjes, ben je aan de heidenen overgeleverd.

Ik ben ook benieuwd hoe het Marina vergaat, ik wens ze alle sterkte en van mij kunnen ze alle hulp krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.