Spring naar bijdragen

NOS Paul Meijer show


Juul

Aanbevolen berichten

In een andere draadje kwam de NOS Paul Meijer show op H'sum 3 ter sprake.

Ik heb het wel eens eerder geschreven, Henk Terlingen was goed bevriend met onze Henk van Dorp en zodoende was Henk T. regelmatig in de Veronica studio te vinden. En hij leverde ook wel eens bijdragen aan Veronica programma's. Ad en ik werkten dan met Henk Terlingen in onze studio.

In april 1973 zei Henk T. eens tegen ons maken jullie eens een aardige bijdrage dan draai ik 'em in de Paul Meijer show. In die turbulente tijd zo vlak na de hoorzitting was dat natuurlijk "not done".

Nou dat heeft Henk T. geweten. Dat hebben we gedaan tot ontsteltenis van Joop de Roo. ( hij zocht de platen voor de PM show uit.)

De opname die oorspronkelijk tijdens de reis op 8 maart 1973 naar AFN in Frankfurt werd gemaakt. We brachten 'em zelf in de studio bij Henk. En Joop de Roo was niet blij met die vrijgevochten jongens van Veronica...... NOS baas Kees Buurman overigens die vond het prachtig!

Onze bijdrage uit afl. 107 van de PM show.

Juul

http://www30.zippyshare.com/v/84967887/file.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal vanavond eens luisteren Juul; ben wel nieuwsgierig.

Ik ken Henk Terlingen uiteraard niet, alleen qua naam en wat ik van hem op tv en radio kan herinneren en terugluisteren (zoals eens een nieuwsprogramma op het toen net opgestartte RTL5). Maar wat je over hem leest en hoort, was het een zeer kleurrijk persoon.

Overigens heeft Mart Smeets een nieuw boek uit waarin hij per jaar alle Tour de France-edities laat passeren waar hij bij was en waarin hij voor radio en/of televisie de verslaggeving deed. Hij beschrijft daarin niet alleen de edities per jaar maar ook wat er achter de schermen gebeurde en wat hij met de NOS-ploeg (zowel radio als tv) mee heeft gemaakt. Ook daarin komt Henk Terlingen aan bod toen hij nog voor Radio Tour de France actief was. Een aanrader mijns inziens.

Groeten,

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 April 1973 werd de legendarische Paul Meijer show met Henk Terlingen uitgezonden. Met daarin het item over het gestrande Veronica schip. De NOS bazen hoorden dat er een verbinding zou worden gemaakt met de Norderney op het strand en verbood de uitzending. Maar Kees Buurman ( † ) (NOS hfd speciale projecten) en Henk Terlingen ( † ) besloten het toch te doen. En zodoende toog producer George Thor ( † ) naar het Veronica schip op het Scheveningse strand. De PTT had al dmv een telefoonlijn een verbinding aangelegd.

Enfin, het is allemaal te horen in deze 177ste Paul Meijerschow. van 4 april 1973. Het zou de laatste worden want de NOS bazen waren "not amused".

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Ook kun je het commentaar en de beweegredenen horen om de Paul Meijer show te stoppen. Het is een fragment uit de Veronica hoorzitting in de 2e kamer op 18 april 1973.

http://www66.zippyshare.com/v/90667354/file.html

Ook een stukje uit de NOS knipselkrant. Mijn echtgenote werkte toen bij de NOS en kreeg de knipselkrant dus vandaar dat ik in die periode "goed op de hoogte was". En niet zelf alles uit hoefde te knippen. Ook een stukje uit de Gooi- en Eemlander. En een foto gemaakt op de Norderney met Rob Out en NOS producer George Thor.

Dit heb ik ook maar even bijgevoegd, artikel uit de Telegraaf van 5 april.

Hier is ook nog e.e.a. te lezen dat ik er over geschreven heb:

http://www.norderney.nl/historie_1973_13.html

Wat ook nog aardig is. Het was een live uitzending en de NOS had 'em niet opgenomen. Wij bij Veronica wel. En later toen ik in Hilversum ging werken heb ik de collega's van het HA ( HistorischArchief) maar een kopie gegeven. Ja, zo kan het gaan.

Juul

plq2WueDn.jpg

V07rmzWX.jpg

mlEFpJA4Koe.jpg

mGz9rYbLv.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schitterend Juul, dit stond al lange tijd op mijn verlanglijstje.

Legendarische aflevering van deze "dwarse" presentator.

Jammer dat Rob Out hem vanaf 29-12-1975 maar enkele afleveringen liet maken van 3600 seconden Veronica bij de VOO op Hilversum 1 en hem op staande voet ontsloeg.

Maar ja Piet, ik weet er het fijne niet van maar wat ik wel weet is dat kon een kind weten, Out en Henk T. "matchen" natuurlijk niet.

Henk die gewoon deed wat hij goed vond en Out die dat waarschijnlijk niet pikte. "Tegenspraak" bij Out was not done.Luister de z.g verboden Veronica nachturen van 31 december 1969 maar eens af. Hoe Henk T. Jan van Veen af serveerde...............Daar is uiteindelijk het weggaan bij Veronica van Jan in eerste aanzet begonnen. Maar Henk T. was een ongelofelijke vakman en ik ben er wel heel erg blij om dat ik met hem heb mogen werken in onze zeezendertijd, al moest dat vaak "stiekem". Ad en ik zijn er trots op.

Ik heb z'n bijdragen uit onze zeezendertijd nog allemaal in ons archief gelukkig.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prachtig al die (oude) stukjes van o.a. H. Terlingen.

Was hij het ook die eens een telefoongesprek had met Radio Caroline?

Of (ik denk nu diep na....) was dat Ton van Duinhoven?

Ik weet nog dat ze het o.a. over het goede/sterke signaal van Caroline hadden.

Dit in vergelijking met Hilversum 3 op de mg.

Misschien weet iemand hier in het Café er meer van....

In afwachting,

Hotel Amigo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.