Spring naar bijdragen

De Meurders Methode


Broozen

Aanbevolen berichten

Hallo jinglevrienden,

Wie heeft een opname van de uuropener Meurders Methode ("oftewel; hoe Felix drie uur lang strijd levert tegen de slaap op het Gooise matras"), dan wel een hele uitzending? Uitzendingen waren halverwege jaren 70.

Zou top zijn! Alvast bedankt.

Benno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het programma is uitgezonden van 11 oktober 1973 tot 28 augustus 1974 tussen 04:00 en 07:00 uur. Van 7 januari 1986 tot 7 oktober 1986 was de naam even terug op de Nederlandse radio. Het programma Gesodemeurders veranderde van naam en werd gedurende deze periode De Meurders methode genoemd. ( http://www.radiopedia.nl/wiki/De_Meurders_methode_ )

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat wel wat uit de periode 73/74 heb liggen. Zal vanavond eens kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, Vincent, daar word ik nou hééél bij van. Zeer bedankt voor het posten van deze airchecks, de uuropener en zelfs The Jaye Bros met Rag mop. De uuropener die daaraan voorafgaat is inderdaad de jingle die ik al heel lang zocht. Dankjewel!!

Ik twijfel nog wel over de periode 11 oktober 1973 tot 28 augustus 1974 uit de radiopedia, want voor mij gevoel heeft het programma langer gelopen dan slechts 1 seizoen. Het was wel tussen 04:00 en 07:00 uur, net voor Vaak 's Ochtends van Klaas Vaak.

Het was inderdaad ook NOS, luister maar naar de uuropener, waar de WNOX-jingles nog langskomen, die de NOS kundig verknipte tot NOS door de W er af te halen en de K-klank uit de X. Zo krijg je NOS. Illegaal? Nee hoor, het was toch de keurige NOS????

Zeer bedankt!

Benno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het programma wordt inderdaad langer uitgezonden dan vermeld. In ieder geval op vrijdag 30 maart 1973 werd het programma tussen 14.00 en 15.00 uitgezonden. (bron: Leidsch Dagblad, 29/03/1973; p. 5/28)

Verder op wo. 20 juni 1973 tussen 21.00 en 22.00 uur (bron: Leidsch Dagblad, 19/06/1973; p. 5/14)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond heb ik met de koptelefoon op lekker naar een stukje van deze Meurders opnames geluisterd.

Geweldig !

Ik ben altijd een grote fan van Felix geweest en gelukkig was mijn beeld van hem niet vertroebeld.

Die kerel heeft altijd met kop en schouders boven de rest uit gestoken.

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.