Spring naar bijdragen

rni kortegolf


hans knot

Aanbevolen berichten

Vanuit Schönebeck

Op 26 juli schreef Werner Schneider ons vanuit het oosten van Duitsland. Hij is al decennia lang lezer van ons tijdschrift maar ook een grote liefhebber van de toenmalige zeezenders. Hij denkt ons een verrassing te kunnen brengen door te melden dat hij op de 6070 kHz een uitzonderlijk station heeft gevonden. Via deze frequentie worden al geruime tijd historische uitzendingen van RNI uitgezonden, voornamelijk uit 1970 en 1971. Werner: ‘En de programma’s worden telkens gevolgd door het nummer: ‘Go to the Mirror’, afkomstig van de LP ‘Tommy’. De ontvangst overdag komt hier binnen met S1, inclusief atmosferische en andere storingen. Na zonsondergang wordt het signaal trouwens sterker door en is het vergelijkbaar met het signaal van Oost Europese en Midden Oosten zenders, die ik hier ontvang.’

Oude transistor

Werner is geheel dankbaar dat hij zijn oude radio, uit de DDR tijden, kan gebruiken om het totaal – met de uitgezonden programma’s, geheel nostalgisch te maken. ‘Het geeft me een enorme nostalgische kick en brengt het gevoel van de zomer van 1974 terug, uit de tijd dat RNI zelf nog echt in de ether was. Ik ben er vast van overtuigd dat dit geen illegale zender is, maar dat iemand een licentie heeft gekregen voor gebruik op de 6070 kHz. Ik vraag me dan ook af of er in Nederland dergelijke signalen zijn doorgekomen. Wie meer weet graag even mailen aan HKnot@home.nl

Hans Knot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Legaal op KG kan iedereen. Er is een geweldige overcapaciteit, dus alles iz zo'n beetje te huur. Is ook niet zo duur.

Eric van Willegen met KBC doet het ook.

De mensen van 6070 hebben volgens mij hun eigen zender, daar kun je in Dld kennelijk vergunning voor krijgen, maar je mag ook in NL je eigen KG zender beginnen, je krijgt altijd vergunning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.