Spring naar bijdragen

Radio Hauraki Film


Theo

Aanbevolen berichten

In Scoop Media het volgende bericht dat doorgezonden is door de Medium Wave Circle Mailinglist.

Radio Hauraki Movie Announced - 3 Mile Limit

Pre production is underway for the much anticipated feature length movie '3

Mile Limit' based on the true story of Radio Hauraki broadcasting from

international waters in the 1960's. It's Craig Newland's directorial feature

debut film, backed by a strong ensemble cast including leading man Matt

Whelan, Dan Musgrove, Carl Dixon, and new comers Elliot Wrightson, Jordan

Mooney and Dan Cresswell. The film is being produced by No.8 Films Ltd and

will shoot in November 2012 in Auckland.

3 Mile Limit is an iconic New Zealand true story based on the 1965

beginnings of Radio Hauraki on a boat called the TIRI in international

waters in the Hauraki Gulf in Auckland. A power struggle developed between

the government and these free spirited individuals who set about to bring

Rock n' Roll to a nation starved of modern pop music.

Producer/ Director Craig Newland has pieced together an incredibly strong

cast lead by Matt Whelan, the winner of the 2010 Qantas Film & Television

Awards for Best Supporting Actor Award for popular TV series, Go Girls. Matt

Whelan has already two NZ feature films behind him, My Wedding and Other

Secrets, and The Most Fun You Can Have Dying. He is supported by Dan

Musgrove who played the leading role in Underbelly NZ.

The screenplay written by Craig Newland and Andrew Gunn (Kiwi Flyer) has

been recognised as an international story that will travel beyond the shores

of New Zealand by Ed Pressman, the legendary New York based producer who has

produced over 75 films including Wall Street starring Michael Douglas, and

American Psycho. Pressman loaned his support to the film and discussed it's

universal appeal with Craig Newland.

No.8 Films already have international distributor's interested in the film,

and once the film is complete, it will travel to the Cannes Film Festival

next year.

"The films story is set in Auckland however half of New Zealand were able to

listen to Radio Hauraki in the 1960's because of it's broadcasting position

out at sea. As a result the Radio Hauraki story is widely known around the

country with baby boomers and older, however this iconic story will now be

introduced to a younger generation who are completely oblivious to this

watershed time", said Newland.

Mike McClung is the Content Director of Radio Hauraki, "The radio revolution

that led to the creation of Radio Hauraki is an amazing story. I'm really

looking forward to seeing it come to life on the big screen.

Scoop Media

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Er zijn enkele veel belovende foto's te zien die mogelijk een aanwijzing zijn dat het een andere film wordt dan de pulp van Rock the Boat, of hoe het ook maar mag heten.

Hopelijk is dat ook zo, dan reserveer ik alvast in 1 van de Euroborg theaters in Groningen. Meer liefhebbers, dan kunnen we met een "kluppie" gaan. ik trakteer op popcorn. < das nait te duur>

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn enkele veel belovende foto's te zien die mogelijk een aanwijzing zijn dat het een andere film wordt dan de pulp van Rock the Boat, of hoe het ook maar mag heten.

Hopelijk is dat ook zo, dan reserveer ik alvast in 1 van de Euroborg theaters in Groningen. Meer liefhebbers, dan kunnen we met een "kluppie" gaan. ik trakteer op popcorn. < das nait te duur>

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn enkele veel belovende foto's te zien die mogelijk een aanwijzing zijn dat het een andere film wordt dan de pulp van Rock the Boat, of hoe het ook maar mag heten.

Hopelijk is dat ook zo, dan reserveer ik alvast in 1 van de Euroborg theaters in Groningen. Meer liefhebbers, dan kunnen we met een "kluppie" gaan. ik trakteer op popcorn. < das nait te duur>

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopelijk is dat ook zo, dan reserveer ik alvast in 1 van de Euroborg theaters in Groningen. Meer liefhebbers, dan kunnen we met een "kluppie" gaan. ik trakteer op popcorn.

Paul de Haan.

Als je het treinkaartje + overnachting sponserde had ik het wel in overweging willen nemen. Ik vrees dat ik nu gewoon 'op zuid' zal blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopelijk is dat ook zo, dan reserveer ik alvast in 1 van de Euroborg theaters in Groningen. Meer liefhebbers, dan kunnen we met een "kluppie" gaan. ik trakteer op popcorn.

Paul de Haan.

Als je het treinkaartje + overnachting sponserde had ik het wel in overweging willen nemen. Ik vrees dat ik nu gewoon 'op zuid' zal blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopelijk is dat ook zo, dan reserveer ik alvast in 1 van de Euroborg theaters in Groningen. Meer liefhebbers, dan kunnen we met een "kluppie" gaan. ik trakteer op popcorn.

Paul de Haan.

Als je het treinkaartje + overnachting sponserde had ik het wel in overweging willen nemen. Ik vrees dat ik nu gewoon 'op zuid' zal blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reserveer dan maar een tweede plaats Paul. En mocht de film niet in de Euroborg draaien, dan leuren we wel bij de RKZbios.

Ouwe RKZ Verl Hereweg Groningen, onder afd G1 in de kelder vlak naast het boilerhuis heel wat uurtjes voor Studio 73 gemaakt., de ziekenomroep toen. \

Paul de Haan


Als je het treinkaartje + overnachting sponserde had ik het wel in overweging willen nemen. Ik vrees dat ik nu gewoon 'op zuid' zal blijven.

Ja , dan wordt het toch "op zuid" voor jou. Maar er zijn wel een paar Groningers om zo'n 15 plaatsen te reserveren in de Euroborg. In de pauze kunnen we dan in koor jingles van Hauraki gaan zingen.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reserveer dan maar een tweede plaats Paul. En mocht de film niet in de Euroborg draaien, dan leuren we wel bij de RKZbios.

Ouwe RKZ Verl Hereweg Groningen, onder afd G1 in de kelder vlak naast het boilerhuis heel wat uurtjes voor Studio 73 gemaakt., de ziekenomroep toen. \

Paul de Haan


Als je het treinkaartje + overnachting sponserde had ik het wel in overweging willen nemen. Ik vrees dat ik nu gewoon 'op zuid' zal blijven.

Ja , dan wordt het toch "op zuid" voor jou. Maar er zijn wel een paar Groningers om zo'n 15 plaatsen te reserveren in de Euroborg. In de pauze kunnen we dan in koor jingles van Hauraki gaan zingen.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reserveer dan maar een tweede plaats Paul. En mocht de film niet in de Euroborg draaien, dan leuren we wel bij de RKZbios.

Ouwe RKZ Verl Hereweg Groningen, onder afd G1 in de kelder vlak naast het boilerhuis heel wat uurtjes voor Studio 73 gemaakt., de ziekenomroep toen. \

Paul de Haan


Als je het treinkaartje + overnachting sponserde had ik het wel in overweging willen nemen. Ik vrees dat ik nu gewoon 'op zuid' zal blijven.

Ja , dan wordt het toch "op zuid" voor jou. Maar er zijn wel een paar Groningers om zo'n 15 plaatsen te reserveren in de Euroborg. In de pauze kunnen we dan in koor jingles van Hauraki gaan zingen.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja , dan wordt het toch "op zuid" voor jou. Maar er zijn wel een paar Groningers om zo'n 15 plaatsen te reserveren in de Euroborg. In de pauze kunnen we dan in koor jingles van Hauraki gaan zingen.

Paul de Haan.

Je overschat nu mijn zangkwaliteiten ;) Maar misschien dat de spelers van de FC dan wel wat harder gaan lopen (al moeten ze dat aankomend weekend nog even achterwege laten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja , dan wordt het toch "op zuid" voor jou. Maar er zijn wel een paar Groningers om zo'n 15 plaatsen te reserveren in de Euroborg. In de pauze kunnen we dan in koor jingles van Hauraki gaan zingen.

Paul de Haan.

Je overschat nu mijn zangkwaliteiten ;) Maar misschien dat de spelers van de FC dan wel wat harder gaan lopen (al moeten ze dat aankomend weekend nog even achterwege laten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja , dan wordt het toch "op zuid" voor jou. Maar er zijn wel een paar Groningers om zo'n 15 plaatsen te reserveren in de Euroborg. In de pauze kunnen we dan in koor jingles van Hauraki gaan zingen.

Paul de Haan.

Je overschat nu mijn zangkwaliteiten ;) Maar misschien dat de spelers van de FC dan wel wat harder gaan lopen (al moeten ze dat aankomend weekend nog even achterwege laten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik ben benieuwd welk scheepje men heeft gevonden die gelijkenis vertoont met de Tiri 1, dat was overigens en das geen grap een houten coaster. De Tiri 2 idem dito. De Tiri 1 was total loss na een stranding, het schip heeft nog jaren daarna op een verlaten strand gelegen nadat het was leeggehaald en de Tiri 2 werd ingezet. Ben ook benieuwd wat de oorspronkelijke initiatiefnemers olv David Gapes van de film vinden.

Op de onderste poster zie ik in ieder geval de Tiri 2 voorheen Kapuni.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn enkele veel belovende foto's te zien die mogelijk een aanwijzing zijn dat het een andere film wordt dan de pulp van Rock the Boat, of hoe het ook maar mag heten.

Ik vond Rock the Boat geen topfilm, maar om 'm nou pulp te noemen...

Briljant vond ik het begin met die burgerlijke BBCgeluiden en dan pang The Kinks erin! Daarna wordt de film idd wat minder...

Ben benieuwd naar deze: hoop dat ie snel op dvd komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

had ik nog niet gezien, ja, even afwachten hoe het schiper in zijn geheel uitziet. Zit nog wel leven in zo te zien, er groeit iets groens aanboord. Iets Groens? Wow, far out.

Paul de Haan


Ik vond Rock the Boat geen topfilm, maar om 'm nou pulp te noemen...

Briljant vond ik het begin met die burgerlijke BBCgeluiden en dan pang The Kinks erin! Daarna wordt de film idd wat minder...

Ben benieuwd naar deze: hoop dat ie snel op dvd komt.

Ja, mijn mening is inderdaad doorspeckt met vooroordeel, had er gewoon niet naar moeten kijken. Ik vond de DVD voor -5 Euro bij Blokker. Halverwege uitgezet en doormidden geknipt, de cd rom dus.

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.