Spring naar bijdragen

er is een aantal hobbys die vaak door elkaar lopen


hans knot

Aanbevolen berichten

Veel radio aanhangers zijn tevens verzot op oude treintjes, trammetjes en meer. Zo is er natuurlijk ook de auto met de blauwe nummer plaat, een klassieker van voor 1979. Als mijn vrouw en ik gaan fietsen gaat standaard al jaren een camera mee om elke auto, die ik niet scoorde, met een blauwe nummerplaat vast te leggen voor mijn foto archief. Veel mooie voorbeelden zijn op die manier vastgelegd. Maar ook auto's met daarop reclame voor radiostations zitten in dat deelarchief. Zo af en toe komen, via de vele radiocontacten die er zijn, ook commercials tevoorschijn die in de nostalgische hoek kunnen worden geplaatst in de categorie 'radio en de auto'. Ik laat jullie graag meegenieten aan een aantal commercials uit 1966 voor de nieuwste versie van 'The Plymouth'

1966_Plymouth_Annoucement_Radio.mp3

bestandsgrootte: 3.5MB

download url : http://bars.rug.nl/download/31fc74d1c947a503

groet Hans Knot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Hans,

Bij veel mensen lopen hobby's parallel. Bij jouw blauwe nummerborden, ik weet dat Willem van Kooten destijds altijd precies bijhield en ook onthield wie welke auto had maar nog mooier incl. nummerbord.

Bij mij is dat het zendamateur zijn en de radio in z'n algemeen.

Leuk die auto reclame, vorige week poste ik er ook één met Ko van Dijk in een ander draadje:

http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-2618-page-2.html

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Ben wat singletjes aan het digitaliseren, en vind een single van het automerk Ford, vol gezongen door Samantha Jones. Ongetwijffeld een single die ooit in een Ford lag, aangeschafd door een tante van mij, ooit. Geen idee of het van enige historische waarde is, voor mij behalve de link naar een reeds overleden tante, niet eigenlijk, maar onder het hierboven aangehaalde motto; categorie "radio en auto" de a-kant van het singletje:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-7LSLZKRU436Y.mp3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds m'n jeugd ben ik een fan van Autospeedway (Stockcar racing), een vorm van autosport overgewaaid vanuit Engeland. Race zelf vanaf 1992, en heb nu de overstap gemaakt naar een Retro stockcarklasse in Engeland. De organisatie aldaar heet Spedeworth...en ja dat was een adverteerder bij Radio London Big L in 1967 (Spedeworth bestaat al sinds begin 60' er jaren). Tevens werden er stockcarraces georganiseerd met deelname van de DJ's van de zeezenders in de 60's, meestal in Ipswich (Foxhall Stadium) of Wimbledon (Plough Lane Stadium). De meesten onder jullie kennen waarschijnlijk de opnames van Radio London met DJ Lorne King, hij adverteert live voor de races.

Heb ooit foto's gezien van de dj's voor een ereronde in Ipswich, met o.a. Tony Blackburn en Ed Stewart. Ook DJ Johnnie Walker heeft eind 60 'er jaren een tijdje in diverse klassen gereden bij Spedeworth, echter brak hij z'n voet bij een raceongeval (zie z'n autobiografie). Z'n toenmalige werkgever BBC was "not amused", en hij moest z'n race activiteiten noodgewongen staken.

De opnames van Lorne King maakten het kringetje bij mij rond.

p.s. m'n startnummer, hoe kan het ook anders, is ook offshore gerelateerd #259

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.