Spring naar bijdragen

Kortegolf Zeewolde


Rene Verstraten

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me al af "er zijn toch geen KG zenders meer". De masten dus wel. Dus defensie zet er z'n eigen zenders neer begrijp ik. Maar ja, dan moeten de antennes denk ik wel geschikt gemaakt worden voor de specifieke defensie frequencies denk ik.....

En dan krijgen we weer de eindeloze discussies over straling........................Maar ja diezelfde mensen hebben wel allemaal een mobiele telefoon.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag is nu of de antennes met bijbehorend bestemmingsplan en milieuvergunning nu vernietigd zijn voor Omroep, waar nog steeds vraag is om MG zenders in de lucht te brengen.

Voor mensen die zeuren over straling dient er een wettelijk verbod te komen voor gebruik van mobiele telefoon.

Indien hele wijken of gebieden gaan protesteren gaan als eerste de Mobiele Telecom masten uit, zodat er niet meer mobiel gebeld kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het verleden is er veel te doen geweest over de straling van die kortegolfzenders.

Met name een aantal huisartsen maakten zich ernstig zorgen over het toenemend aantal gevallen van kanker in en rond het dorp.

Er schijnen verschillende onderzoeken gedaan te zijn, maar de negatieve effecten zijn nooit echt aangetoond.

Feit is wel dat het aantal nieuwe kankergevallen gedaald is sinds de zenders uitstaan. Toeval?

Wie het weet mag het zeggen (ik heb er geen verstand van namelijk).

Volgens een woordvoerder van defensie gaat men maar een fractie van het zendvermogen gebruiken als waar de wereldomroep zich van bediende.

Ik denk dus dat het wel mee zal vallen met de actievoerders. En die huisartsen zijn inmiddels ook allemaal al vertrokken :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.