Spring naar bijdragen

Norderney terug naar Nederland


Martin1968

Aanbevolen berichten

Ik wordt platgebeld-gemaild door journalisten over hoe het nu was op de Norderney vroeger........

Dat krijg je als de initiatiefnemers van deze operatie niet even ons inseinen........Want ja, zelf hebben ze nooit op de Norderney gezeten.

Ik ben er zo langzamerhand wel een beetje klaar mee met dat "gedoe".

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is altijd zo als je er direct betrokken bij ben geweest.

Bovendien vergeet je dan ook de juiste data.

Maar als zelfs de Volkskrant belangstelling heeft.

Wanneer kwam dat artikel met Hans van Velsen in de Volkskrant Juul?

Vanochtend. Staat hierboven Ruud. Alleen heet Hans ineens Henk......

En RTV NH is ook met iets bezig.

Ad en ik hebben besloten de mensen van Veronicaschip bv een rekening te sturen, wij zijn er de hele dag druk mee........met iets waar we helemaal niet bij betrokken zijn.

Wij zeggen tegen elkaar "wat is er toch aan de hand in dit land?, wat een hype".

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of de DAF "van toen" is.

Ik heb er ook geen foto's van. Wel een onderhoud schema.

Juul

Nee, de 2 generatoren die aan boord stonden waren geel en niet groen.

Bovendien waren ze groter...

Maarten de Reus heeft er één aan de praat gekregen voor "The day the music died" toen de Norderney nog één keer buitengaats ging.

De foto's heb ik helaas niet meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, de 2 generatoren die aan boord stonden waren geel en niet groen.

Bovendien waren ze groter...

Maarten de Reus heeft er één aan de praat gekregen voor "The day the music died" toen de Norderney nog één keer buitengaats ging.

De foto's heb ik helaas niet meer...

Deze groene DAF staat/stond in de neus van het schip. Misschien was hij voor boord (verlichting etc.)? Hij lijkt me inderdaad wat klein om een zender van stroom te voorzien.

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeiden jullie dat ook tegen elkaar op 18 April 1973 ???

Rob Veld

Rob, toen waren we nog een zender die bestond. Dat was toch wel wat anders.

En niet zo "kribbig hé?"

Juul


Juul het mag voor jou dan een afgesloten boek zijn , maar er zijn nog altijd mensen die het bijzonder vinden, laat deze mensen in hun waarde!

Sorry hoor, ik geef m'n gevoelens weer, en die net zo van waarde als de geweldige opwinding bij de anderen. Ze zijn alleen tegenovergesteld.

Hopelijk gaan "jullie" je dan inzetten voor het verdere behoud.

Let wel, van mij mag het allemaal, maar zo denken de meeste andere oud-collega's van mij erover.

Gisteren sprak ik er twee en die zeiden;"De Norderney, wat is daar mee dan?.............."

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* Volgens de Volkskrant is de Norderney dus na 5 dagen op het Scheveningse strand vlotgetrokken.

* Verder denken ze dus dat het de locatie was voor The Day The Music Died, terwijl het alleen maar als decor aan de horizon lag te dobberen.

* En dan dus inderdaad 'Henk van Velzen' in plaats van 'Hans van Velzen'.

Tis ontmoedigend hoe slecht er over het algemeen ge-researched wordt. En dit valt ons op omdat we er zelf van weten. Kun je nagaan hoeveel meer fouten er in de krant staan. Triest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

* Volgens de Volkskrant is de Norderney dus na 5 dagen op het Scheveningse strand vlotgetrokken.

* Verder denken ze dus dat het de locatie was voor The Day The Music Died, terwijl het alleen maar als decor aan de horizon lag te dobberen.

* En dan dus inderdaad 'Henk van Velzen' in plaats van 'Hans van Velzen'.

Tis ontmoedigend hoe slecht er over het algemeen ge-researched wordt. En dit valt ons op omdat we er zelf van weten. Kun je nagaan hoeveel meer fouten er in de krant staan. Triest.

Inderdaad, er staan een paar foutjes in. Maar in zijn geheel genomen vind ik dit artikel helemaal niet zo slecht geresearched. Het algemene verhaal en de meeste feiten kloppen toch? Bedenk wel: nieuwsartikelen als deze moeten vaak in grote haast geschreven worden. Er is geen tijd voor de controle die je bijvoorbeeld voor een boek kunt doen, of voor een achtergrondartikel in de weekendbijlage.

En dat geldt voor kranten in het algemeen, ook voor kwaliteitskranten. Van vakjournalisten mag je verwachten dat ze bronnenonderzoek doen, en dat ze hun best doen om feiten en meningen gescheiden te houden. Maar foutjes zijn snel gemaakt.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob, toen waren we nog een zender die bestond. Dat was toch wel wat anders.

En niet zo "kribbig hé?"

Juul

Juul, wat jullie vergeten is dat de "Norderney" onlosmakelijk verbonden was met het Veronica van toen. De uitzendingen zijn er niet meer, maar de "Norderney" is er nog wel. Als een soort standbeeld, monument of hoe je het ook noemen wil. Een eerbetoon aan de mensen die het omroep gebeuren behoorlijk beinvloed hebben.

Het monument op de Dam bijvoorbeeld staat ergens voor, het is slechts dood materiaal, maar het heeft een diepe betekenis.

Wat mij irriteerd is dat elke keer weer op gerateld wordt dat heel veel medewerkers van Veronica de "Norderney" als een klomp ijzer zien en niets meer. Vind ik prima, maar probeer niet je standpunt met herhalingen aan anderen op te dringen. Bedenk dat die mensen die volgens jou een "hype" maken van de "Norderney" wel jullie (=Veronica) fans waren, mensen die op 18 April op het malieveld in Den Haag waren.

Ik zou het wel eens willen meemaken, de Veronica dag op 18 April op de "Norderney" houden. Gegarandeerd een commercieel succes. Het lijkt me zelfs verstandig om er dan maar een meerdaags evenement van te maken, ik ben namelijk bang voor taferelen i.v.m. de vele belangstelling.

Rob Veld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor sommigen is het verleden belangrijk voor anderen wat minder.

Feit is wel dat de meeste Medelanders hier niks mee hebben. De generatie van toen

is vergrijsd, de jongeren hebben andere helden. Veronica verdwijnt achter de horrizon.

Het schip is voor sommigen onder ons vreselijk belangrijk. Daar moeten we respect voor hebben.

Maar ook voor degene die het niets doet. Gelukkig zijn we allemaal een beetje anders hierin.

Maar we hebben wel gemeen dat we de uitzendingen van toen erg waarderen.

Groetjes Kurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De website veronicaschip is dus weer uit de lucht. Daar kon je op wachten.

Zoals ik op een zendamateur forum las:

"Site www.veronicaschip.nl is al weer uit de lucht.

Maar er is geloof ik al weer (juridisch) gedoe over voeren naam 'Radio Veronica' gekoppeld aan hun ex-zendschip Norderney."

Het huidige Veronica, lees SKY" en de Veronica merken bv eigenen zich weer van alles toe. Nog effe en je mag je dochter met een radio in haar hand zonder toestemming niet eens "Veronica" noemen.............Wordt nog interessant in de toekomst denk ik.

Leuk voor Erik als je daar werkt...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wordt platgebeld-gemaild door journalisten over hoe het nu was op de Norderney vroeger........

Dat krijg je als de initiatiefnemers van deze operatie niet even ons inseinen........Want ja, zelf hebben ze nooit op de Norderney gezeten.

Ik ben er zo langzamerhand wel een beetje klaar mee met dat "gedoe".

Juul

Het doet hem wel iets, die Juul. Wat precies weet ik niet natuurlijk, maar je bent zo actief in dit draadje. hi..

Ook deze keer is het weer spannend hoe het gaat verlopen. Laat ik het zo verwoorden wat het voor mezelf doet. Ik ben blij dat er toch iets met het schip gaat gebeuren. Als men gekozen had voor sloop of verwaarlozing, dat zou ik dat jammer vinden. Maar ja.. de Norderney als onderkomen voor een zeezender is verleden tijd. Ik wilde dat dit soort 'spannende' radio nog bestond. Ook al was het voor velen van voor 31 augustus ook gewoon werk. Gosh Juul, wat geniet ik van jouw historie op de Norderney site. Zo mooi geschreven en zo nauwkeurig. Soms even het 'gevoel' weer terug halen. Ik denk dat veel mensen dat ook voelen bij een terugkeer van het schip, dat onderdeel uitmaakte van een deel van hun leven. Maar ook die mensen zijn zich bewust van iets dat nooit weer terugkeert. Ik heb 'dat' meer als ik weer eens een stuk lees op jouw Norderney.nl. Dan voel ik vaak even dat jongetje van 11 op zijn jongenskamer met de radio op Veronica.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Gerrit, voor je mooie woorden.

Hopelijk "mag het nog even" van degene die menen recht te hebben op alles dat maar naar Veronica riekt, want ze zijn op oorlogspad weet ik toevallig.

Ik hoor een gerucht, maar ik kan het niet controleren, dat ze zelfs moeite hebben met de naam Veronica op de Norderney.

Als dat zo is dan heeft de totale gekte daar bij de jeugdige jongens en meisjes toegeslagen.

En wat betreft de Norderney, ja ik vind het allemaal prima, het enige dat ik schrijf en zeg, dat ik er geen gevoel meer mee heb. En dat snappen anderen weer niet. Althans zoals het schip nu is, geplunderd door zeezender fans in het verleden en gesloopt op diverse werven. ( zie foto's uit 1981 ).

En daar krijg ik als "zelf benoemd Veronica historicus t/m 1974" wel tranen van..............................

foto's © Frans van Stee

Maar ja, wie weet komt er verandering in nu. Ik weet het niet.

EkpGnyg3ami.jpg

leM1HYtmS.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een verschrikking! Ik deel dat gevoel. Hoewel ik nooit betrokken ben geweest bij 'onze Veronica'. Heb het schip in de 'huidige' staat twee keer betreden. De eerste keer deed het me wel iets. Ik dacht aan dat 'jongetje'.

Over dat oorlogspad. Helaas gaat het weer om de 'grote snelle jongens'. Mocht het echt zo zijn en als 'we in het geweer' willen komen, dan moeten we dat met ons allen [lees: de mensen in dit café] gaan doen. Alleen met veel draagvlak kun je bestaande zaken tegenwoordig nog veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De website veronicaschip is dus weer uit de lucht. Daar kon je op wachten.

Zoals ik op een zendamateur forum las:

"Site www.veronicaschip.nl is al weer uit de lucht.

Maar er is geloof ik al weer (juridisch) gedoe over voeren naam 'Radio Veronica' gekoppeld aan hun ex-zendschip Norderney."

Het huidige Veronica, lees SKY" en de Veronica merken bv eigenen zich weer van alles toe. Nog effe en je mag je dochter met een radio in haar hand zonder toestemming niet eens "Veronica" noemen.............Wordt nog interessant in de toekomst denk ik.

Leuk voor Erik als je daar werkt...............

Tja, Sky en TMG (Telegraaf) zouden het ook eens positief kunnen zien en er wat mee doen, al zullen ze er niet rijk van worden. Maar op basis van "als het maar niets kost" kom je een heel eind.

Breng "Veronica the Original" in de lucht op AM.

Vanaf originele zendschip, dus vanzelf al veel publiciteit.

Frequentie (50 kW) heb ik, (lijn Almere Amsterdam Ijburg eo)

Zelfde bereik als 10Gold.

Inkomsten uit reclame Sky groep, zoals 538 groep 10 Gold exploiteerd, toevallig ook op AM.

De reclame inkomsten zullen de kosten dekken, ik denk dat er zelfs iets overblijft.

(Sky groep kan met toegevoegd marktaandeel zelfs de grootste worden en 538 voorbijstreven).

Kwesteie van eens iets anders doen, nou ja, zo bijzonder is het ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.