Spring naar bijdragen

programmering RNI eind 1972/1973


Demeersseman

Aanbevolen berichten

Op 3 oktober jl. plaatste ik in verband met de inhoud van het komende RNI Top 50-boek een bericht waarin ik een aantal vragen stelde. De meeste daarvan zijn inmiddels via allerlei wegen wel beantwoord (en soms zelfs op zeer overtuigende wijze, namelijk door bewaard gebleven opnamen, persoonlijke aanwezigheid bij bepaalde opnamen e.d.). Met het oog op een passage in het komende boek over de uitzendingen van de Playlist van RNI zou het mooi zijn om nog iets meer te weten te komen over de programmering van RNI eind 1972 en begin 1973. Zou iemand mij aan die programmering kunnen helpen? Het liefst natuurlijk door echte (gedateerde) 'bewijsstukken' zoals een destijds gepubliceerde programmering van RNI (kan niet schelen waarin). Maar alles is welkom.

Vooral zou ik nog wat meer willen weten over het programma Driemaster in januari t/m april 1973. Wanneer werd Driemaster in deze periode nu precies uitgezonden? Op welke dagen? Ook op zondag? Hoe laat? Doordeweeks op een ander tijdstip dan in het weekend? Wie presenteerden dit programma doordeweeks en in het weekend? Bij voorbaat dank voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bert,

De programmering van RNI werd destijds afgedrukt in Offshore Radio Magazine.

Met onderstaande link kan je het magazine van februari/maart 1973 binnenhalen. Daarin dus de programmering van Noordzee. Ik hoop dat je hier in ieder geval iets aan hebt.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NCYQT4JSQTFZ.pdf

Groet,

Jan-Fré

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan-Fré,

Ik heb hier zeker wat aan. Zeer bedankt! Het is alleen jammer dat de programmering voor zondag niet integraal staat weergegeven terwijl het mij nu juist vooral gaat om de uren en presentatie van zondagse editie van Driemaster (die er, zo lijkt uit andere bronnen te volgen, wel was).

Met vriendelijke groet,

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bert

My notes from the time indicate that Driemaster stopped being presented live from the Mebo 2 in October 1972, when the presenter changed from being either Leo van der Goot or Nico Steenbergen to Alfred Lagarde. Leo van der Goot moved to the breakfast programme and Nico Steenbergen, after a couple of weeks' break, had a programme immediately after Driemaster. At the time, Driemaster was from 17.00 to 19.00 during the week, but from 14.00 to 17.00 on Sunday. When John de Mol stopped the International service on 24 October 1972, Nico Steenbergen had a programme from 19.00 to 21.00, but when the International service was reinstated on 3 November 1972, the Dutch service finished at 20.00, so Nico's programme was shortened to one hour from 19.00 to 20.00.

I don't know exactly when it happened, but within a short time Driemaster had been retimed to between 16.00 and 18.00 on weekdays, giving Nico Steenbergen two hours between 18.00 and 20.00. At the beginning of 1973, the decision was taken to make Driemaster a live programme from the Mebo 2 again, so Leo van der Goot moved back to Driemaster on alternate weeks, with Alfred Lagarde doing the other week. Alfred left RNI at the beginning of March 1973, at which point the Driemaster DJs became Leo van der Goot and Dick de Graaf on alternate weeks. This continued until the beginning of November 1973 when, following the departure of Peter Holland and Nico Steenbergen from RNI, Dick de Graaf moved to the breakfast show and Leo van der Goot became the sole presenter of Driemaster, now again taped on land.

Regards

Michael

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.