Spring naar bijdragen

28-12-1984 - VOO - Top 100 allertijden


Vincent

Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat Veronica te weinig zendtijd had als B-omroep zijnde en Frits Spits zijn uren niet hoefde af te staan werd een een handige constructie bedacht. Frits Spits werd namens de NOS uitgeleend aan Veronica. Zo doende hadden Veronica en Frits Spits er beide profijt van. Frits hoefde zijn uren in de ochtend niet af te staan en Veronica kon gewoon de Top 100 Aller Tijden in een bredere frequentie uitzenden. Zodoende dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de aanvulling Micha. ik zal even kort uitleggen hoe dit soort gegevens in het verleden zijn vastgelegd. In de afgelopen 8 tot 10 jaar zijn er voor de downloadclub en duizenden banden en cassette's gedigitaliseerd. Met dit soort aantallen is het bijna niet te doen om alles grondig te controleren. Dat is dan ook niet altijd gedaan. Dit is ook zo'n voorbeeld. Opgenomen, in de gidsen de gegevens erbij gezocht, gepoetst en gearchiveerd. Klaar. Op naar de volgende opname uit de als maar groeidende berg. Leuk detail overigens: deze serie is al eerder aangeboden zonder de correctie.

De bron:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap ik dat het een hoop werk is en dat niet alles na te luisteren is. Geeft ook niet. Ik heb deze uitzending eerder dit jaar bij de buren gedownload, vandaar dat ik die aanvulling gaf. Lex was die dag ziek, vandaar dat Jeroen van Inkel van 2 tot 4 zat en Bart van Leeuwen van 4 tot 6. Het is maar een detail. Het luisterplezier zal er niet minder om zijn. Hoop dat iemand nog die laatste 2 nummers heeft. Ik heb die ooit wel gehad, maar weer overgespoeld, jammer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat de VOO dat jaar niet het single jaaroverzicht van 1984 uitzondt maar besloot om de Top 100 allertijden voor de 2de keer dat jaar uit te zenden. Volgens mij was dat in de jaren 80 de enigste keer dat een single top 100 jaaroverzicht werd overgeslagen. Er stonden toch veel goeie platen in het jaaroverzicht van 1984. Neemt niet weg dat de top 100 allertijden een verdomd aangename lijst was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veronica zond in 1979 en 1980 ook geen top 100 jaaroverzichten uit.

Op 28-12-79 werd Het Beste uit de Top 1000 van de jaren '70 uitgezonden en op 26-12-80 werd een selectie uit de Top 100 Aller Tijden 1980 uitgezonden.

De NOS echter zond wel de complete Top 100 1980 in de zendtijd van De Avondspits en De Nationale Hitparade.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://clogwog.net/cenvi/

Op dit blog kan je een hele hisitorie vinden van Curry en van Inkel, waar ook de uitzending van 28 december 1984 tussen staat (in de rechterkolom op uitzendingen klikken).

De laatste nummers van de THAT van 28 december 1984 kan je daar ook vinden.

Met de credits uiteraard voor de eigenaar van de blog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat de VOO dat jaar niet het single jaaroverzicht van 1984 uitzondt maar besloot om de Top 100 allertijden voor de 2de keer dat jaar uit te zenden. Volgens mij was dat in de jaren 80 de enigste keer dat een single top 100 jaaroverzicht werd overgeslagen. Er stonden toch veel goeie platen in het jaaroverzicht van 1984. Neemt niet weg dat de top 100 allertijden een verdomd aangename lijst was.

Wellicht had frits spits geen zin om mee te presenteren met een single top 100 lijst van de concurrentie. 'S avonds zou hij weer een aflevering van "honderd bewonderd" presenteren.

Ronald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 years later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.