Spring naar bijdragen

TROS - Poster The Beatles Story


Vincent

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Via "50 jaar 3FM" van KX Radio kwam ik achter het bestaan van Poster. Fragmenten met pophistorie spreken mij erg aan. Lekker om in de auto te luisteren.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou iemand de fragmenten weer online willen zetten!?  :D

Groet,

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,

Via "50 jaar 3FM" van KX Radio kwam ik achter het bestaan van Poster. Fragmenten met pophistorie spreken mij erg aan. Lekker om in de auto te luisteren.
Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou iemand de fragmenten weer online willen zetten!?  :D

Groet,

Richard

Je trekt een beerput open, Richard.

Er zijn vele, vele tientallen uren van Poster bewaard, misschien wel meer dan honderd.
Ik ben de leverancier van de oude radiofragmenten bij KX Radio 50 jaar 3FM (met grote dank aan de medeforumleden uiteraard), het fragment uit 1996, over Brian Wilson dat van de week in de show zat, was uit de nadagen van Poster op Radio 3. Daarna is het nog een tijd doorgegaan op Radio 2. Ik zal er zelf een paar voor je opzoeken, maar er zijn zeer veel forumleden die dit spul ook hebben.

Groet, Edwin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Leuk om te lezen Richard,

Als één van de makers van Poster toch nog iemand die niet van het bestaan van Poster wisten.

Ik heb ze nooit bewaard, maar ik denk vast wel iemand anders hier.

Hoi Juul, bedankt voor je leuke reactie! Was je lid van de redactie of een producer?
Ik heb intussen een Poster-aflevering op m'n harde schijf staan. :D
50 jaar 3FM heeft er namelijk eentje uitgezonden (afgelopen woensdag).

Je trekt een beerput open, Richard.

Er zijn vele, vele tientallen uren van Poster bewaard, misschien wel meer dan honderd.
Ik ben de leverancier van de oude radiofragmenten bij KX Radio 50 jaar 3FM (met grote dank aan de medeforumleden uiteraard), het fragment uit 1996, over Brian Wilson dat van de week in de show zat, was uit de nadagen van Poster op Radio 3. Daarna is het nog een tijd doorgegaan op Radio 2. Ik zal er zelf een paar voor je opzoeken, maar er zijn zeer veel forumleden die dit spul ook hebben.

Groet, Edwin

 

Hoi Edwin, jij ook bedankt voor je leuke en informatie reactie.
Was de aflevering van afgelopen woensdag over de Rolling Stones uit jouw immense archief?
Ik houd me aanbevolen voor 'nieuwe' afleveringen! :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er voor dat ik met "emeritaat" voor gezorgd dat alle uitzendingen vanaf 1992 digitaal bewaard bleven.

Ze zijn toen opgeborgen in het TROS archief dat bij de audio sectie van de videotheek lag.

Daarna zijn het merendeel van die programma's gewist. Het koste te veel geld volgens de managers bij de TROS om te bewaren. Ik heb  nog wel een 10-tal uitzendingen analoog gered en dei zijn later gedigitaliseerd. De banden zijn gewist.

Van de Posters vanaf 1973 t/m 1982 zijn bijna alle afleveringen bewaard, analoog. Als het goed is, liggen die bij B&G. Maar ze zijn bij lange na nog niet beschreven. En of het er ooit nog van komt? Geen idee.

Wel heeft Vincent de computer uitdraai die ik had van alle Posters gedigitaliseerd. ( kijk maar ). Dus de B&G info is er maar of ze het bij B&G ook nog hebben?  ( hoeft nl niet op de website te staan ).

En ook de meeste draaiboeken zijn er. En ik heb zelf enkele 10-tallen Posters in m'n archief.

 

Hier nog wat info over Poster en mijn betrokkenheid de laatste jaren.

Please login or register to see this link.

 

 

infoP.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je trekt een beerput open, Richard.

Er zijn vele, vele tientallen uren van Poster bewaard, misschien wel meer dan honderd.
Ik ben de leverancier van de oude radiofragmenten bij KX Radio 50 jaar 3FM (met grote dank aan de medeforumleden uiteraard), het fragment uit 1996, over Brian Wilson dat van de week in de show zat, was uit de nadagen van Poster op Radio 3. Daarna is het nog een tijd doorgegaan op Radio 2. Ik zal er zelf een paar voor je opzoeken, maar er zijn zeer veel forumleden die dit spul ook hebben.

Groet, Edwin

 

Edwin, ik maak bezwaar tegen de uitdrukking "nadagen"  Kom opzeg !

De rest zal je nog moeten maken.

Na mijn pensionering zijn Herman Dales en Jurre Bosman nog door gegaan. Je doet hen ook te kort.

En dan de uitdrukking "beerput" in het begin……………...

Slecht geslapen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Juul, bedankt voor je leuke reactie! Was je lid van de redactie of een producer?
Ik heb intussen een Poster-aflevering op m'n harde schijf staan. :D
50 jaar 3FM heeft er namelijk eentje uitgezonden (afgelopen woensdag).

Hoi Edwin, jij ook bedankt voor je leuke en informatie reactie.
Was de aflevering van afgelopen woensdag over de Rolling Stones uit jouw immense archief?
Ik houd me aanbevolen voor 'nieuwe' afleveringen! :D

 

Klopt. Ik had die aflevering destijds opgenomen op een gaar cassettebandje van Philips (net als die van  de week erna). Maar de nu gedraaide versie in prachtige kwaliteit komt waarschijnlijk uit de collectie van Juul, die via vele digitale omwegen bij mij (en vele medeverzamelaars) is terechtgekomen. Deze tape bevatte namelijk geen nieuws aan het begin en eind en is dus vermoedelijk een mastertape. Voor de uitzending van afgelopen woensdag (een 'noodshow' vanwege een op het laatst uitgevallen studiogast) heb ik in allerijl twee kwalitatief goede opnames uit verschillende jaren opgezocht. Vandaar Poster en Stenders & Van Inkel. Die laatste was deels een goedmaker voor afgelopen zomer. Toen had ik een Stenders & Van Inkel aangekondigd, maar is er per abuis een  uur met alleen Van Inkel uitgezonden.

Meer Poster zal ik binnenkort nog plaatsen, nu even druk, sorry. Hoop dat anderen de honneurs vast voor je waarnemen.

Edwin

 

Edwin, ik maak bezwaar tegen de uitdrukking "nadagen"  Kom opzeg !

De rest zal je nog moeten maken.

Na mijn pensionering zijn Herman Dales en Jurre Bosman nog door gegaan. Je doet hen ook te kort.

En dan de uitdrukking "beerput" in het begin……………...

Slecht geslapen?

Hallo Juul. 

'Nadagen op 3' is rekenkundig juist, lijkt me. Het was de periode dat de show er al twintig jaar op 3 op had zitten (de pauze vanaf '84 even meegeteld) en bijna ging verhuizen naar Radio 2. Daar had het zelfs al even gezeten, het was tijdelijk terug op 3. Ik denk dat jij alleen op het woord 'nadagen' reageert. Er staat 'nadagen op 3'.

Ook het woord 'beerput' is positief bedoeld. Er wordt gevraagd of er toevallig iemand nog een paar uurtjes Poster heeft. Wij weten beiden dat er vele tientallen uren Poster onder de verzamelaars circuleren. Toegegeven, ik had ook schatkamer kunnen schrijven. Ik weeg op dit forum niet elk woord, heb nog (veel) meer te doen.

Om je vraag te beantwoorden: Ik had die nacht (voor zover ik nog weet) prima geslapen. Maar krijgen jij en Poster niet al regelmatig pluimen (ook van mij)?

Edwin

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier vind je meer info over Poster:

Please login or register to see this link.

En hier een overzicht van alle uitzendingen:

Please login or register to see this link.

Zo!!! Dat ziet er geweldig uit. Erg jammer dat ik het toentertijd heb gemist. Helaas bestaat zoiets niet meer. Al komen de oude Podpourri-podcasts van Arjan Snijders wel in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
Op 21-11-2015om09:02 zei Vincent:

Nerd:

Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.
Please login or register to see this link.

Een zeer late reactie van mijn kant. Alsnog bedankt Vincent!

Zo kom ik mijn dagelijkse woon-werkverkeer met mede '50 jaar 3FM' wel gemakkelijk door. :D

bewerkt door Nerd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Wellicht aardig om in dit kader nog even te melden dat de 26-delige serie over The Beatles van de AVRO ook online staat:

Please login or register to see this link.

Presentatie was in handen van Hans Schiffers.

 

Informatie over de serie: Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze, met dank aan voorgaande aanbieders.

 

TROS-H3 1981 01-15 1900-2000 TomMulder - Poster - BeatlesStory - Deel01 - DeGeboorteVanDeLiverpoolSound.mp3
Please login or register to see this link.
TROS-H3 1981 02-26 1900-2000 TomMulder - Poster - BeatlesStory - Deel07 - ToenDeTourneesMoestenStoppen.mp3
Please login or register to see this link.

 

Groet, Bertus
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Nogmaals

 

TROS-H3 1981 01-15 1900-2000 TomMulder - Poster - BeatlesStory - Deel01 - DeGeboorteVanDeLiverpoolSound.mp3

Please login or register to see this link.

 

TROS-H3 1981 02-26 1900-2000 TomMulder - Poster - BeatlesStory - Deel07 - ToenDeTourneesMoestenStoppen.mp3

Please login or register to see this link.

 

Groet, Bertus

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.