Spring naar bijdragen

Montage: Jingles en promo's KRO Radio3 Miniparade en Eddy Keur


pvanklei

Aanbevolen berichten

Hierbij een montage van jingles en promo's die Eddy Keur maakte en gebruikte toen hij in de jaren '80 voor de KRO op Radio 3 werkte.

Please login or register to see this link.

Ik vond het vermakelijke radio, maar sommige vonden het helemaal niets. Het freaken met jingles en fillers van bijvoorbeeld Firstcom. Vaak gebruikte Eddy bekende fillers van Tanner of gewoon jingles van Veronica en de TROS of stukjes uit een demo die Topformat op cassette uitbracht. De grappen over medewerkers van andere omroepen begrepen de gewone luisteraars waarschijnlijk niet, maar waren voor insiders van de radio wel grappig.

Er is uit die tijd helaas weinig bewaard gebleven.

Heeft er nog iemand jingles van de KRO en de Miniparade van Probe-Score liggen uit die tijd?

Groet,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand toevallig wat de tune is die Eddy voor het begin van de Miniparade gebruikte en waar het weesjongetje Morrison overheen sprak?

Please login or register to see this link.

Het gaat dus niet om de instrumentale versie van Careless whisper van George Michael.

Groet,

Peter

Naar het antwoord op bovenstaande vraag ben ik ook erg nieuwsgierig. Het komt niet van een LP met productiemuziek, want ik heb de tune zelf in het verleden gebruikt en van een "gewone" LP gehaald. Echter, ik heb geen flauw idee meer hoe dat ding heet. Het origineel is een stuk langer.

Groet,

Ger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet voor 99% zeker dat het muziekje afkomstig is van een vage LP van The Muppets.

Ik heb dat album ooit gehad maar destijds al het vinyl de deur uitgedaan.

De titel is volgens mij "Love has finally found us" en de originele versie duurt inderdaad langer.

Op internet kan ik dit nummer (nog) niet vinden.

Edit:

nader onderzoek wees uit dat het inderdaad afkomstig is van de LP "Great Muppet Caper".

De juiste titel is "The big red bus" en het duurt ca. 1½ minuut. Componist is Joe Raposo.

En hier is het nummer zelf:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XABO6IRGIJPV.mp3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet voor 99% zeker dat het muziekje afkomstig is van een vage LP van The Muppets.

Ik heb dat album ooit gehad maar destijds al het vinyl de deur uitgedaan.

De titel is volgens mij "Love has finally found us" en de originele versie duurt inderdaad langer.

Op internet kan ik dit nummer (nog) niet vinden.

Edit:

nader onderzoek wees uit dat het inderdaad afkomstig is van de LP "Great Muppet Caper".

De juiste titel is "The big red bus" en het duurt ca. 1½ minuut. Componist is Joe Raposo.

En hier is het nummer zelf:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XABO6IRGIJPV.mp3

Dank, dank, dank Rene! Het was inderdaad een LP van The Muppets. Na jouw verhaal herinner ik het me inderdaad weer. Leuk, weer een raadsel opgelost!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hierbij montage deel 2 van een aantal promo's die Eddy Keur samen met Herman Dales (in de jaren '80 technicus bij het NOB) maakte voor de KRO.

Er zitten weer een aantal meesterwerkjes tussen, maar dat is mijn persoonlijke smaak. Er was toen nog tijd en geld om dit soort promo's te maken.

Please login or register to see this link.

Groet,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Inmiddels heb ik wat voorbeelden gevonden van van de KRO Miniparade jingles:

Please login or register to see this link.

Iemand enig idee wie deze jingles gemaakt heeft?

Verder zoek ik nog de Piere Van Ostade jingles voor de KRO Miniparade (hieronder wat voorbeelden):

Please login or register to see this link.

Groet,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Het was al weer een tijdje geleden. Hierbij een nieuwe montage (deel 4) met een aantal jingles van de KRO en promo's die Eddy Keur midden jaren '80 maakte voor de KRO Radio 3 op zondag.

 

Please login or register to see this link.

 

Groet,

Peter

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.