Spring naar bijdragen

Nieuwstunes.nl


newsjingles

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik een nieuwe site gelanceerd die sommigen hier wellicht interessant zouden vinden: http://www.nieuwstunes.nl

We hebben als een doel om een nagenoeg compleet overzicht te geven van tunes die zijn gebruikt voor nieuwsrubrieken op tv. Leuk om naar te luisteren en misschien zijn er mensen hier die nog wat in hun collectie hebben om te doneren/ruilen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag heb ik een nieuwe site gelanceerd die sommigen hier wellicht interessant zouden vinden: http://www.nieuwstunes.nl

We hebben als een doel om een nagenoeg compleet overzicht te geven van tunes die zijn gebruikt voor nieuwsrubrieken op tv. Leuk om naar te luisteren en misschien zijn er mensen hier die nog wat in hun collectie hebben om te doneren/ruilen. ;)

Victor,

Ik vind het allemaal prima hoor, maar vóór dat mensen mij weer een azijnpisser gaan noemen, ik vind je disclaimer nogal discutabel.

Auteursrechthebbenden hebben het alleenrecht om te bepalen of iets openbaar mag worden gemaakt.

Het zou je sieren als je vooraf toestemming aan de betrokkenen zou hebben gevraagd.

Dat levert meer crediet op dan je huidige handelswijze.

Als je dit met mijn werk zou doen dan heb je toch echt een juridisch probleem...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rene: Dank!

@Harm: Je bent geen azijnpisser want ik denk dat het goed is dat we als liefhebbers/verzamelaars van dergelijke muziek ons bewust zijn van de juridische inkadering. Maar de juridische situatie is zelfs iets complexer nog dan jij hem schetst. Niet alleen de auteurs maar ook de opdrachtgevers - dat kunnen zijn: omroepen, productiebedrijven, zenders of hun moedermaatschappijen - ontlenen rechten aan de werken. In veel gevallen is het onduidelijk wie precies rechthebbende is, zeker voor tunes die meer dan twintig jaar oud zijn. Als volledige toestemming van de rechthebbenden ons uitgangspunt zou zijn, zouden we het museum niet kunnen maken. Desalniettemin hebben we wel veel componisten benaderd in de fase voor de lancering en alle reacties die we hebben gehad waren positief. Een aantal wilde zelfs bijdragen aan het museum. Dat is echt heel erg gaaf. :)

Groet,

Victor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.