Spring naar bijdragen

nieuwe zendmast Ross Revenge


Gast

Aanbevolen berichten

tis zelfs de fabrikant van de mast die het geheel kosteloos plaatst ,mooi stukje reclame. Ze bouwen als ze tijd hebben naast hun betaalde werkzaamheden en het weer moet goed zijn. Wordt circa 40 meter, en dan lijkt het geheel weer prima.

Er is geen haast, de Ross ligt er nog een hele tijd.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Health and safety is ook een factor waardoor het lang duurt.

wat vrijwilligers betreft,vergeet ook niet biertje doen.

ik had mezelf al eens aangeboden samen met een kratje grolsh , helaas nooit iets op gehoord.

Misschien weet meneer Knot beter dan ik wat er achter de schermen afspeelt met het gebeuren genaamd Caroline.

cheers,

Arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zijn dan ook vrijwilligers die in het weekend werken, shagjes draaien, discussieren, maar toch gratis werken

Ben zelf een paar keer een weekend wezen klussen op de Ross, maar ik kan wel zeggen dat er keihard wordt gewerkt. Het verwijderen van de oude verf is zwaar werk. Verder is er ook heel veel te doen. Er wordt gewerkt van ongeveer half negen in de ochtend tot zeven uur in de avond. Tussendoor wordt gezamenlijk gegeten. Lee Shuttlewood maakt dat klaar en ook het avondeten. Hij is een goede kok.

In de avond wordt er ook vaak nog wat geklust of soms wordt er een radioprogramma opgenomen, soms tot een uur in de nacht, met o.a. ondergetekende.

Het schip is erg groot (ongeveer tweemaal zo groot als de Mebo II) en het aantal vrijwilligers klein. Vanwege de verzekering mogen er nooit meer dan 12 personen aan boord zijn. Daarom gaat het ook niet snel. De sfeer is heel erg goed. Echt de LA habit.

Voor foto's van de werkzaamheden zie: www.woodleynet.co.uk en kies dan Caroline news.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed om nog eens te benadrukken dat een kleine zeer gemotiveerde groep veel structurele verbeteringen uitvoeren die vaak aan de buitenkant< foto's> niet te zien zijn. Alweer een geruime tijd geleden was er kritiek op het feit dat de rode kleur van het schip vaal werd en er roest zichtbaar was. Afgezien van het feit dat de kleur Signal Red snel in de zon oa vaal wordt< je ziet dat ook bij autos> is roest aan de buitenkant geen ramp, bikken en opnieuw schilderen, maar welke groep vrijwilligers neemt dat op zich, het schip is groot.

Feit is dat na november 1991, toen verklaard werd door de inspectie dat ze nimmer een schip hadden gezien dat zo onzeewaardig was, er heel veel structureel verbeterd of gerepareerd is. De lijst met opdrachten was 3 armen lang, zo te zeggen. Hulde aan wie nu de Ross in beheer hebben. De bouw van de mast is een andere klus die ook bijdraagt aan de wens het zendschip zijn ouwe glorie terug te geven zonder dat men verwacht dat de mast daadwerkelijk in gebruik zal worden genomen. In the UK circuleert de gedachte dat Caroline als klein local station mischien op 648 kan gaan zenden, de exx BBC Worldservice frequentie. Hoe wenselijk dat is hangt af van en het prijskaartje en de restricties die men dan opgelegd krijgt, maw liever het huidige Caroline via internet only dan met 100watt op 648 en onder het beperkende juk van de regels. Het siert Moore dat hij Caroline niet aan de geldwolven heeft verkocht omwille van de naam. Hij koos ervoor het station in kleine kring te houden en de pakkenbrigade met hun "bizniz"plannen buiten de deur.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is het dan moeilijk om geld schieters tevinden. zelfs de plannen om het schip uit Tilbury te verplaatsen werden niet in goede aarde ontvangen.het zou dan makkelijker zijn om meer mensen op het schip te laten roest te bikken.

we drinken er maar een fles wijn op, ik heb inmiddels wat werk van Hans Knot gevonden dat wat inzicht geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is het dan moeilijk om geld schieters tevinden. zelfs de plannen om het schip uit Tilbury te verplaatsen werden niet in goede aarde ontvangen.het zou dan makkelijker zijn om meer mensen op het schip te laten roest te bikken.

we drinken er maar een fles wijn op, ik heb inmiddels wat werk van Hans Knot gevonden dat wat inzicht geeft.

Geldschieters lopen gierend weg als ze de naam Radio Caroline horen,Caroline is nooit bedoeld om een serieuze commerciele zender te zijn, ook niet in de 60's.Caroline is een vreemd avontuur dat het medium radio is gaan gebruiken in 64. De "investeerders" toen in 64 brachten tassen vollen zwart contant geld binnen om schip, zenders etc te kopen. Het waren mannen die veel geld te besteden hadden en hun bijdrage zo ongeveer uit het vestzakje haalden om de Engelse samenleving een lesje te leren in "vrijdenken". De grijze Ier had nog een rekening te vereffenen met de Engelsen< het bestuderen van zijn familie historie in Ierland geeft heel veel inzicht in zijn motieven en denkwijze>. Een "normale" zeezender< denk aan London>stopte toen de wet in aug 67 van kracht werd, de zaak was meer en meer dan terug verdiend.

Overigens is het voor Caroline ook niet te hopen dat "echte geldschieters" ooit met Caroline aan de haal gaan, t zou direct het einde van Caroline betekenen. Maar zoals gezegd, daar hoeven we niet bang voor te zijn.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tijdens het lezen van de geschiedenis van radio monique is mij meer duidelijk geworden.

't was eigenlijk monique die caroline op de ross draaiende hield met de tenderingen. zelfs een eigen zendschip zou de oplossing zijn om van caroline af te zijn.de caroline mentaliteit van het stil houden en geheimzinnigheid is nergens voor nodig. zoals sommige zien, bekijk ik het een stukje minder mooi dan dat ik dacht dat het was. de mooiste caroline tijd was toch tot 1968, voor de rest... ik luister naar alles wat ik mooi vind van diverse zenders. cheers,

Arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.