Spring naar bijdragen

Azanorak


Theo

Aanbevolen berichten

De Listen Again service van Azanorak houdt op te bestaan. Er zijn teveel juridische haken en ogen. Alle files worden een dezer dagen verwijderd. Dus als je nog iets wilt downloaden moet je er snel bij zijn.

De historische opnamen tot 1991 blijven nog wel staan voorlopig.

Het is jammer, maar de copyright houders jagen iedereen achterna. Zelf heb ik ook al mijn opnamen van internet moeten verwijderen.

En zo zijn we nog niks verder sinds 1967...

Theo

Vincent, omdat ik niet wist waar dit te plaatsen heb ik het hier maar geplaatst. Als het anders moet, dan graag verplaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theo

Bedankt voor de info.

Ik was net van plan je te mailen daar ik sinds gisteren de nieuwe files van Caroline,

Seagull en nog anderen niet meer vond wat de funcie knop links betreft

Ik dacht eerst dat men aan de website of de server aan het werken was

Ik bedank je voor het doorleveren van je files aan Azanorak.com

Ik was te laat gisteren om de laatste nieuwe te downloaden

Ofwel werden ze niet meer geplaatst

Doch denk vanaf zondag mis ik RNI webradio, Caroline enz, ik bedoel de zondagse files uitzendingen.

Het is jammer zo'n prachtige service

Het bewijst maar weer eens dat je met een eigen server moet werken en wachtwoorden

De beheerder moet je eerst toelaten, zeg maar meer prive

Het is compleet belachelijk wat er gebeurd op dit ogenblik

Maar misschien is de eerste aanleiding de muziek tunes al of niet instrumentaal die ook aangeboden worden

Was dat vroeger niet eens het probleem van de downloadclub?

Het beste is volgens mij dat alles achter wachtwoorden zit

En je nergens kunt zien dat er ook muziek tunes worden aangeboden

Die dus dagelijks ter beschikking staan voor de downloaders

Bij azanorak zag je ze open en bloot staan jaren na elkaar op de website

Maar goed, dan gaan we maar zelf weer o.a Caroline en RNI opnemen ofwel af en toe

Je zou haast denken dat mensen die programma's opnemen van de radio of ergens downloaden het criminelen zijn

De hobby word onder druk gezet

We zijn inderdaad weer naar de terugweg van af

Gelukkig is er hier nog het Internet radiocafe, hun buren van die offshore download club of groep

En die prive vereniging van die jongens van die Golden Radio Club

De vraag is, wanneer gaat men al die mensen lastig vallen

Of weer wat uitvinden om geld in de kassa te krijgen

Het is triestig

Om af te ronden, zoals ze ons.. zien zeg ik maar;

Leve de piraten en hun genoten de anorak fans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, jammer. Maar de vergelijking met 1967 lijkt me misplaatst. Het gaat in dit geval om de afdracht van auteursrechten, niet om het recht om een commercieel radiostation op te zetten.

Bij een radiostation als KX kun je ook programma's downloaden en terugluisteren, maar ik neem aan dat zij een potje hebben om daar die rechten van te betalen.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar als je je daar aanmeld weten ze niks van je persoonsgegevens tenzij je dat invult.

In je computer zit een code waarmee onderzoekers precies kunnen nagaan van welke computer de signalen zijn gekomen. Als het goed is, staat het nummer ook achterop de kast, dit is niet het serienummer e.d. Volgens Fujitsu werkt dit zo.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites


In je computer zit een code waarmee onderzoekers precies kunnen nagaan van welke computer de signalen zijn gekomen. Als het goed is, staat het nummer ook achterop de kast, dit is niet het serienummer e.d. Volgens Fujitsu werkt dit zo.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites


In je computer zit een code waarmee onderzoekers precies kunnen nagaan van welke computer de signalen zijn gekomen. Als het goed is, staat het nummer ook achterop de kast, dit is niet het serienummer e.d. Volgens Fujitsu werkt dit zo.

Theo

Theo laat je niet gek maken.

Welke fantast heeft jou dat wijs gemaakt hahahahahahhahaha een digibeet zeker!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 'identificatie van de verbinding'??? Bedoel je niet gewoon het IP-adres? Dat heeft niets met jouw computer te maken, hoor. Dat nummer word je pas toegekend als je verbinding maakt met het internet. Bij Windows kun je het terugvinden via het netwerkcentrum in het configuratiescherm.

Het klopt trouwens wel dat je via dat IP-adres traceerbaar bent.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IP klopt, en ze gaan dit soort dingen alleen doen als je provider "ongewoon" gedrag constateert. En dan krijg je eerst een bericht van de provider.

Tenzij je een provider hebt die het niet zo nauw neemt met de regels.

En een provider wisselt regelmatig je IP nummer, (dynamisch) of je moet gekozen hebben voor een statisch IP nummer, want trouwens bijna niemand doet.

En fujitsu kan zoveel zeggen, het gros op zo helpdesk weet niet waar ze het over hebben.

Maar het is jou keus als je maar 1 bedrijf c.q. persoon gelooft.

Hoor en wederhoor is natuurlijk ook mogelijk.

BTW het is kinderlijk eenvoudig om je IP adres regelmatig te wijzigen, maar dat is voor een ander forum bestemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 'identificatie van de verbinding'??? Bedoel je niet gewoon het IP-adres? Dat heeft niets met jouw computer te maken, hoor. Dat nummer word je pas toegekend als je verbinding maakt met het internet. Bij Windows kun je het terugvinden via het netwerkcentrum in het configuratiescherm.

Het klopt trouwens wel dat je via dat IP-adres traceerbaar bent.

Paul

Het gaat niet om het IP-adres maar om de identificatie van de computer waar het bericht vandaan komt. Je kunt op een IP-adres meerdere computers hebben.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Theo

Gebruik internet waarvoor het is, om dingen op te zoeken. Zeker op dit gebied is er veel te vinden.

Of wordt lid van een internet forum en stel daar je vragen, je zou zomaar veel kunnen opsteken, slechter wordt je er zeker niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Theo

Gebruik internet waarvoor het is, om dingen op te zoeken. Zeker op dit gebied is er veel te vinden.

Of wordt lid van een internet forum en stel daar je vragen, je zou zomaar veel kunnen opsteken, slechter wordt je er zeker niet van.

Even voor de duidelijkheid: ik heb geen vragen gesteld maar informatie doorgegeven, dus wat moet ik dan op een forum?

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theo bedankt voor het melden dat Azanorak ophoudt met het aanbieden van de terugluistermogelijkheid. Spijtig voor veel liefhebbers.

De discussie is daarna een beetje ontspoord in een welles-nietes spelletje, deels met wat onhandig taalgebruik door gebruikers. Het zal voor verschillende kanten wat verwarring hebben gezorgd. De discussie over het al dan niet kunnen traceren zitten meerdere kanten, maar is hier verder niet zo relevant. Laten we het weer over Azanorak hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aanbod van zeer recent maetriaal was zeer groot en constant, mogelijk is dit opgevallen en reden tot ingrijpen. De kracht van de site was het grote aanbod van met name de Engelse zeezenders uit de drie periodes op veelal zeer goede kwaliteit. Later kwam de "replay" functie erbij en die is wel uit de hand gelopen. Hopelijk vinder er nog vele oude opnames een weg naar deze site, persoonlijk denk ik dat wie perse iets bewaren wil van de actuele zenders die nog een "snufje" zout bij zich hebben dit zelf moeten opnemen. Een alternatief kan zijn zeeeeer selectief opnemen op bijzondere dagen die bijv rechtstreeks worden uitgezonden van de twee overgebleven zendschepen, de Ross en de JB.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ray is een engelsman die in Los Angeles woont en bij problemen direct bereid is je te helpen bij Azanoak,. Hij is de California Anorak.

Jaren geleden hem eens laten weten dat er op het internet meer aan de hand was

Zelf ben ik niet honderd percent mee of op de hoogte van firma's of aanbieders van Ringtones tegen betaling

Toen ik weer eens op zoek was via google kwam ik meermalen in die Ringtones bv files tegen oa muziek tunes en als je dot opvolgde zag je dat ze van azanorak gepikt waren. Ray toen een mail gestuurd , ik had een goed contact even met mijn beperkt engels.

Bleek dat hij dit niet wist, maar wat kan je er tegen doen zei ie, en het is mischien goede reclame voor azanorak was zijn mening

Ik had er mijn eigen gedacht ove wat copywright jagers betreft


Ray is een engelsman die in Los Angeles woont en bij problemen direct bereid is je te helpen bij Azanoak,. Hij is de California Anorak.

Jaren geleden hem eens laten weten dat er op het internet meer aan de hand was

Zelf ben ik niet honderd percent mee of op de hoogte van firma's of aanbieders van Ringtones tegen betaling

Toen ik weer eens op zoek was via google kwam ik meermalen in die Ringtones bv files tegen oa muziek tunes en als je dot opvolgde zag je dat ze van azanorak gepikt waren. Ray toen een mail gestuurd , ik had een goed contact even met mijn beperkt engels.

Bleek dat hij dit niet wist, maar wat kan je er tegen doen zei ie, en het is mischien goede reclame voor azanorak was zijn mening

Ik had er mijn eigen gedacht over wat copywright jagers betreft

Sorry mijn bericht werd door tickfout, aanraking of anders hier reeds gepubliceerd

Ik ga even verder

Verleden week viel het me op toen ik weer op zoektocht was via google dat ik weer terechtkwam op de ringtones

En dat nu het aanbod groot was, pagina na pagina , tientallen keren of honderden keren

En weer alles gepikt van azanorak !

Ik dacht toen, ola copywright ...azanorak gaat moeten oppassen

Kennelijk is azanoak het slachtoffer en is dit de werkelijke reden en de populariteit

Omdat niet anorak fans o.a ook op deze manier van de ringtones aanbiedsers de site vonden

Ik sluit hiermee af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp ik het nu goed dat alle programma's die je kan downloaden blijven staan?

En dat alle programma's die je kan beluisteren (afspelen) worden verwijderd?

Bedankt,

Wim

Alle programma's van voor 1991 blijven voorlopig en de andere, recente, zijn er inmiddels af. Jammer, maar helaas kan het niet anders.

Gr. Theo


Naar aanleiding van het bericht van Dirk. Er wordt heel veel op internet gepikt. Mijn eigen reportages bij Martin van der Ven vond ik terug in allerlei tijdschriften, o.a. van scouting... En ook fragmenten van mijn eigen opnamen. Maar citeren mag met bronvermelding.

Maar mogelijk denkt men dat het internet een community is zonder rechten...

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.