Spring naar bijdragen

Jules de Corte - Hallo Koning onbenul


erik1981

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal :)

Ik was al klaar met de voorbereiding van mijn radiouitzending van morgen; totdat mijn ouders me vanmiddag attendeerden op 'Hallo Koning onbenul' van Jules de Corte, die ikzelf nog niet kende totdat ze me die via Youtube lieten horen. Nu wil ik die graag morgen in mijn uitzending op Radio 90FM draaien (streekomroep voor de Utrechtse Heuvelrug en Kromme Rijn-regio) omdat ik er muzikaal een speciale uitzending van wil maken in verband met de historische gebeurtenissen van aanstaande dinsdag (even los van het feit of je koningsgezind bent of niet). Heeft iemand die single uit 1971 in een goede bitrate voor mij beschikbaar? Dan kan je hem morgenmiddag net na 12.00 uur terug horen :)

Alvast bedankt.

Groeten,

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal :)

Ik was al klaar met de voorbereiding van mijn radiouitzending van morgen; totdat mijn ouders me vanmiddag attendeerden op 'Hallo Koning onbenul' van Jules de Corte, die ikzelf nog niet kende totdat ze me die via Youtube lieten horen. Nu wil ik die graag morgen in mijn uitzending op Radio 90FM draaien (streekomroep voor de Utrechtse Heuvelrug en Kromme Rijn-regio) omdat ik er muzikaal een speciale uitzending van wil maken in verband met de historische gebeurtenissen van aanstaande dinsdag (even los van het feit of je koningsgezind bent of niet). Heeft iemand die single uit 1971 in een goede bitrate voor mij beschikbaar? Dan kan je hem morgenmiddag net na 12.00 uur terug horen :)

Alvast bedankt.

Groeten,

Erik

Iemand die z'n programma voorbereid, daar heb ik een zwak voor!

Deden meer mensen dat maar.....

Mijn bijdrage voor je programma Erik:

http://www65.zippyshare.com/v/814107/file.html

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, maar in de tijd van dit liedje hadden we geen koning, en het heeft dan ook helemaal niets te maken met het koningshuis of wat voor 'historische gebeurtenissen' dan ook. Het liedje gaat over het 'onbenul' dat overal regeerde, of tenminste, in de ogen van De Corte.

Ik citeer uit http://www.seniorplaza.nl/Beroemdheden2b.htm :

'Het lied "Hallo Koning Onbenul" schreef hij uit frustratie en "vanuit mijn klem zitten met het mensdom", zoals hij het bij een interview aan Het Parool noemde.'

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de hulp Skybird en Juul en ook voor de complimenten. Ik weet dat het lied zelf weinig tot niets met het koningshuis van doen heeft, maar ik wil graag in mijn uitzending een alternatief bieden voor datgene wat er al in de ether is (we zijn immers een publieke omroep) en morgen heb ik uiteraard veel muziek waarin het woord Koning, Koningin of Prins of Princess in voorkomt, of daar wat mee te maken heeft. Om wat te noemen: 'King of Pain' van The Police, uiteraard ook Jules de Corte, Neon Philharmonic met 'Heighdy ho princess'. Meer zal ik niet verklappen; oh ja... nog een track van de LP "A night at the opera' van Queen; die vond ik er ook statig genoeg voor. Verder nog een typisch Nederlandse b-kant en een eerste single van een nieuwe zangeres uit onze eigen regio (waar ik behoorlijk van onder de indruk ben).

Ik ben dan wel vrij jong maar ik ben altijd gek van muziek geweest; en dat loopt echt alle kanten op. Zo zie je maar weer met Jules de Corte maar ik kan ook uit mijn dak gaan op hele andere dingen; en dat loopt echt van de jaren '60 tot nu en ik heb een grotere voorkeur voor vinyl dan cd's. Maar die muzieksmaak uit zich ook in het programma; het ene moment draai ik Madonna, dan weer the Grassroots of weer Boudewijn Hanzen die bij ons lokale bekendheid geniet. Ik ben zelfs nog één van de zeer weinigen bij onze omroep die niet uit de computer draait en ook nog de pick-up gebruikt. Om het programma dan zo goed en evenwichtig mogelijk te houden, bereid ik het goed voor qua muziek, luister ik veel af, doe bepaalde doorstarts die ik in mijn hoofd heb al van te voren etc. etc. Niet alleen Engelstalige muziek, maar ook ieder uur Nederlandstalig en ook anderstalig. En veel lokaal nieuws, uitgaanstips en, als het kan, koppel ik dat weer met muziek. Volgende week valt mijn uitzending op 4 mei; en daar ben ik nu al mee bezig om daar een andere draai aan te geven dan wat gebruikelijk is; ook al zitten we met mijn 'time-slot' nog lang niet in de rouwtijd. Maar toch proberen om net wat meer te doen net wat meer te vertellen zodat luisteraars ook eens wat mee krijgen over oorlog of vrijheid in hun eigen regio. En dat doe ik overigens ook met andere zaken maar ja, soms is het lastig, want we zijn allemaal vrijwilligers en ik heb zelf een drukke baan en dan steek ik er veel tijd in. Want simpel wat plaatjes draaien, kunnen we allemaal, maar de kracht van een Publieke Omroep, en zeker een lokale omroep (of streekomroep in ons geval), moet toch wat meer bieden mijns inziens. Ook in een lekker ontspannen (alternatief) muziekprogramma op zaterdagmorgen/middag.

Sorry voor het lange verhaal, maar misschien vinden sommigen het leuk om te lezen hoe ik mijn radioprogramma wekelijks tracht in te vullen. Nogmaals bedankt voor de mp3-bestanden; morgen schalt 'ie over de hele Heuvelrug, en (ver) daarbuiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor alle tips en hulp :) Dat waardeer ik zeer.

Een podcast is er helaas niet; ze zijn er al bij ons al jaren mee bezig maar op de één of andere manier wil het niet vlotten. We zijn wel via de website te horen: www.radio90fm.nl en ik neem mijn uitzendingen altijd zelf op. De leukste digitaliseer ik ook altijd en wil ik nog eens terughoren als ik een lange rit maak met de auto of in de trein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.