Spring naar bijdragen

10-05-1979 - Radio Caroline


Vincent

Aanbevolen berichten

Rene van Elst, Ad Roberts, Tom Hardy en James Kaye.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rene van Elst, Ad Roberts, Tom Hardy en James Kaye.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Het valt op dat in deze mei periode het nog redelijk goed lijkt te gaan, met name de studioapparatuur werkt nog naar behoren, later in het jaar zou pijnlijk duidelijk worden dat zowel de boven als de benedenstudio langzaam ter ziele ging, revoxrecorders werkten niet meer bijvoorbeeld.Later in het jaar hoorde je ook dat studioproductiewerk waarschijnlijk direct op cart werd opgenomen, in de Engelse uitzendingen hoorde je erbarmelijke kwaliteit van het productiewerk. In het najaar werd ook duidelijk dat de bovenstudio "op" was, de cartmachines werkten nauwelijks en ook het mengpaneel gaf langzaam de geest. Overigens allemaal goed beschreven door Nigel Harris in zijn boek.

Nogal uniek is ook het feit dat James Kay achter de micro zat, hij was generatorman in die tijd, je hoorde hem niet vaak een programma doen.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt op dat in deze mei periode het nog redelijk goed lijkt te gaan,

Die lente periode is het inderdaad nog leuk om aan te horen.

Zelfs de Nederlandse service is aangenaam om aan te horen, wat vooral te danken is aan Rob Hudson en Paul de Wit en wat ook belangrijk is, dat er nog niet zoveel (vervelende) reclames gedraaid worden.

De Engelse service klinkt ook lekker, die beginperiode helaas soms al vroeg in de avond uit de lucht vanwege oliegebrek en ook belangrijk de vele dominees zijn nog niet gearriveerd.

Nogal uniek is ook het feit dat James Kay achter de micro zat, hij was generatorman in die tijd, je hoorde hem niet vaak een programma doen.

Klopt, hij heeft in 1978/1979 in totaal 23 uur aan programma's gepresenteerd.

Maar dat is wel weer veel meer qua uren dan die andere Engineer Mike Barrington (vooral bekend van de Ross Revenge) die maar één keer 2 uur heeft gepresenteerd vanaf de Mi Amigo.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die lente periode is het inderdaad nog leuk om aan te horen.

Zelfs de Nederlandse service is aangenaam om aan te horen, wat vooral te danken is aan Rob Hudson en Paul de Wit en wat ook belangrijk is, dat er nog niet zoveel (vervelende) reclames gedraaid worden.

De Engelse service klinkt ook lekker, die beginperiode helaas soms al vroeg in de avond uit de lucht vanwege oliegebrek en ook belangrijk de vele dominees zijn nog niet gearriveerd.

Klopt, hij heeft in 1978/1979 in totaal 23 uur aan programma's gepresenteerd.

Maar dat is wel weer veel meer qua uren dan die andere Engineer Mike Barrington (vooral bekend van de Ross Revenge) die maar één keer 2 uur heeft gepresenteerd vanaf de Mi Amigo.

Robin

Ik vond met name die Vlaamse reclames juist 1 van de leukste ingredienten in het najaar79 en voorjaar 80.

Je kon precies traceren waar de Vlaamse reclame ronselaar dealtjes had lopen, kippenrestaurants, gebruikte mercedes sjacheraars en relaxhuizen. Prachtig!

Paul de Wit kon wat mij betreft niet snel genoeg exit zijn , een pedant manneke, niet populair aldaar op het scheepje.

Mike Barrington wordt in het programma van Kay nog genoemd, hij zou vreemd doen in de studio, dat is niet zo vreemd, Mike was en is 100% vreemd. Ook lange perioden op de Ross en een tijd bewaker op het Laser schip toen het aan de ketting lag. Liep graag met een geweer rond. Tegenwoordiger kluizenaar en bewoner van Roughs Tower, ook wel bekend als Sealand.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond met name die Vlaamse reclames juist 1 van de leukste ingredienten in het najaar79 en voorjaar 80.

Echt!? en wat dacht je van de hoeveelheid? een gemiddelde luisteraar trekt dat toch niet?

Je kon precies traceren waar de Vlaamse reclame ronselaar dealtjes had lopen, kippenrestaurants, gebruikte mercedes sjacheraars en relaxhuizen. Prachtig!

Pas op hoor, die ronselaar leest hier ook mee en kan misschien wel reageren. ;-)

Paul de Wit kon wat mij betreft niet snel genoeg exit zijn , een pedant manneke, niet populair aldaar op het scheepje.

Als dj vond ik hem wel goed bezig en niet populair op het het scheepje zegt natuurlijk ook niet alles, weken lang op de Mi Amigo samen met Tony Allan en dan pedant zijn!?

Tegenwoordiger kluizenaar en bewoner van Roughs Tower, ook wel bekend als Sealand.

Via de Engelse buren heeft hij nogal wel eens contact met ons soort mensen.

Langer dan een jaar verblijven op de Ross Revenge daar kan ik mij nog wel iets bij voorstellen, maar lange periodes helemaal alleen op Sealand lijkt mij maar niets.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat het juist de enigszins "vreemde lui" als Barrington maar ook Mike Watts en Chicago zijn geweest die door dik en dun met Caroline dorgingen.

Even een aardse aangelegenheid: Sealand wordt door Sealanders als onafhankelijk gezien, Sealanders zien zich niet als onderdanen van the UK,....zouden ze ook hun Britse ouderdomspensioen weigeren of gaan weigeren?

Paul de Haan. 60+ < dit soort vragen beginnen me bezig te houden>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat het juist de enigszins "vreemde lui" als Barrington maar ook Mike Watts en Chicago zijn geweest die door dik en dun met Caroline dorgingen.

Even een aardse aangelegenheid: Sealand wordt door Sealanders als onafhankelijk gezien, Sealanders zien zich niet als onderdanen van the UK,....zouden ze ook hun Britse ouderdomspensioen weigeren of gaan weigeren?

Paul de Haan. 60+

Sealand valt niet onder de EU verordening voor sociale zekerheid en de UK heeft ook geen bilateraal verdrag met Sealand. Dus als ik een Sealander was zou ik op dit punt een uitzondering maken en zeggen dat Sealand Brits grondgebied is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze hebben natuurlijk allemaal gewoon een dubbel paspoort en als de nood aan de man komt trekken ze gewoon een uitkering of ouderdomspensioen in de UK en als dat niet kan kunnen ze altijd nog asiel aanvragen. ;-)

Robin

Dat denk ik niet. Alle tijd dat je buiten de UK woont wordt niet meegeteld met het toekennen van het staatspensioen. Zelfde principe als hier in Nederland. Ieder jaar dat jij buiten Nederland woont of werkt kost je 2% korting op je AOW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er bestaat toch een regeling in Nederland dat er dan weer aangevuld wordt via de bijstand?

Eerst wordt er gekeken of er geen pensioen opbouw is met andere landen. Binnen de EU bijvoorbeeld zijn daarvoor afspraken gemaakt. De jaren dat je werkt in een ander EU land wordt afgetrokken van de AOW en uitbetaald door het betreffende land.

Als dat er niet is komt de WWB pas. Heb je een aanvullend pensioen? Dan wordt die van de WWB uitkering afgetrokken. Heb je eigen woning in NL en/of buitenland of een hoop spaarcenten? Eerst opeten. De uitkering, AOW+aanvullend pensioen+WWB zal nooit hoger zijn dan 70% van het minumum loon, dus bijstand. Verhuis je naar het buitenland? AOW en aanvullend pensioen kan je meenemen, WWB niet.

Als ik een Sealander was zou ik er voor zorgen dat ik een woonadres heb waar ik bij de gemeente ook sta ingeschreven en stiekem met een bootje heen en weer pendelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst wordt er gekeken of er geen pensioen opbouw is met andere landen. Binnen de EU bijvoorbeeld zijn daarvoor afspraken gemaakt. De jaren dat je werkt in een ander EU land wordt afgetrokken van de AOW en uitbetaald door het betreffende land.

Als dat er niet is komt de WWB pas. Heb je een aanvullend pensioen? Dan wordt die van de WWB uitkering afgetrokken. Heb je eigen woning in NL en/of buitenland of een hoop spaarcenten? Eerst opeten. De uitkering, AOW+aanvullend pensioen+WWB zal nooit hoger zijn dan 70% van het minumum loon, dus bijstand. Verhuis je naar het buitenland? AOW en aanvullend pensioen kan je meenemen, WWB niet.

Als ik een Sealander was zou ik er voor zorgen dat ik een woonadres heb waar ik bij de gemeente ook sta ingeschreven en stiekem met een bootje heen en weer pendelen.

Prima uitleg Vincent, ik heb familie in Ramsgate UK, wonen er al 25 jaar en lopen naar de 65 jaar. Als ik het goed begrijp wordt op de NL AOW dus een korting toegepast gedurende het aantal jaren die ze in Engeland doorbrachten, compensatie moet dan dus volgen via de "Engels AOW"?

Paul de Haan.

PS Ik vermoed dat Mike Barrington als het om sociale uitkereingen gaat zich nog steeds heel innig "Engelsman" voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima uitleg Vincent' date=' ik heb familie in Ramsgate UK, wonen er al 25 jaar en lopen naar de 65 jaar. Als ik het goed begrijp wordt op de NL AOW dus een korting toegepast gedurende het aantal jaren die ze in Engeland doorbrachten, compensatie moet dan dus volgen via de "Engels AOW"?[/quote']

2% korting per jaar op de AOW = 50% vanuit NL. UK betaald de overige 50%. Aanvragen in UK. Die verzorgen aanvraag AOW in NL.

Voor wie het wil nalezen de Please login or register to see this link. .

Als ik op een van de zendschepen zou hebben gewerkt zou ik dit, als ik stond ingeschreven bij de gemeente op een woonadres, rond de aanvraag AOW even spontaan vergeten. Want als je werkt op een schip die onder een vlag van een andere land valt (Panama bijv.), bouw je geen AOW op over deze periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je uitleg, zal het aan de familie doorzenden.

Ross Revenge......helemaal geen vlag, behalve mischien dan een BP vlag voor de olie die ze gebruikten aanboord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als dj's waren ingeschreven in de burgerlijke stand hier in Nederland toen ze werkten op de zendschepen, dan kunnen ze toch AOW in Nederland aanvragen? Of heb ik het nu mis? Misschien is het niet veel, maar alles helpt.

Theo

Misverstand is dat men denkt dat, als je in NL staat ingeschreven, je er ook woont. Nee dus. Het gaat om de feitelijke situatie. Als je drie maanden werkt op een schip die onder bijvoorbeeld de Panamese vlag vaart, dan woon/werk je drie maanden niet in Nederland maar in Panama en ben je in NL niet verzekerd voor de sociale wetten.

Om het toch een beetje ontopic te houden: als ik meer dan jaar op zee plaatjes gedraaid zou hebben zou ik dat spontaan vergeten bij de aanvraag. Het is namelijk moeilijk te controleren. Let op, dit is geen advies, dit is wat ik waarschijnlijk zou doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker als je je hebt moeten verbergen voor de autoriteiten, dan kun je bij de aanvraag gerust vergeten dat je op de Noordzee zat. Maar valt het continentale plat van Nederland niet onder de landsgrenzen en dus niet als buiten Nederland? De Nederlandse regering wil wel invloed uitoefenen door het verdrag van Straatsburg te implementeren op het plat, maar mogelijk niet daar ook de consequentie aan verbinden dat er misschien wel pensioen moet worden uitgekeerd aan degenen die daar werken. Ook offshore drillers op booreilanden zouden dan geen pensioen opbouwen? Of ligt dit anders? Interessante materie.

Gr. Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Theo,

Wat betreft mensen die werken op booreilanden. Als deze liggen buiten de territoriale wateren, dan kan men zelf kiezen in welk land men zich verzekerd en belasting afdraagt. Velen kiezen voor belastingparadijsjes, en velen van hun eindigen uiteindelijk in de goot. Sommigen kiezen voor Nederland en dragen daar dus veel belasting af, maar hebben uiteindelijk een goed pensioen en AOW. Dit is tenminste zover ik het weet...

Groetjes,

Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Theo,

Wat betreft mensen die werken op booreilanden. Als deze liggen buiten de territoriale wateren, dan kan men zelf kiezen in welk land men zich verzekerd en belasting afdraagt. Velen kiezen voor belastingparadijsjes, en velen van hun eindigen uiteindelijk in de goot. Sommigen kiezen voor Nederland en dragen daar dus veel belasting af, maar hebben uiteindelijk een goed pensioen en AOW. Dit is tenminste zover ik het weet...

Groetjes,

Wim

Klopt niet. Je kan niet kiezen. Als je op een Brits booreiland werkt voor een Britse maatschappij ben je belastingplichtig in de UK en wordt de UK aangewezen voor de opbouw van je staatspensioen (en andere sociale verzekeringen zoals kinderbijslag). Ook al woon je gewoon in Nederland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker als je je hebt moeten verbergen voor de autoriteiten, dan kun je bij de aanvraag gerust vergeten dat je op de Noordzee zat. Maar valt het continentale plat van Nederland niet onder de landsgrenzen en dus niet als buiten Nederland? De Nederlandse regering wil wel invloed uitoefenen door het verdrag van Straatsburg te implementeren op het plat, maar mogelijk niet daar ook de consequentie aan verbinden dat er misschien wel pensioen moet worden uitgekeerd aan degenen die daar werken. Ook offshore drillers op booreilanden zouden dan geen pensioen opbouwen? Of ligt dit anders? Interessante materie.

Gr. Theo

Vlag van het schip is bepalend. Mooi voorbeeld zijn de ferry's tussen Nederland en de UK. Vaart het schip onder de Nederlandse vlag, dan is het personeel voor de sociale verzekeringen verzekerd in Nederland. Ook de Kaapverdiaanse en Philipijnense personeelsleden. Vaart het schip onder de Britse vlag, dan wordt de UK aangewezen.

En dan hebben we het over staatspensioen zoals in Nederland de AOW. Het aanvullend pensioen heeft hier niks mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.