Spring naar bijdragen

Mebo 2 op zee


Rene van den Abeelen

Aanbevolen berichten

Die ene keer dat ik een rondvaart maakte langs ‘de schepen’, lag de Mi Amigo blijkbaar net wat te noordelijk om te ronden en het bleef dus bij de Norderney en de Mebo 2.

Als hartstochtelijk Veronica-fan boeide die laatste me minder. Ja, ik weet het: triest, triest, triest. Als ik er met mijn-camera-van-nu nog eens langs zou kunnen varen, zou ik kaartjes-vol schieten. Maar ik had toen mijn camera-van-nu niet. Ik had mijn camera-van-toen. Met één duur rolletje. En de meeste foto’s waren al opgegaan aan ‘mijn Norderney’.

Maar goed… toch nog drie gave plaatjes. Zomaar weer teruggevonden en dus ‘een must’ voor op mijn site!

http://renevandenabeelen.net/?page_id=503

Trouwens benieuwd of iemand zichzelf of een ander herken En ik zou het filmpje wel willen zien dat die meneer op de middelste foto heeft gemaakt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die ene keer dat ik een rondvaart maakte langs ‘de schepen’, lag de Mi Amigo blijkbaar net wat te noordelijk om te ronden en het bleef dus bij de Norderney en de Mebo 2.

Dat was ook bij mijn eerste rondvaart in de late lente van 1973, eerst langs de Mebo II waar je niemand aan boord zag en toen langs de Norderney waar een paar bemanningsleden vrolijk naar ons terugzwaaiden.

Helaas werd de Mi Amigo overgeslagen en zag je met de hoge zendmast in de verte liggen.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie foto's Rene! Raar dat de Mi Amigo dan weer wel en dan weer niet in de tocht werd opgenomen. Ik heb dezelfde ervaring, 15 augustus 1973. Eerst langs de Mebo, daarna langs de Norderney. De Mi Amigo slechts vanuit de verte zichtbaar. Ik dacht dat het overslaan van de Mi Amigo die dag te maken had met het in zee vallen van een marinevliegtuig, voor de kust van Wassenaar. Niets van dat ongeluk gemerkt toen, pas de volgende dag in de krant gelezen. Maar men liet de Mi Amigo dus blijkbaar vaker links (in dit geval rechts) liggen... Toch wel jammer achteraf!

evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon doodzonde, ja. Geen idee of dat gebaseerd was op reacties van klanten, waarvan misschien het overgrote deel voor Veronica en/of Noordzee kwam, of dat de 'rondvaarder' gewoon vond dat-ie dan te weinig tochtjes op 1 dag kon maken... Maar absoluut erg jammer. Schitterende kans om 'De Grote Drie' ;) te kunnen bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je gelijk hebt Rene. Het was natuurlijk gewoon business, dat varen langs de bootjes. Toevallig hoorde ik vandaag een oud programma van Leo de Later uit 1974, live vanaf de Norderney. Ergens in dat programma verzoekt hij de Dolfijn in het vervolg wat minder snel langs te varen... Past dus in hetzelfde kader waarschijnlijk.

Overigens wel een belevenis destijds, kijk er zoveel jaar na dato nog steeds met erg veel plezier op terug!

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.