Jump to content
Sign in to follow this  
amigo008

Vragen staat vrij

Recommended Posts

wie heeft er misschien nog uitzendingen van Vragen Staat Vrij met Lutgaert.

Radio 2 BRT.

Groet,

Marcel.

Wat meer gegevens zou mooi zijn denk ik.

Over welke zender hebben we het bijvoorbeeld?

Juul

Juul bril nodig? Er staat radio2 BRT

Juul bril nodig? Er staat radio2 BRT

De originele posting is begewerkt. Radio2 BRT is toegevoegd enkele minuten na de vraag van Juul.

Inderdaad.

En een bril heb ik niet nodig na twee oogoperaties vorige maand.

Juul

Maar misschien had je hem uit gewoonte op en zag je dubbel, en ik had ook gezien dat ie bewerkt was.

Daarnaast elke radiofreak weet toch dat de Zondagavond in de jaren 70 en 80 de avond was op BRT 2 met Vragen Staat Vrij met Lutgaert.

Ik wist dat dus niet. En wellicht nog meer vermoed ik.

Maar dan ben ik dus geen radiofreak volgens jou maatstaven.

Jammer, ik ga er onder gebukt. Ik zal het nooit meer doen, vragen naar de bekende weg dus.

Juul

Ben ik dus niet alleen Vincent.

Ik stop ook met deze flauwe discussie.

Juul

Het hoef voor mij niet meer deze flauwe kul .

Terwijl het jaren lang een zeer bekend Radio programma is geweest op RADIO 2 in BELGIE.

Zooooool meneer Geleick. Daar valt u toch wel even daverend door de mand. Beetje de grote radio-kenner uit lopen hangen terwijl u niet eens weet dat Vragen Staat Vrij in de jaren 70 en 80 op BRT 2 was.

Op zondagavond.

Mèt Lutgaert! Ook dat nog.

Nee, niet best, meneer Geleick.

Lekker puh!

Had ik ook nog nooit van gehoord.

(Als ik op "citeren" klik werkt dit niet, ik ga naar een nieuw bericht zonder citaat)

Ik luister en luisterde eigenlijk nooit naar de BRT. Dat zal wel gelden voor de meest Hollanders hier op het forum. Daarom maar goolge gebruikt voor wat meer info:

"Simoens presenteerde het verzoekprogramma, "Vragen Staat Vrij", voor het eerst in 1969. Het programma was iedere zondagavond te horen en bood luisteraars de mogelijkheid per brief een liedje aan te vragen voor een speciale gelegenheid. Simoens las de ingezonden brieven voor en vertelde ook regelmatig iets over de artiest achter het nummer dat ze draaide. Iedere uitzending sloot ze af met een nachtzoen. Dankzij haar zou het één van de meest beluisterde radiouitzendingen in Vlaanderen worden. "

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lutgart_Simoens

Ik luisterde nogal is naar Vragen staat Vrij. Lutgart Simoens heeft het programma maar liefst 24 jaar gepresenteerd en haar stem is onlosmakelijk met het programma verbonden. Ze verleende ook haar medewerking aan de Avondspits en werd door Frits Spits "De Engel van Vlaanderen" genoemd. Wat Meta de Vries voor een unieke radiostem in Nederland betekende was Lutgart dat voor België. Hierbij de tune van dit radioprogramma.

http://www37.zippyshare.com/v/31765913/file.html

Groetjes,

Frank.

In die tijd luisterden we natuurlijk naar heel andere zenders, ik ken het programma ook niet.

Is er in België ook niet iets als een Stichting Beeld & Geluid, zoals we dat hier kennen?

Wellicht een andere vorm van omroeparchief? Of misschien de BRT eens mailen met deze vraag?

In Zeeland, Brabant en Limburg werd er (uiteraard) wel regelmatig naar de BRT geluisterd, hetzij via de ether danwel via de kabel. Waarschijnlijk dat daarom een gedeelte van Nederland de bekendheid van het programma vanzelfsprekend vindt, terwijl de rest van het land er nooit van gehoord heeft.

Op televisie maakt de VRT diverse programma's met fragmenten uit hun archief, hoe dat met radio zit weet ik niet. Het is inmiddels ook weer hééél lang geleden dat ik er nog naar geluisterd heb. Ik geloof dat Radio Donna het laatste is dat ik van de publieke omroep in België beluisterd en/of opgenomen heb (of "opgepakt" zoals ze in Vlaanderen zeggen).

Volgens mij heb ik daar nog wel wat van liggen. Ik zal eens gaan zoeken, als er interesse is.

Hoi Marcel,

Ik wist dat ik ergens nog twee uur Vragen staat Vrij had van Lutgard Simons. Een leuk en lief programma waar ik graag elke zondagavond (liefst via de middengolf, maar zoals deze opname via de kabel) naar luisterde. Frits Spits noemde haar liefkozend "de Engel van Vlaanderen", maar daar was ze niet zo blij mee omdat dat daar ook een andere betekenis heeft.

Ik hoop dat je geniet van deze twee uren. Betreft uitzending van 19 maart 1989. de ene van 2105-2205 uur en 2205-2305.

19890319 2105-2205 Vragen staat vrij - Lutgard Simons

http://www40.zippyshare.com/v/33665449/file.html

19890319 2205-2305 Vragen staat vrij - Lutgard Simons

http://www40.zippyshare.com/v/35515976/file.html