Spring naar bijdragen

Haike


Jan-Fre

Aanbevolen berichten

Beste cafébezoekers,

Ziende blind waren we. Misschien beter gezegd: horende doof. Allemaal trapten we erin. Misschien heeft één iemand het bedacht en de rest het overgenomen, misschien dachten we het allemaal zo te horen. Feit is in ieder geval dat alle tapelijsten die ik ken zullen moeten worden aangepast. Al 36 jaar staat er iets waarvan we hadden kunnen weten dat het niet klopt.

Wellicht vraag je je af wat er aan de hand is. Ik zat gisteravond te luisteren naar de Persoonlijke top 10 met Haike van 6 mei 1977. Het was de Persoonlijke top 10 van Jan Dick Slob uit de provincie Utrecht. Hij was onzeker over hoe Haike's naam precies was. Daarop begon ze haar naam te spellen. Daaruit bleek dat het niet Haike Dubois is zoals iedereen denkt, maar Haike Debois.

Luister hier zelf: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-VQBBOJNCMSJG.mp3

Kortom: aan de slag en aanpassen al die filenamen en tapelijsten!

Werk ze

Jan-Fré

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En was het haar echte naam of een pseudoniem? Via google vind je in elk geval alle drie de spellingen terug, en in een flickr-fotoalbum van Ton Schipper zie je zelfs Debois onder de foto staan en Dubois erop:

Please login or register to see this link.

Dat lijkt erop te wijzen dat ze het zelf ook niet zo nauw namen. Maar het ligt inderdaad voor de hand om de spelling van het Mi Amigo bulletin aan te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En was het haar echte naam of een pseudoniem? Via google vind je in elk geval alle drie de spellingen terug, en in een flickr-fotoalbum van Ton Schipper zie je zelfs Debois onder de foto staan en Dubois erop:

Please login or register to see this link.

Dat lijkt erop te wijzen dat ze het zelf ook niet zo nauw namen. Maar het ligt inderdaad voor de hand om de spelling van het Mi Amigo bulletin aan te houden.

Bij het doorbladeren van die foto's zie ik op bijna elke foto wel een naamkaartje staan. Waren ze bang dat ze de eigen naam vergaten? :)

Moet overigens bij het tikken aan dit filmpje denken: Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En was het haar echte naam of een pseudoniem? Via google vind je in elk geval alle drie de spellingen terug, en in een flickr-fotoalbum van Ton Schipper zie je zelfs Debois onder de foto staan en Dubois erop:

Please login or register to see this link.

Dat lijkt erop te wijzen dat ze het zelf ook niet zo nauw namen. Maar het ligt inderdaad voor de hand om de spelling van het Mi Amigo bulletin aan te houden.

Het was een pseudoniem. Haar echte naam was Nouchka Suikerbuik (achternaam spelling weet ik niet zeker). Ik heb een aantal brieven van haar gehad die ergens in mijn archief zitten. Ik zou het ook op Haike Debois houden.

Onderstaand een foto uit 1982, vier jaar nadat de Mi Amigo's studio was opgedoekt, tijdens een bezoekje aan Maurice en Haike die toen (o.a.) een mobiele studio runden.

Haike1982.jpg

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.