Spring naar bijdragen

Mijn laatste bericht


rien1959

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Een duidelijk beeld van een nieuwe hobby heb ik nog niet maar ondertussen ben ik begonnen met HD-filmen.

Aangezien ik al een hele dure spiegelreflex camera had was de stap niet zo groot. Alleen ondersteunde mijn camera nog geen film-mogelijkheid.

Twee weken geleden heb ik een tweedehands spiegelreflex gekocht met wel HD-film mogelijkheid.

Het leuke is dat ik nu al mijn huidige lenzen kan gebruiken en dus niets extra's hoeft te investeren. Als test heb ik even een filmpje gemaakt met een Zeiss 50 mm 1.4 lens en ik rolde achterover van verbazing. Zo'n kleine scherptediepte had ik met video nog nooit gezien ! Ik had een glas met koud water in beeld en de condensdruppels waren haarscherp en alles daaromheen helemaal onscherp. Ondertussen heb ik als gediplomeerd prutser al de nodige sites bekeken waar allerlei dure statieven en hulpstukken worden aangeboden. Dat maken we dus zelf ! Er wordt gewoon 1400 euro gevraagd voor iets wat aan materiaal misschien 50 euro kost. Als het me een beetje bevalt ga ik misschien nog wel een gerobotiseerd camera systeem maken waarbij alle bewegingen volautomatisch zullen geschieden. Een beetje overkill ..... maar toch leuk ! Mijn favoriete onderwerpen zijn landschappen (Frankrijk), treinen en tijdsdocumenten. Met dat laatste bedoel ik dan een film van een half uur langs de weg en alles maar laten gebeuren. Wanneer je dat 20 jaar later bekijkt weet je niet wat je ziet.

Rien, die herstellende is van een zeer zware verkoudheid.

P.S. Ik heb bij Blogger al een naam geregistreerd om zelf een Blog op te zetten maar ik weet niet of ik dat ook werkelijk ga doen. Over mijn werk mag ik niets meer publiceren ..... vanwege gewijzigde arbeidsvoorwaarden dus dat valt af. Wel heeft de Fiat al weer kuren. Dat dan weer wel. U hoort nog van me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hobbies komen er verdwijnen...

Bij mij is de toptijd van het up- en downloaden van oude radio ook een beetje over, op een gegeven moment heb je meer dan je ooit kunt draaien. En om nou weer een Jukebox of een MTUW mee te pakken...Maar voor een oud uurtje Felix uit de seventies kan iedereen me wakker blijven maken.

Rien, het beste en misschien nog maar eens tot bij een Connecties-reunie dan (nog zo'n hobby van toen)?

groet,

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ja, daar is ie nog even ....

Vanavond die word lid/walking in the rain mix nog wat aangepast met hier en daar wat kleinigheidjes er bij.

Echt lekker klinken vind ik het nog steeds niet maar toch laat ik het zo.

De nieuwe versie : http://www55.zippyshare.com/v/26631624/file.html

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rien, nu je toch weer zo lekker bezig bent, zou je dan als je tijd hebt de Caroline Tune in mooi stereo willen maken?

Bij voorbaat dank.

Gr. Bob

Bob, de Caroline tune is een wat moeilijk geval, maar ik ga het proberen.

Rien, die naar vakantie verlangt .... maar in ieder geval wel een stap omhoog gaat op de bedrijfsladder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks het warme weer toch nog wat tijd en energie gehad een eerste basismix te maken.

Het is nog ruw materiaal met de nodige onvolkomenheden e.d. maar het geeft een aardig idee.

Alleen het refrein is echt stereo (3X), de gewone zang en muziek is gedubbeld.

De eerste ruwe mix : http://www68.zippyshare.com/v/78552678/file.html

Rien, die het eigenlijk wel op de zaak zou willen afmixen i.v.m. een airco ;)

P.S. Nog iemand wat van de brand gezien hier op het dorp ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

P.S. Nog iemand wat van de brand gezien hier op het dorp ?

Hier (andere kant van de Oude Maas) rook ik een brandlucht. Zag toen dat er een stevige brand was bij een agrarisch bedrijf in 's-Gravendeel. Dat was overigens niet de oorzaak van wat ik rook, dat was de buurman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks het warme weer toch nog wat tijd en energie gehad een eerste basismix te maken.

Het is nog ruw materiaal met de nodige onvolkomenheden e.d. maar het geeft een aardig idee.

Alleen het refrein is echt stereo (3X), de gewone zang en muziek is gedubbeld.

De eerste ruwe mix : http://www68.zippyshare.com/v/78552678/file.html

Rien, die het eigenlijk wel op de zaak zou willen afmixen i.v.m. een airco ;)

P.S. Nog iemand wat van de brand gezien hier op het dorp ?

\

Als Caroline purist maak ik ernstig bezwaar tegen het "fiedelen" met de Caroline theme tune.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is prima hoor Paul. En wat zei de dokter ?

Rien, die zich afvraagt waar die Loving Awarness gedachte toch is gebleven.

Ik heb er 4 gesproken vandaag,ze waren unaniem,de Haan is stapelgek. Rien ouwe pilledraaier,fiedel maar mooidoor.< ik dacht je je hem weloppakte>

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Na lange tijd nog even een teken van leven .... ;)

In de vakantie ben ik wat aan het klooien geweest met HD-filmen met mijn spiegelreflex en ik moet zeggen dat het naar meer smaakt.

Toch hinderen mij een aantal dingen zoals de onhandige manier van filmen en de belachelijk grote accessoires.

Met andere woorden .... geen idee wat het gaat worden. Met geluid nog steeds fanatiek bezig. Het knippen en plakken zal ik wel tot mijn laatste adem volhouden, vermoed ik zo.

Het idee kwam in me op om een knip, plak en bewerkingsforum op te zetten maar dat lijkt me een brug te ver :)

En er was nog een plannetje van een Rien's knutselwerkjes op dit forum. Geen idee of dat nog wat wordt ....

In ieder geval ben ik in mijn nieuwe baan (!) in rustiger vaarwater terecht gekomen en langzamerhand komt alle energie weer terug. Zelfs de racefiets is de schuur weer uit geweest maar vanwege wat problemen met mijn handen ben ik daar wat voorzichtig mee.

uw prutser die weer lol in zijn werk heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.