Spring naar bijdragen

De Top 40 van 18 juni 1994


Evert Stolman

Aanbevolen berichten

We komen met de oude Top 40 uitzendingen wat vaker in de jaren 90 terecht. Zo ook deze week, met de aflevering van 18 juni 1994. Uitgezonden op het toenmalige Happy RTL. Er stond in die tijd aardig wat dance en house in de lijst, wat eigenlijk een stijlbreuk betekende voor het station. Maar blijkbaar wilde men die Top 40 toch zo graag uitzenden dat ze daar dan maar aan voorbij gingen.

Een mooi voorbeeld direct op de eerste plaats. 2 Unlimited met The Real Thing. Ik moest destijds niet zoveel van die muziek hebben, maar nu vind ik het erg lekker klinken. Wijsheid komt met de jaren, blijkbaar… The Symbol, oftewel Prince, zakte naar 2 en het uitstekende One van Metallica bleef staan op 3.

Het was de zomer van het wereldkampioenschap voetbal in de Verenigde Staten. Aardig wat WK-gerelateerde platen daarom, met As Dick Me Hullep Nodig Heb van Johan en de Groothandel met een dikke stip op 4 als meest succesvolle. Het was een mooie Cruyff-imitatie, waarachter Ferry de Groot, Chris Latul en René van der Berg schuil gingen.

Andere hits in het genre waren Doelpunt! Van André van Duin, voortbordurend op het Pizza-succes, Ik Heb U Lief Mijn Nederland van André Hazes (uiteraard) en ook C’est Tout was aanwezig.

Nog een mooie in de Top 10: Mmm Mmm Mmm Mmm van the Crash Test Dummies. Merkwaardige titel, uitstekende plaat! Voor mij staat de allermooiste uit de lijst op 12, met een dikke vette stip. 7 Seconds van Neneh Cherry en Youssou N’Dour is een all-time favoriet! Jessie van Joshua Kadison zakt fors, maar is ook zo’n uitstekend nummer!

Pearl Jam met Dissident op 18, en de hoogste nieuwe die week was te vinden op 20, Dreams van 2 Brothers On The 4th Floor. Leek op 2 Unlimited, maar net even een fractie minder wat mij betreft. De langst genoteerde stond op 22, Without You van Mariah Carey. Stond er 16 weken in, dus het moet wel een uitstekende plaat zijn. Maar doe mij dan het origineel van Nilsson maar eigenlijk….

De presentatie was van Bart van Leeuwen, gedigitaliseerd door Amigo Dick deze keer.

Dit zijn de links:

1300-1430: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6XTWYQMVWYYX.mp3

1430-1600: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BLWHKIM6PLGE.mp3

Veel plezier met dit stukje recente nostalgie!

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.