Spring naar bijdragen

Is er leven na de middengolf?


Gast

Aanbevolen berichten

Is er leven na de middengolf?

Key words: Waddenzee, Seagull, luisteren via 1602 of internet, pareltjes van programma’s, internetstations zoals Caroline,192, RNI, Radio 19, Extra Gold, internet radio thuis maar niet voor onderweg, Britain Radio, easy listening/beautiful music format.

Het is inmiddels een week geleden dat op 1602 am de laatste klanken van Radio Waddenzee de ether ingingen, niet dat het stil werd op 1602 immers Radio Seagull kreeg zodoende de gelegenheid 24 uur per dag in de ether vte zijn op 1602. Toen Seagull gedurende circa een jaar op 1395 khz uitzond had ik het vaak op de autoradio aanstaan, beperking was wel het feit dat de stream te geregeld bijna een dag wegviel en er zijn voor mij persoonlijk programma’s die voor mij turn off betekenen, dat kan bijvoorbeeld worldmusic zijn < Had Q Radio vanaf de Communicator ook niet een dergelijk format?> of presentatoren die enerzijds klinken alsof ze op de markt staan als visverkopers of weer iemand anders die de zaak niet aanelkaar praat maar minof meer aanelkaar zingt. Overigens dat laatste lijkt me nog wel een uitdaging, een deejay die een show van zeg maar 3 uur echt aanelkaar zingt tussen de platen door ipv presentatie, wie meld zich als vrijwilliger? Pareltjes zijn er ook, mijn voorkeur ligt bijvoorbeeld bij Graham L Hall met zijn Free Spirit programma op vrijdag van 12-14 uur. Zijn zware Noordelijke stem davert op 1602 zonder deejaypretenties, recht toe recht aan down to earth. Zijn muziekkennis en keus is fenominaal, 2 uur lang hevig genieten. Zie ook zijn pagina op de Seagul site

http://www.radioseagull.com/Old%20Files/index.html

Merkwaardig is overigens wel het feit dat vele aankondigingen op het station refereren aan het feit dat men uitzend vanaf de JB in Harlingen, het “bekt†natuurlijk leuk maar is onjuist. Seagull komt vanaf de landzender vlakbij Harlingen en zeker niet vanaf het rode zendschip. Op dit forum wordt van tijd tot tijd van gedachten gewisseld over het nut of juist niet van het nog in de lucht houden van middengolfzenders die zelfs wanneer alles als hobby zo lowbudget mogelijk wordt gedaan feitelijk niet op te brengen is. Er zijn helaas geen adverteerders voor deze kleine zelfstandige commerciele stations zo weten we nu en de vele inhouse commercials op Seagull zullen de kosten ook niet kunnen dekken. Het is dus ook de vraag, zeker gezien het toch vrij moeilijke Seagull format, of er enige toegevoegde waarde is van Seagull op 1602 am. Ook gezien de muziek die men ten gehore brengt kun je je bedenken dat luisteraars dat liever in stereo via bijv. hun laptop beluisteren. Heeft men enig idee hoeveel am luisteraars er zijn afgezet tegen online luisteraars?

Ja, ik weet het, zelf schrijf ik luisteraar te zijn naar de middengolf 1602, maar das voor de hand liggend. Net als velen op dit forum ben ik een “radioheadâ€< variant op petrolhead zoals bij het obscure autoprogramma Top Gear http://www.autoblog.nl/archive/2010/08/22/de-petrolhead-is-politie >. Maar Anoraks worden nu eenmaal niet als normale luisteraars gezien. Zou men deze gegevens hebben, willen publiceren?

Toch mogen radioheads niet klagen en hoeven ze niet treurig te zijn over het op handen zijnde gemis van een fatsoenlijk middengolfstation, er zijn immer internet radiostations die juist ons radioheads/anoraks bedienen, een aantal bekijken we even…..

Caroline: De voortzetting van de laatste echte zeezender in West Europa vanuit internationale wateren tot 5 novermber 1990 toen de zenders aanboord voor de laatste keer werden uitgezet. Nu als internetstation helemaal terug bij het format dat zo goed bij haar past, albummusic, classicrock en een selectie oldies die daar weer bij passen. Op een Engels forum door enkele fanaticie vervloekt omdat ze nooit meer een poging deed het ruime sop te kiezen. Door velen , ook ondergetekende zeer gewaardeerd. Shoutcastcijfers laten zien dat er voor internetradio begrippen een vaste kern aan luisteraars is. Zie ook www.geocities.com/woodleyuk

Op deze site oa vele foto’s van de huidige staat van het zendschip Ross Revenge. De presentatie is rustig zonder franje, deejayshows zul je er niet horen. Bij het huidige Caroline gaat het om de muziek en niet de franje.

192 Radio van de stichting Norderney staat heel dicht bij de zeezender Radio Veronica 1960-1974. Het station kan moeiteloos de hele dag op achter en voorgrond dienen als de echte opvolger van de legendarische zeezender. De uren worden met kennis en inzet gevuld met muziek zoals je die op de zeezender ook hoorde, zo af en toe en gelukkig niet te vaak een origineel programma uit de ZZ periode. Veel van de onvergetelijke jingles en commercials, af en toe een anno nu gepresenteerd top huppeldepup programma, heren 192 svp niet meer, maak er geen lijstjes station van. 192 Radio is hoofdzakelijk non stop en ooit las ik dat een goed geproduceerde non stop altijd beter is dan een matig gepresenteerd gebeuren.

RNI, Radio NorthSea International vanuit the UK met als drijvende kracht Garry Stevens die zijn wens in vervulling zag gaan om een station gelijk RNI 1970-74 dus meertalig in de “lucht†te brengen, het moest een retrostation worden en das wel gelukt. Vraagt heel war organisatie om al die NL-Duits-Engelstalige shows goed in decomputer te krijgen. De Engelse service ontwikkelt zich goed door als service met music driven ipv deejay driven inhoud. Zo wiezo zie je dat het zogeheten plaatje op plaatje af presenteren op de internet oldiesstations uit de tijd raakt, helaas komt daar voor in de plaats een bijna niet in te dammen stroom aan “lijstjes†programma’s, top huppeldepups uit de 60’s,70’s, 80’s, UK,Nl,USA, alles moet nog een keer voorbij komen en wordt vaak gepresenteerd alsof het leven van de “deejay†er van af hangt. Veelal lijdt dit “lijstjes gebeuren†tot onsamenhangende shows. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die Top Huppeldepups dienen om de deejay van dienst een excuus te geven er maar op los te babbelen en neuzelen met alle harde feiten die gemeld moeten worden zoals de stijgers, zakkers, stationair, nieuwnieuw enz enz. Dat was natuurlijk van waarde in de 60s en 70s toen de diverse stations zo hevig met die top40s en 50s bezig waren, het had toen enige actuele toegevoegde waarde. Een uitzondering vind ik persoonlijk de lange serie die een mede forumist uit NL produceerde op basis van de RNI NL top 50’s, geheel non stop. Kijk dat had toegevoegde waarde.

Radio 19 uit Belgie, een nieuwkomer die drijft op de zeezender cultuur tussen 1958 en 1990. Opvallend vriendelijk klinkend radiostation, < Vlamingen klinken eigenlijk altijd vriendelijk tov onze vaak wat harde NL toon in de spraak om van ons Grunningers maar te zwijgen> dat als goede gewoonte een jaarlijks zeezender evenement op de antenne zet, dan ook letterlijk immers men heeft dan ook een tijdelijke fm frequentie. Het station kent een aantal Nederlandse medewerkers die er hoorbaar met plezier radio maken. Wat een aanwinst. Zie http://www.radio19.fm/

Radio Extra Gold NL, er is immers ook een Vlaamse editie. Ik nodig een gastschrijver uit dit deel in te vullen, ik weet het niet, luister nooit, kan er zodoende niets over schrijven.

Internet radiostations alleen thuis, dus niet onderweg? Dat zou een belemmering kunnen zijn ware het niet dat je internet radio natuurlijk via een mediaplayer op kunt nemen, de stream dus, en vrij simpel via een USB stick in je auto afspeeld. Daar komt bij dat van caroline veel bijv via PODcast terug te beluisteren is. Zelf heb ik 1 a 2 USB sticks met 2x 10 gigahuppeldepup in mijn auto en beluister dus onderweg veelal wat ik bijv vd stream op neem of viaPODcast . Is goed te doen. Het schijnt dat je tegenwoordig via mobiele telefoons, die overigens anno nu alweer een andere naam hebben, streaming audio kunt ontvangen. Een voor mij volkomen onbekend terrein, ik gebruik een mobile telefoon alleen om te bellen, SMS gebruik ik zelfs niet, hoogstens om af en toe een x ja of nee of okay te typen. < wees niet ongerust, ik functioneer prima in deze wereld> Even een zijstapje…. Mijn vrouw en ik hebben een gemeenschappelijke passie te weten Ierse Wolfshonden en Deerhounds.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ierse_wolfshond en http://en.wikipedia.org/wiki/Scottish_Deerhound

Enkele maanden geleden waren we met Ier Joris aan de wandel en werden we aangesproken door een oudere dame die speciaal uit de auto kwam om een gesprek te hebben over de unieke honden, zij had achter in haar auto een 10 jarige Deerhound. Ze vroeg om ons adres en dat gaven we, enkele dagen later kregen we een handgeschreven brief met daarin haar verhalen over deze rassen en bijgesloten foto’s. Inmiddels heeft mijn vrouw een brief uitwisseling met deze dame van het Grunninger hoge land, veel leuker dan E mail of die†Whats Applesâ€

Terug naar de radio….

Britain Radio http://www.355.vze.com/

Alle voor radioheads bestemde internet stations met ZZ invloeden gebruiken een niet aflatende stroom van oldies als opvulling van de uren, een enkele zit in de elpeerock hoek. Het werd dus tijd voor het invullen van een gat in dat radiogebeuren, easylistening en/of beautifulmusic. Een vergeten format voor een doelgroep die vaak omschreven wordt als “schijndodenâ€, ze ademen nog maar daar is ook alles mee gezegd. Onzin natuurlijk, het station is bedoeld om liefhebbers van “groovy†music te behagen. Zij die zich niet meer vinden in altijd maar dezelfde oldies, jingles en vormgeving, maar bovenal een station waar deejays niet welkom zijn. De drie presentatoren beperken zich tot sobere recht toe recht aan uitspraken. De muziek heeft als basis het Sinatra-Peggy Lee-Ray Conniff gebeuren, met uitstapjes naar “obscure†muziek als Folk, Jazz, Marinesongs, Irish-Scottish maar ook bijv Beatles. Maar dan niet Revolution, liever Norwegian woods bijvoorbeeld. JJ Cale kan ook voor bij komen.

Mischien moet je een beetje Bohemian zijn om zo’n station te waarderen http://en.wikipedia.org/wiki/Bohemianism

Easylistening of Beatifulmusic format, waar hebben we het dan over:

Wiki schrijft hierover Easylistening,

Easy listening (also known as orchestral pop) is a popular music genre and radio format the was most popular during the 1950s to 1970s.[1] It is related to middle-of-the-road (MOR) music and encompasses instrumental recordings of standards, hit songs and popular non-rock vocals. It was differentiated from the mostly instrumental beautiful music format by its variety of styles, including a significant percentage of vocals, arrangements and tempos to fit various day parts during the broadcast day.

Easy listening music is often confused with so-called "elevator music" provided by Muzak and other music services for malls and elevators, or "lounge music," but while it was popular in some of the same venues it bore only modest resemblance to the background sound of this kind of music.

A significant part (roughly 60%)[citation needed] of easy listening music was pure instrumental and included some big band and orchestral arrangements of standards, themes from movies, bossa nova hits and small instrumental ensembles playing instrumental versions of popular songs, including jazz and even some rock and roll. Orchestras and groups included Henry Mancini, Herb Alpert, Stan Getz, Antonio Carlos Jobim and Paul Mauriat. Vocals were by the popular artists of the day such as Frank Sinatra, Tony Bennett, Matt Monro, Jack Jones, Barbra Streisand, Vicki Carr, Dionne Warwick, Nancy Wilson and others, and vocal groups or duos such as Simon & Garfunkel, The Fifth Dimension, Harpers' Bizarre, The Lettermen and The Sandpipers.

Contents

[hide]

• 1 History

• 2 Orchestral pop

• 3 Popularity

• 4 Easy listening singers

o 4.1 Instrumental-vocal mix

• 5 Notable artists

• 6 See also

• 7 References

• 8 Bibliography

History[edit]

The name "Easy Listening" was coined in 1965 by Claude Hall, radio-TV editor of Billboard magazine to describe the sound of WPIX-FM in New York. The format was developed by Charlie Whitaker, Program Director of the New York Daily News' station, broadcasting from the "Pix Penthouse" in the Daily News Building. Whitaker had designed the format as program director of KODA FM in Houston, where it achieved top ratings in that market. WPIX FM also quickly became the top-rated FM radio station in New York and ranked among the top five of all stations, AM and FM, with adults 25-49 from 1964 through 1968. The format was emulated by many syndicated programmers (including Whitaker himself) and became the most popular format in FM radio nationwide. It later became known as Adult Contemporary, and this signaled an end to the instrumental content of the format. An attempt by Whitaker and his partner Lynn Christian, formerly GM of WPIX FM, to revive the original format in the late 1990s was unsuccessful due to problems with delivery. It remains one of the most popular radio formats of all time.

A precursor to Easy Listening initially offered soft and unobtrusive instrumental selections on a very structured schedule with limited commercial interruptions. It often functioned as a free background music service for stores, with commercial breaks consisting only of announcements aimed at shoppers already in the stores. This practice was known as storecasting and was very common on the FM dial in the 1940s and 1950s. This kind of instore programming is still popular.

Orchestral pop[edit]

Orchestral pop is a more challenging form of easy listening.[2] According to Allmusic, it refers to popular music that has been arranged and performed by a symphonic orchestra.[3] During the 1960s, pop music on radio and in both American and British film moved away from refined Tin Pan Alley to more eccentric songwriting and incorporated reverb-drenched rock guitar, symphonic strings, and horns played by groups of properly arranged and rehearsed studio musicians.[4]

Many pop arrangers and producers worked orchestral pop into their artists' releases, including George Martin and his strings arrangements with the Beatles, and John Barry for his scores to the James Bond films.[5] During the 1960s, a number of orchestral settings were made for songs written by the Beatles, including symphonic performances of "Yesterday" by orchestras. Some symphonies were specifically founded for playing predominantly popular music, such as the Boston Pops Orchestra.[3] Nick Perito was one of orchestral pop's most accomplished arrangers, composers, and conductors.[6]

Popularity[edit]

The magazines Billboard and Record World featured easy listening singles in independently-audited record charts. Generally 40 positions in length, they charted airplay on stations such as WNEW, New York City, WWEZ, Cincinnati, and KMPC, Los Angeles. Record World began their listings January 29, 1967 and ended these charts in the early 1970s. Billboard's Easy Listening chart morphed into the Adult Contemporary chart in 1979, and continues to this day.

During the format's heyday in the 1960s, it was not at all uncommon for easy listening instrumental singles to reach the top of the charts on the Billboard Hot 100 (and stay there for several weeks).

Beautiful music was a precursor to easy listening music, had rigid standards for instrumentation, e.g., few or no saxophones, and restrictions on how many vocal pieces could be played in an hour. The easy listening radio format has been generally, but not completely, superseded by the soft adult contemporary format.[7]

Easy listening singers[edit]

Easy listening/lounge singers have a lengthy history stretching back to the decades of the early twentieth century. Easy listening music featured popular vocalists such as Frank Sinatra, Barbra Streisand, Tony Bennett, Dionne Warwick, Bill Kenny, Astrud Gilberto, Matt Monro and many others. The somewhat derisive term lounge lizard was coined then, and less well known lounge singers have often been ridiculed as dinosaurs of past eras[8] and parodied for their smarmy delivery of standards.[9] In any event, these lounge singers, perhaps performing in a hotel or cocktail bar, are usually accompanied by one or two other musicians, and they favor cover songs composed by others, especially pop standards, many deriving from the days of Tin Pan Alley.

Many of even the hardest rock groups have a soft side to them, as evidenced by "power ballads"[citation needed]. Many well known performers got their start as lounge singers and musicians. Although he claims not to have worked for very long, Billy Joel worked as a lounge musician and penned the song "Piano Man" about his experience. Not all lounge singers, however, sing lounge music.

Lounge, a more modern term that lumped together exotica, light jazz, easy listening and nostalgia, emerged in the late 1980s as a label of endearment by younger fans whose parents had played such music while they were growing up in the 1960s. It has enjoyed resurgences in popularity in the 1980s and 1990s, led initially by ironic figures such as Buster Poindexter and Jaymz Bee.

In the early 1990s the lounge revival was in full swing and included such groups as Combustible Edison, Love Jones, The Cocktails, Pink Martini and Nightcaps. Alternative band Stereolab demonstrated the influence of lounge with releases like Space Age Bachelor Pad Music and the Ultra-Lounge series of lounge music albums. The lounge style was a direct contradiction to the grunge music that dominated the period.[10][11]

In the 2000s Richard Cheese and Lounge Against the Machine has added to this resurgence by covering (usually profane) hit songs of other genres (primarily metal and hip hop) in the style of a lounge singer. Other artists have taken lounge music to new heights by recombining rock with pop, such as Jon Brion, The Bird and the Bee, Pink Martini, the Buddha-Lounge series, and the surrounding regulars of Café Largo.

Instrumental-vocal mix[edit]

Most stations adopted a 70-80% instrumental - 20-30% vocal mix, a few offered 90% instrumentals, and a handful were entirely instrumental. Initially, the vocalists consisted of artists such as Frank Sinatra, Nat King Cole, Johnny Mathis, Perry Como, Doris Day, and others. By the 1970s, softer songs by artists like The Carpenters, Anne Murray, John Denver, Barry Manilow, Barbra Streisand, Elton John, Nancy Wilson and others were added to the mix on many stations. Also, some of these stations even played soft songs by artists like Elvis Presley, The Beatles, Billy Joel, and other rock-based artists.

All vocals on such stations had to be extremely soft. Therefore, on one hand a song like "She's Out of My Life" by a non-core artist like Michael Jackson would be heard on some of these stations; similarly, "Crazy for You" or "Live to Tell" by Madonna. On the other hand, even uptempo jazzier songs by standards artists, such as "Detour" by Patti Page, would not be heard on easy listening music stations except during specialty shows.

The custom recordings were usually instrumental versions of current or recent rock and roll or pop hit songs, a move intended to give the stations more mass appeal without selling out, but also disgusted some longtime listeners of the format. Some stations would also occasionally play earlier big band-era recordings from the 1940s and early 1950s.

Many music stations would air a few Christmas songs during the season. The stations' vocal content would typically increase to about 40 to 60 percent of the playlist during this period, as well. This concept was later borrowed (and expanded upon) by Soft AC, Oldies, and even some country music and Hot AC stations.

The predominantly instrumental-vocal mix is still in use today, mainly by smooth jazz stations.

EN MBT BEATIFUL MUSIC HET VOLGENDE:

Beautiful music (sometimes abbreviated as BM, B/EZ or BM/EZ for "beautiful music/easy listening") is a mostly instrumental music format that was prominent in American radio from the 1960s through the 1980s. Mood music, easy listening, Muzak and elevator music are other common terms for the format and the style of music that it featured. Beautiful music can also be regarded as a subset of the middle of the road radio format.

Contents

[hide]

• 1 History

o 1.1 Growth as a radio format

o 1.2 Declining years

o 1.3 Beautiful music today

• 2 See also

• 3 Further reading

History[edit]

Beautiful music initially offered soft and unobtrusive instrumental selections on a very structured schedule with limited commercial interruptions. It often functioned as a free background music service for stores, with commercial breaks consisting only of announcements aimed at shoppers already in the stores. This practice was known as storecasting and was very common on the FM dial in the 1940s and 1950s.

Many of these FM stations usually simulcast their AM station and used a subcarrier (SCA), to transmit a hitch-hiker signal to a store receiver by subscription. The signal was usually a slow-moving audio tape of 'background music' or Muzak-type service, which was independent of the simulcast AM signal.

Some FM stations made more income from these music subscriptions than from their main programming. WITH-FM, in Baltimore, Maryland (1950s and 1960s), had to keep its FM carrier on the air until 2 a.m. for restaurant subscribers, and could not sign-off the main FM carrier until that time and thus had to run a repeat of its previous day's evening concert on its main FM program line.

Growth as a radio format[edit]

One of the first Beautiful Music radio stations in the U.S. was KIXL (pronounced "Kick-sil") in the Dallas-Ft. Worth, Texas area. As early as 1947 it had pioneered playing orchestral music on AM radio (1040), and later on FM (104.5). The station played that format through a name change to KEZL (as in "Easy Listening") in 1973, but ended its long run with a change to Adult Contemporary in 1976.

In 1959 Gordon McLendon, who had interests in Top-40 radio in Dallas as well as other markets, decided to "counter-program" in San Francisco since several Top-40 stations were already there. Taking a clue from KIXL in Dallas, McLendon surprised everyone with the establishment of a Beautiful Music AM station named KABL (a tribute to the famous San Francisco Cable Cars) which became a successful legend in the city through the 1990s. It then experimented with combining elements of Big Bands and soft rock until its demise in the early 21st Century. However, it was reborn as an Internet Radio Station where it can be heard today.

In the early 1960s, the Federal Communications Commission adopted a standard for transmitting and receiving stereo signals on a single channel of the FM band. In addition to delivering stereo sound, FM broadcasting provided a clearer sound quality and better resistance to interference than AM, thus being the ideal vehicle for broadcasting the beautiful music format. In Baltimore, Md. programmer Art Wander developed a beautiful music format for the 50,000 watt NBC affiliate, WBAL-AM, 1090kHz. The station format launched in the fall of 1960 featured music sweeps of lush instrumentals with subtle comments from their staff announcers: Perry Andrews 5am-10am, Molly Martin or Alan Campbell, Mid-mornings, Jay Grayson, Jim West and Paul Shields in afternoons and evenings. The format was suspended for sports and talk when FM stations in the area became the popular beautiful music and easy listening of the day.

In 1963, Marlin Taylor created a custom-designed beautiful music format at Philadelphia's WDVR-FM, and within four months, WDVR became the #1 rated FM station in the Philadelphia market, becoming not only one of the first big successes in FM broadcasting but instrumental in establishing the viability of the FM band. WDVR was a resource for mature listeners who were driven away from AM radio at the time when WFIL and WIBG (and others) were going to rock 'n' roll programming. WDVR's many large roadside billboards made the adult audience aware of the new station.

Declining years[edit]

Peters Productions was one of several radio format syndicators -- including Schulke Radio Productions (SRP), Bonneville Program Services (BPS), and Century Broadcasting -- who created automated tape reels for hundreds of radio stations across the U.S. during the 1960s and 1970s. The company supplied music tapes as well as pre-recorded announcements of the time of day, and other announcements used to promote the format. Peters' beautiful music format was first called "Music Only For A Woman" and later "Music Just For The Two of Us." Peters was the first beautiful music syndicator to sell out its library in the late 1980s to Broadcast Programming, Inc. -- known in the industry as BPI -- which snapped up several other syndicators within the next few years. (BPI, later part of Jones Radio Networks, is part of Dial Global as of 2012.) Bonneville, which had acquired the SRP and Century catalogs in the 1980s, itself sold its beautiful music related assets to Broadcast Programming in November 1993.

Some beautiful music stations (especially on AM) did make a successful transition into adult contemporary formats, although often not without call letter changes to drop the identity of being a so-described "elevator music" station. Many of these stations marketed themselves as playing much of the same songs, just the actual versions from the original artists.

Beautiful music stations took a major hit in the late 1980s and early 1990s as country music entered mainstream popularity and moved to the FM dial (prior to this time, country was a format relegated to AM radio). Many beautiful music stations, especially in rural areas, dropped the format for country around that time.

Beautiful music today[edit]

The beautiful music format did not die completely. Today's smooth jazz radio stations maintain the structure and style of the beautiful music format. And although today there are only a handful of true beautiful music stations still on the air, the format still lives on a few non-commercial radio stations, including WKTZ (90.9 FM) in Jacksonville, Florida, which is owned by Jones College and also streams its programming online. WKTZ plays many pop-standard selections and some big band material, as was common on many beautiful music stations during the 1960s and 1970s. Other non-commercial stations offering the beautiful music format include KLUX (89.5 FM) in Corpus Christi, TX, KHOY (88.1 FM) in Laredo, TX, KNCT-FM (91.3 FM) in Killeen, TX and WJMJ (88.9 FM) in Hartford, CT. WREK (91.1 FM, Atlanta) plays big band and cocktail jazz on Saturday evenings (6PM - 10PM), as a homage to the format and its roots.

Some commercial beautiful music stations do still exist as well, often in areas with large retiree populations, and are often very popular in the markets they serve, especially with older listeners, such as CKOT-FM in Tillsonburg, Ontario, Canada. An annual influx of vacationers from colder climates has helped such stations as "Wave 101" WAVV (101.1 FM) Marco Island (Naples), FL and KAHM Prescott, AZ. Most of the non commercial beautiful music stations that still exist are primarily in markets with major resorts that attract vacationers from colder climates who come for relaxation. An exception is WGCY in Gibson City, Illinois which serves rural areas in Central Illinois with mostly instrumental beautiful music. Today most stations that play beautiful music are either characterized as nostalgia, smooth jazz or easy listening.

Beautiful instrumental music can also be found on Internet radio feeds such as Live365's (BEAUTIFUL instrumentals), Using Bonneville and SRP veterans, and Crystal Radio with its 'All Day, All Night, All Nice' BEAUTIFUL format, Sirius XM Satellite Radio programs a dedicated beautiful music channel, Escape, for its subscribers, and such services as Music Choice and DMX provide the format as part of their offerings to cable and satellite television subscribers. Muzak also provides several beautiful music channels which are described as "environmental" background music channels.

Er is dus weldegelijk leven na de middengolf.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Internet radiostations alleen thuis, dus niet onderweg? Dat zou een belemmering kunnen zijn ware het niet dat je internet radio natuurlijk via een mediaplayer op kunt nemen, de stream dus, en vrij simpel via een USB stick in je auto afspeeld. Daar komt bij dat van caroline veel bijv via PODcast terug te beluisteren is. Zelf heb ik 1 a 2 USB sticks met 2x 10 gigahuppeldepup in mijn auto en beluister dus onderweg veelal wat ik bijv vd stream op neem of viaPODcast . Is goed te doen. Het schijnt dat je tegenwoordig via mobiele telefoons, die overigens anno nu alweer een andere naam hebben, streaming audio kunt ontvangen. Een voor mij volkomen onbekend terrein, ik gebruik een mobile telefoon alleen om te bellen, SMS gebruik ik zelfs niet, hoogstens om af en toe een x ja of nee of okay te typen.

Lekker live in de auto luisteren naar internet radiostations gaat prima. En daarmee doet zich het krankzinnige feit voor dat je nu dus 'onderweg' kunt luisteren naar radiostations die helemaal geen zender hebben!

Uiteraard ook naar stations mèt zenders, zoals BBC World. Ik baalde er een paar jaar geleden van dat de 648 AM werd wegbezuinigd, maar nu is men in fm kwaliteit via je smartphone te beluisteren. Net als ontelbare andere stations. Perfect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lang verhaal Paul.

Maar er is nog leven op de MG hoor.

Althans hier in Utrecht eo

Non stop en niet te sterk, daarom zijn we er nog.

Helemaal waar,woensdag jl was ik in Spierdijk Noord Holland, goed signaal op de autoradio, naar geluisterd.

Paul de Haan.


Lekker live in de auto luisteren naar internet radiostations gaat prima. En daarmee doet zich het krankzinnige feit voor dat je nu dus 'onderweg' kunt luisteren naar radiostations die helemaal geen zender hebben!

Uiteraard ook naar stations mèt zenders, zoals BBC World. Ik baalde er een paar jaar geleden van dat de 648 AM werd wegbezuinigd, maar nu is men in fm kwaliteit via je smartphone te beluisteren. Net als ontelbare andere stations. Perfect!

En dat werkt dus, geluid vanaf de telefoon via de boxen vd autoradio? Je merkt wel, ik weet hier niets van. Brengt dit ook forse kosten met zich mee?

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zo lang, inspirerend verhaal waar heel veel waarheid inzit. Je kunt altijd nog een goede easy listening programma opzetten en het nog eens goed door lezen alvorens je vingers te laten bewegen met 'lang verhaal'. Kom niets is ontspannender als een boek te lezen met goede easy listening op de achtergrond en dat al decennia lang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

192 Radio is hoofdzakelijk non stop en ooit las ik dat een goed geproduceerde non stop altijd beter is dan een matig gepresenteerd gebeuren.

Die stelling klopt als een bus.

Luister nu al enige uren naar de (eenmalige) terugkeer van Hofstad Radio en het non stop muziek programma dat erg goed geproduceerd is, een grote afwisseling laat horen qua genre, uit verschillende decennia stamt en toch samenhangend is.

Trouwens een mooi lang verhaal dat je geschreven hebt Paul.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een zeeeeer standaard abonnement, en ik ben nog nooit 'te ver' gegaan, maar het is ook niet zo dat ik uren luister. Zit sowieso (gelukkig) weinig in de auto.

Kan me voorstellen dat als je dit, bij 8 uur per dag autorijdend doet, er een prijskaartje aan komt te hangen.

Maar kwalitatief is het perfect, zeker in combinatie met het feit dat je stations kunt beluisteren die je 'vroeger' niet eens thuis kon volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.