Spring naar bijdragen

Radio972


Don56

Aanbevolen berichten

De frequentie 97.2 FM was vroeger een frequentie welke landelijk door vrije radiostations in gebruik was. Daar verwijst de naam naar.

Maar waarom leg je dat dan niet even uit? Ook op de website vond ik niks.

De oude Romeinen zeiden het toen al:

"Communicare necesse est"

Of te wel: "het is nodig om te communiceren.'

En een radiostation is nu eenmaal communiceren dat wordt tegenwoordig nog wel eens vergeten.......maar daarom schreef ik al, ik geeft toe een beetje badinerend, "who cares?".

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.radio972.nl/

Zijn sinds gisteren 'on air' met non-stop testuitzendingen.

Per 12 augustus aanstaande beginnen de gepresenteerde programma's met vele ex-waddenzee jocks!

Vele.............aan de namen te zien de laatste lichting, 3 maanden bij het station gezeten en de grond in geboord.

Als ik denk aan oud Waddenzee jocks denk ik toch aan andere namen die er jaren bijzaten, dit zijn de mensen die het station gemaakt hebben..... Walter Wim Menno Johan Niek Wopke Theo Sietse enz.

Op de site en/of facebook las ik ergens dat Radio Wadddenzee 1602 AM nu radio 972 heet, tja......volgens mij heet dat teren op oude roem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het Radio Zonderzee genoemd gezien de achtergrond. Wat maakt het station uniek? Dat moet toch iets meer zijn dan de hits uit 60-70-80-90. Met hoeveel stream luisteraars zijn jullie tevreden en bij welk minimum na zeg maar 6 maanden trekken jullie de stekker eruit. Wat was de primaire reden voor jullie om naast de vele webstations die er al zijn nog 1 op te zetten?

Paulde Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het Radio Zonderzee genoemd gezien de achtergrond. Wat maakt het station uniek? Dat moet toch iets meer zijn dan de hits uit 60-70-80-90. Met hoeveel stream luisteraars zijn jullie tevreden en bij welk minimum na zeg maar 6 maanden trekken jullie de stekker eruit. Wat was de primaire reden voor jullie om naast de vele webstations die er al zijn nog 1 op te zetten?

Paulde Haan

Je laatste zin Paul, het antwoord daarop is;'we vinden het zelf zo leuk".

En dat er iemand luistert berust op louter toeval...........

Nou ja, van mij mag het hoor maar een beetje kritiek moet toch kunnen.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je laatste zin Paul, het antwoord daarop is;'we vinden het zelf zo leuk".

En dat er iemand luistert berust op louter toeval...........

Nou ja, van mij mag het hoor maar een beetje kritiek moet toch kunnen.

Juul

Onlangs liep ik hier int dorp samen met de hond langs het Eemskanaal naar het dorpje Woltersum, mooie wandeling over een hobbelweg langs het kanaal,van begin tot de afslag waar ik weer omkeer circa 3 km en dan weer terug. Langs de gehele route uiteraard met enige tussenruimte een visclub die een wedstrijd aldaar hadden. ik keek ernaar en kon maar niet begrijpen wat daar nu leuk aan is, uren zitten op een krukkie en maar turen, ophalen, ingooien etc etc. Toen bedacht dat ik feitelijk hetelfde doe als ik weer eens een uurje opneem, het maakt niet zoveel uit of je nu langs de waterkant zit of 15 platen in een uurtje stopt.

Wel denk ik dat we tegen het plafond aanzitten van internetstations die hun gevoel hebben in de zeezenderij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De frequentie 97.2 FM was vroeger een frequentie welke landelijk door vrije radiostations in gebruik was. Daar verwijst de naam naar.

Ik dacht toch allereerst aan de middengolffrequentie van 972 Khz.

Al heb ik jaren lang kunnen luisteren naar vrije radiozenders uit Den Haag en Rotterdam via de 97.2 Mhz FM.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi verhaal Paul.

Ja, zo'n wandeling doe ik met onze Dylan ook wel maar dan in het bos hier. Aangelijnd want los mag niet van boswachter Lennard. (aardige gozer trouwens, maar er zijn er steeds minder, bezuinigingen hé?).

Waar er inderdaad niet minder van zijn dat zijn die Internet stations. Sommige voegen iets toe maar soms zo niet vaak zijn ze meer ter meerdere glorie van degene die presenteert. En of er dan nog mensen luisteren..."who cares?".

Waarschijnlijk te vergelijken met wat Ad Bouman en ik deden op de zolder bij Ad thuis in A'dam-Oost in de jaren 60.

Er was nog geen Internet toen hé?. Met m'n "dakgoot zendertje" deed ik ook zo iets, maar dan wist ik altijd dat m'n buurjongen 100 mtr verderop luisterde. Ik speelde geen dj-presentator want dat pretendeer(de) ik helemaal niet.

(Deden meer mensen dat trouwens maar ). dj zijn is een vak zegt m'n buurman en goede vriend Lex nog steeds.

Waar jij ook al over schrijft, al die stations die maar "verhalen" over de zeezenders. Soms wordt het met liefde en kunde gemaakt maar ook vaak appelleren ze aan de zeezenders maar is dat z.g. "gevoel niet te ontdekken".

Maar OK, ik realiseer mij dat de jongens en meisjes van radio 972 nou niet echt vrolijk worden van onze bespiegelingen, maar ik zou zeggen "gewoon doorgaan". ( Barry Stevens).

Ik ben in ieder geval niet DE luisteraar..................

Juul (die gaat de kooi in, meuren om in zeezender termen te blijven)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarbij luistert (hoort) men naar een radiostation, wie de presentator, is dat boeit ze niet!

En Paul ik vraag me ook af hoe anders ze zijn. Want hits van 60 tot nu is niet echt een uitdaging voor mij om te gaan luisteren, of gaan ze weer diezelfde "artiesten" draaien die een "kans" moeten hebben volgens de "mannen" zoals ze zelf aangeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar OK' date=' ik realiseer mij dat de jongens en meisjes van radio 972 nou niet echt vrolijk worden van onze bespiegelingen, maar ik zou zeggen "gewoon doorgaan". ( Barry Stevens).[/quote']

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Zijn de centjes bij de organisatie op, besluit je als betrokken medewerkers de koppen bij elkaar te steken en via het internet door te gaan. Meld je dit (met enige trots) op een radioforum en dan krijg je dit over je heen. Nog voor er ook maar één gepresenteerd programma is uitgezonden is de mening over het station al gevormd. Knap hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen, ik ben maar slechts 'een/de luisteraar'.

Ik heb onder andere hier melding gemaakt van het feit dat dit station vanaf nu 'in de lucht' is en of daar nu bepaalde zaken achter- of voor zitten maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Wat ik wel weet is dat Radio Waddenzee niet ten onder is gegaan aan de medewerkers van de laatste maanden, die hebben hun stinkende best gedaan om te redden wat er misschien nog te redden viel, wat dus niet gelukt is helaas. Waddenzee had eigenlijk al een jaar eerder zullen stoppen als niet Willem Rense Post er eigen kapitaal in gestoken had, alleen waren en bleven de inkomsten nihil. Een station staat of valt met een goede (advertentie-) acquisitie en mensen die dat goed kunnen - zowel in woord- en daad - die zijn er niet veel.

Inderdaad zijn er veel/vele internet-stations, de lijsten op reciva.com laten dat ook zeker zien, maar echt goede stations zijn er niet veel. Dit laatste is geen nieuw gegeven, tussen alle zeezenders die er ooit zijn geweest zat ook een hoop bagger.

Smaken verschillen natuurlijk, gelukkig. Het huidige radiolandschap - inclusief de Hilversumse - vind ik zelf over het algemeen niet echt te pruimen en dan komt gelijk de vraag om de hoek kijken 'wat is dan wel een goed station?'. Zelf vind ik een station met een brede en ruime keuze aan muziek met goede niet te langdradige presentatie en korte nieuwsberichten prettig om te horen. Dus niet continu non-stop of waar 'moeders van om de hoek op haar slofjes' even achter de microfoon kruipt.

De programmering van de laatste maanden van Waddenzee vond ik goed in elkaar steken, met name Peter van Dam (Manneke Pop), Menno Dekker, Jan Berg, Herry Kuipers, Geert Vogelzang en Gerhard Klaasen vond ik goede tot erg goede programma's maken. De laatst genoemde vooral vanwege zijn brede en verrassende muziekkeuze en hoop dat deze mannen misschien weer Radio 972 of ergens te beluisteren zullen zijn.

Hoe Radio 972 eruit zal gaan zien, geen idee nog, dat is gewoon nog even afwachten. Maar ze hebben wel de know-how in huis om er een goed station van te maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Don

De namen die je noemt zijn juist de mensen die Waddenzee een gezicht gaven in de laatste periode. Op 1 na zitten deze niet bij 972, Peter van Dam is syndicated dus die kan overal terecht komen. Maar als je de site leest is de intentie van de "mannen" om waddenzee door te voeren alsof ze er al jaren zaten en dat steekt mij. Voor de rest een forum is een mogelijkheid voor een ieder om zijn of haar mening te plaatsten, of we het met elkaar eens zijn dat maakt niet uit, daardoor krijg je wel een "vruchtig" gesprek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Don

De namen die je noemt zijn juist de mensen die Waddenzee een gezicht gaven in de laatste periode. Op 1 na zitten deze niet bij 972, Peter van Dam is syndicated dus die kan overal terecht komen. Maar als je de site leest is de intentie van de "mannen" om waddenzee door te voeren alsof ze er al jaren zaten en dat steekt mij. Voor de rest een forum is een mogelijkheid voor een ieder om zijn of haar mening te plaatsten, of we het met elkaar eens zijn dat maakt niet uit, daardoor krijg je wel een "vruchtig" gesprek.

Volgens mij staat er niet op www.radio972.nl dat de intentie van de 'mannen' is om Radio Waddenzee door te voeren alsof ze er al jaren zaten. Er staat: Leuk dat je ons gevonden hebt! Wij zijn Radio 972, het jongste webradiostation van Nederland. Ontstaan uit het voormalige Radio Waddenzee 1602AM Dát is heel wat anders... Deze zinsnede meldt dat een aantal ex-Waddenzeemannen voort gaan met een nieuw project, zoals dat zo mooi heet. Waddenzee was Waddenzee en dát is dus voorbij sinds 29 juni j.l. Eigenlijk zou het al juli 2012 gestopt zijn! Echter doordat de heer Post geloofde in het voortbestaan van het station heeft hij het nog een jaar geprobeerd/verlengd.

Overigens is radio972 een voorlopige naam/stream waaraan een aantal ex-Waddenzeemannen aan (gaan) meewerken. Begin augustus a.s. zal de werkelijke intentie van deze voorlopige stream bekend worden gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

~update!~

Zondag 21 juli a.s. vanaf 9:00 uur worden gepresenteerde programma's verzorgd bij Radio 972.

Wellicht een mooie reden om dán http://www.radio972.nl op te zoeken!

Voorlopige programmering:

9:00 Menno Dekker

10:00 Jan Berg

11:00 Peter Timmerman

12:00 ***

13:00 Mark Bodegraven

14:00 Patrick Vijfhuizen

15:00 Michel de Winter

16:00 Ben Heersink

17:00 Richard de Bruin

18:00 ***

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de site en/of facebook las ik ergens dat Radio Wadddenzee 1602 AM nu radio 972 heet, tja......volgens mij heet dat teren op oude roem.

Helaas hoefde ik niet lang te wachten, het volgende staat facebook van Waddenzee, of ben ik nu gek!

Zet maar vast in de agenda: 21-07-2013

Start ergens in de ochtend:

Een "test" uitzending van 972 want er moet nog het een en ander geregeld worden voordat we "Officieel" kunnen starten.

Maar ja ......... Radio fever.

http://www.radio972.nl/

Zelfs de luisteraars (lees lezers) hebben het door: https://www.facebook.com/Waddenzee1602AM?fref=ts

Arthur Claessens Hmmm, NIETS te maken met Radio Waddenzee, juist ja, maar WEL het logo van wijlen die zender gebruiken om hun ex luisteraars/volgers te bereiken, .... jaaaaaaaaaajaa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een zuurpruimen op dit "afkraakforum" dat wel opvallend Extra Gold gekleurd is. Zelf hebben de "posters" waarschijnlijk nooit ook maar 1 radioprogramma gemaakt of misschien, in het gunstigste geval, de koffie rond gebracht bij de ziekenomroep. Heb verder nergens binding mee maar het viel me zo op tijdens het lezen van sommige berichten hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Janjodel, ik herken je constatering niet dat dit forum Extra Gold is gekleurd. Er wordt inderdaad door mensen van dat radiostation dingen aangeboden om terug te luisteren, maar volgens mij heeft hier iedereen de mogelijkheid zijn of haar zegje te doen over zaken op het gebied van radio. De een is hier positiever in dan de ander en dat hoort bij de discussie. Ik ken Radio 972 noch Radio Waddenzee en kan en zal hier dan ook geen mening over vormen. Je kwalificatie van medegebruikers hier op het forum vind ik echter beneden peil en het zou je sieren dit terug te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste JanJodel,

Ik kan mij vinden in het schrijven van Harmen zoals hierboven. Een flinke discussie moet je nooit uit de weggaan.

En laat ik je dan tegelijk uit de droom helpen daar waar je schrijft:

"Zelf hebben de" "posters" waarschijnlijk nooit ook maar 1 radioprogramma gemaakt of misschien, in het gunstigste geval, de koffie rond gebracht bij de ziekenomroep."

Via onderstaande link kun je mijn 38 jarige professionele radio carrière volgen.

http://www.norderney.nl/herinneringen_juul.html

Eén ding moet ik wel schrijven, koffie rondbrengen bij de ziekenomroep heb ik nooit gedaan.............

Ben benieuwd naar jou radio carrière...........om te beginnen maar eens je echte naam gebruiken?

"Verantwoordelijk zijn voor de dingen die je doet dan wel schrijft" heet dat.

Een groet,

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een zuurpruimen op dit "afkraakforum" dat wel opvallend Extra Gold gekleurd is. Zelf hebben de "posters" waarschijnlijk nooit ook maar 1 radioprogramma gemaakt of misschien, in het gunstigste geval, de koffie rond gebracht bij de ziekenomroep. Heb verder nergens binding mee maar het viel me zo op tijdens het lezen van sommige berichten hier.

Beste Jan Jodel,

Zuurpruimen zitten hier niet, af en toe is er misschien wel eens iemand die een keer zuur reageert.

Als je vind dat dit forum een afkraak forum is, voel je hier dan eigenlijk wel thuis?? Is het dan niet beter naar een ander forum te verhuizen??

Dit forum is absoluut niet opvallend Extra Gold gekleurd, er zijn inderdaad veel Extra Gold postings maar ook genoeg andere.

Wat betreft je opmerking dat de "posters" waarschijnlijk nooit ook maar 1 radio programma gemaakt heeft ben je inmiddels terecht gewezen door Juul, maar hij is niet de enige!

En dan heb je zelf ook nog nergens binding mee????

Een excuus lijkt mij niet teveel gevraagd.

Wat ook leuk is om te vernemen wat je op dit forum zoekt, aangezien je "nergens binding mee hebt". Dat kun je goed maken in de "Even voorstellen" pagina, waar normaal je je eerste bericht plaatst.

Rob Veld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Vanaf maandag 10 uur een nieuwe 'Magische Muziek Selectie'-week :)

P.S. Naar aanleiding van de vele vragen en opmerkingen op de 1e/2e pagina over Radio972 hierbij de onderliggende intentie van de webstream via www.radio972.nl

Nieuw initiatief vanaf 12 augustus 2013.

Binnen het gigantische aanbod van radiostations in Nederland middels AM, FM en internet is sinds 12 augustus 2013 Radio 972 toegevoegd, ontstaan uit Radio Waddenzee 1602AM.

Een groep ervaren programmamakers besloot een nieuw station te starten dat voornamelijk op werkdagen overdag haar programma’s kostenloos aanbiedt aan lokale omroepen. Deze zenden – noodgedwongen door gebrek aan vrijwilligers- veelal nonstopmuziek uit. Velen bij de lokale omroepen vinden dit in wezen een ongewenste situatie. Doordat men het dagprogramma van Radio 972 kan overnemen, ontstaat een levendige lokale omroep met overdag én ’s avonds (eigen) gepresenteerde programma’s.

Onze gepresenteerde programma’s starten om 10:00 uur en eindigen om 17:00 uur en worden neutraal geproduceerd, d.w.z. zonder vermelding van een stationsnaam. Hierdoor ontstaat de indruk dat de programma’s een wezenlijk onderdeel vormen van de lokale omroepen.

Elk uur wordt in twee delen geproduceerd waardoor eigen omroepjingles, nieuwsblokken en commercials alsnog ingebracht kunnen worden om als één geheel uit te zenden. Via een ftp-verbinding kunnen deze programma’s ingeladen en in de radio-automatisering van de lokale omroepen ingevoerd worden.

De programma’s worden dagelijks door ervaren DJ’s in ‘real-time’ opgenomen –géén voice-tracking- en zijn gericht op de belangrijkste luisteraarsgroep M/V >45 jaar op basis van gegevens van OLON. Het onderscheidend muziekformat is hierop gebaseerd hetgeen resulteert in een gevarieerd aanbod van oudere herkenbare muziek, aangevuld met aktueel materiaal onder het motto: “Koester het oude, ontdek het nieuwe…â€.

Ondanks het gegeven dat de programmamakers voornamelijk programma’s produceren voor lokale omroepen, is het tevens mogelijk deze via de webstream www.radio972.nl te beluisteren. Hier wordt in de avond- en weekenduren onder de naam Radio 972 nonstopmuziek of 'eigen' gepresenteerde programma’s aangeboden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.