Spring naar bijdragen

Monique / 558 / 819 Satellietschijven lijst


shadowsfannl

Aanbevolen berichten

Hier een update van de Radio Monique Satellietschijven.

http://www.mediafire.com/download/1w5t13kc2cffjct/Monique_Satellietschijf_lijst_juli_2013.doc

Bij The Star Sisters stond bij mij een foute titel, bleek na afluisteren oude opname, het moest zijn;

03-08-1985 Star Sisters - He's the 1 (I love)

Groet,

herbert.

Online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de aanvulling. Ik heb het bijgewerkt. De lijst je de neerzet komt overigens van Hitnoteringen.nl en is niet meer actueel.

Monique: http://www.hitnoteringen.nl/start/148-2/radio-monique-satellietschijf/

558: http://www.hitnoteringen.nl/start/radio-558/radio-558-satellietschijf/

819: http://www.hitnoteringen.nl/start/radio-819/radio-819-satellietschijf/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

het Monique deel komt van Ad Roberts uit de tijd dat Monique 963 uitzond op de kabel, indertijd ben ik die lijst nagelopen, en aanpassingen gemaakt zodat we die lijst konden gebruiken voor uitzending.

Later is die lijst op diverse websites geplaatst.

Na veelvuldig oude opnames beluisteren is daar het e.e.a. in de lijst aangepast, ook zijn we toen geholpen door een Forum, het was soms een hele zoektocht.

De 558 en 819 komen inderdaad ergens anders vandaan, zal waarschijnlijk van de website zijn waarvan de link hierboven vermeld staat ( zit al een tijd in mijn archief )

Ik zal later uitsluitend de Monique Satellietschijven plaatsen, omdat de lijst op Hitnoteringen.NL een wat verouderde lijkt, heb al wat afwijkingen gezien, maar ik loop die eerst eens helemaal na.

Groet,

Herbert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om te zien. Vooral de naam Satellietschijf, geleend door Ad Roberts. Hier in Sneek, begin jaren tachtig begonnen wij met Radio Satelliet. Onze alarmschijf had de naam Satellietschijf, Ad Roberts destijds woonachtig in Sneek (i.v.m. werk in een discotheek) heeft dus deze naam geleend. Vonden we destijds helemaal niet erg, integendeel, waren best een beetje trots !

Groet, Joma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijst is opnieuw bovenaan geplaatst.

De groene gedeeltes wijken af van de lijst zoals die op Hitlijsten.NL staat, daar mag wat betreft de Monique Satellietschijven een kleine update komen.

Soms zit het maar in details.

Mocht iemand nog meer verschillen tegenkomen, aanvullingen hebben, of onjuistheden zien, trek aan die grote bel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

het Monique deel komt van Ad Roberts uit de tijd dat Monique 963 uitzond op de kabel, indertijd ben ik die lijst nagelopen, en aanpassingen gemaakt zodat we die lijst konden gebruiken voor uitzending.

Later is die lijst op diverse websites geplaatst.

Na veelvuldig oude opnames beluisteren is daar het e.e.a. in de lijst aangepast, ook zijn we toen geholpen door een Forum, het was soms een hele zoektocht.

De 558 en 819 komen inderdaad ergens anders vandaan, zal waarschijnlijk van de website zijn waarvan de link hierboven vermeld staat ( zit al een tijd in mijn archief )

Ik zal later uitsluitend de Monique Satellietschijven plaatsen, omdat de lijst op Hitnoteringen.NL een wat verouderde lijkt, heb al wat afwijkingen gezien, maar ik loop die eerst eens helemaal na.

Groet,

Herbert.

Beste Herbert,

Het gaat erop lijken dat ik mij en opzicht van jou moet gaan verdedigen. Dan maar even een korte uitleg over het onstaan van de lijst zoals hij op Hitnoteringen staat. De eerste versie van de lijst waarmee ik ben begonnen stond nog op de oude versie van mijn eigen website en dat was ver voor het Monique 963 project. Deze lijst was, meen ik, afkomstig van Hans Knot. Dat was een mooie lijst, alleen ontbrak met name uit 1987 de meeste schijven. In de loop der jaren zijn er regelmatig nieuwe schijven boven komen drijven. Vooral door de bijdrage van een aantal forumleden hier en oud-collega's van Ad. Dat zijn de samenstellers van deze lijst, niemand anders. Ik heb ze alleen op volgorde gezet en gepubliceerd.

Nogmaals, het maakt mij niet uit dat je de lijst gebruikt. Ik ben ook dankbaar voor aanvulling van vandaag. Dankzij die aanvullingen krijg je ze lijst compleet en hopelijk zonder fouten. Maar ik vind het op zijn zachts gezegt niet netje van je dat je een Word document plaatst en dan beweerd dat het jou lijst. Want de inhoud van het Word document is een letterlijk kopie van de website.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijst is opnieuw bovenaan geplaatst.

De groene gedeeltes wijken af van de lijst zoals die op Hitlijsten.NL staat, daar mag wat betreft de Monique Satellietschijven een kleine update komen.

Soms zit het maar in details.

Mocht iemand nog meer verschillen tegenkomen, aanvullingen hebben, of onjuistheden zien, trek aan die grote bel!

Ik zie 1 nieuwe naam verschijnen, verder correcties in de schrijfwijze. Mag ik je hiervoor bedanken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om te zien. Vooral de naam Satellietschijf, geleend door Ad Roberts. Hier in Sneek, begin jaren tachtig begonnen wij met Radio Satelliet. Onze alarmschijf had de naam Satellietschijf, Ad Roberts destijds woonachtig in Sneek (i.v.m. werk in een discotheek) heeft dus deze naam geleend. Vonden we destijds helemaal niet erg, integendeel, waren best een beetje trots !

Groet, Joma.

Dat wist ik nog niet. Bedankt voor het delen. Is er misschien nog een lijst bewaard gebleven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals jij het beschrijft zal het inderdaad gegaan zijn, op zich leuk om te weten waar die info nou vandaan kwam.

Nadien is die lijst door velen aangevuld en aangepast, zo is het bij mij toen ook gegaan, na het verzamelen van vele singles kwam ik af en toe wel eens wat rare dingen in de lijst tegen en heb toen wat aangepast, en heel soms kwam er wat bovendrijven bij een oude opname.

Ook het RF verschafte soms wat duidelijkheid over vreemde titels en wist ik weer wat voor single er gezocht moest worden.

Mijn naam hoeft ook nergens bij, is ook helemaal niet de bedoeling ( nergens voor nodig) , het was alleen een lijst zoals ik die gebruik, en daar mogen wat mij betreft meer mensen van gebruik maken.

Misschien dat het plaatsten van deze lijst weer wat extra info op gaat leveren, wie weet...

Een update leek me geen kwaad kunnen.

groet,

Herbert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie maar 1 nieuwe naam in je lijst ten opzichte van de website. De rest (ook niet onbelangrijk!) zijn spellingscorrecties. Als deze gelijk waren gemeld via het contactformulier op de website waren deze ook gelijk op de site aangepast.

Ik ga de aanpassingen komende week nog proberen aan te passen. Ik heb wel een vraag over 14-02-1987, Lynn White met Don't Let Success. Wat is de bron waarop je je baseerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wist ik nog niet. Bedankt voor het delen. Is er misschien nog een lijst bewaard gebleven...

Kun jij ook niet weten, wij "Friezen" waren in die tijd hèèl voorzichtig met mededelingen, we wisten toen al van nieuwe ontwikkelingen op de Noordzee (via AD natuurlijk). Sterker nog, ikzelf heb op 't punt gestaan om aan boord te gaan bij Radio Paradijs. Nou ja, hoe dat is afgelopen weten we allemaal.

Groet, Joma.

PS Van een lijst is hier geen sprake, sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de lijst met Radio Monique Satellietschijven helemaal nagelopen en op Radiopedia gezet:

http://www.radiopedia.nl/wiki/Lijst_van_satellietschijven

De schijven zijn gecontroleerd op juiste schrijfwijze van de artiest en titel aan de hand van onder andere de singlehoesjes en Please login or register to see this link. .

Datum/schijf is gecontroleerd aan de hand van de aanwezige opnames. Deze opnames zijn als bron toegevoegd. Daarmee krijgen we en overzicht van wat wel en wat niet is gecontroleerd. Voor alle zekerheid heb ik op de overlegpagina vermeld wat er nog aan de hand van een bron (opname) gecontroleerd moet worden en waar ik geen info van de schijf heb kunnen vinden om de naam te controleren op de juiste schrijfwijze:

http://www.radiopedia.nl/wiki/Overleg:Lijst_van_satellietschijven

Ik heb de lijst op Radiopedia gezet omdat hij hier voor iedereen vrij toegankelijk is. Ook kan iedereen die aanvullende info heeft deze toevoegen. Door de bronvermelding kan je goed zien wat er wel en wat er nog niet is gecontroleerd. Dat komt de betrouwbaarheid van de lijst alleen maar ten goede.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Inmiddels is de lijst van Satellietschijven van 1988 compleet en gecontroleerd: http://www.radiopedia.nl/wiki/Lijst_van_satellietschijven

De laatste die nog ontbrak was Piet Veerman met Go On Home in de week van 20 november. Er wordt nu alleen nog gezocht naar een opname uit de week van 18 september voor de bevestiging van Ria Valk met Waarom blijft de zon toch schijnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.