Spring naar bijdragen

You Tube en de zorgvuldigheid


Juul

Aanbevolen berichten

Ik was een you tube downloader for m'n MAC aan het uitproberen.

En na het intoetsen van het woord "Veronica" kwamen er heel wat beelden voorbij.

Bij het eerste filmpje ging het al fout.

Leuk die bandrecorder en die band dacht ik nog.

Maar al gauw bij de tweede tekst in het beeld ging het fout.

"wat staat daar nou?, AM358?".........Het was voorbij voor ik het wist. Of had ik niet goed gekeken?

Even terug dan maar in m'n programmaatje MAC tubes.

En ja hoor, het staat er echt, AM358.

Nou is een een typefoutje gauw gemaakt, maar controleer het dan eerst even voor je zo iets "de wereld in smijt!"

Want straks denk iemand later, het was AM358.

Juul

10xqzd1.jpg

En hier is het hele filmpje, best wel een leuk idee, dat weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Geert,

"Kan wel eens gebeuren" schrijf je........Da's lekker makkelijk. Dat moet je gewoon niet willen.

Ik betoog nu juist dat het niet MAG gebeuren.

En het staat er al sinds 2 december 2012. Als uploader kijk je nog wel eens naar je eigen video? En dan zie je dan zeker niet.

pfffffffffffffffffff

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Geert,

"Kan wel eens gebeuren" schrijf je........Da's lekker makkelijk. Dat moet je gewoon niet willen.

Ik betoog nu juist dat het niet MAG gebeuren.

En het staat er al sinds 2 december 2012. Als uploader kijk je nog wel eens naar je eigen video? En dan zie je dan zeker niet.

pfffffffffffffffffff

Juul

Ach men rotzooit wat an bij mediaberichten.

Paar dagen geleden hoorde ik een NOS nieuwslezer roepen dat de Europa niet wil dat belangrijke sportwedstrijden op commerciele zenders komen.

Hij bedoelde, achter de decoder, betaalzenders.

Als je het verschil tussen betaalzender en commerciele zender niet weet, is het met oude golflengtes natuurlijk al helemaal kansloos.

(Er schijnt een Radio538 te bestaan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ach een typefoutje moeten we ons daar nu zo druk om maken? We weten toch dat er 538 moet staan. Er zal bij Veronica ook wel eens iets fout gegaan zijn hoor.

Grt Rieni.

Rieni,

Ook jij snapt het helaas niet.

Het gaat om de mensen die helemaal van niks weten en het nu voor "waar" aan gaan nemen .

Zullen we discussie maar stoppen? Anders moet ik het maar steeds duiden.....pfffffffffff

Misschien komt het omdat ik voor geschiedenis een 9 had op school en het blijkt dat het historisch besef in deze "social media" wereld geen rol speelt.

"ach een typefoutje........."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de reactie van Juul ( zaterdag 20 juli 13.10 uur) heb ik op de bedankt knop gedrukt. Ik ben het namelijk met Juul eens. Toelichting: Ik vind dat de 'journalistiek' vooral de laatste jaren nogal slordig met historische feiten omgaat. Er wordt te weinig tijd besteed aan het juist weergeven van de feitelijke geschiedenis. We kunnen dit 'met ons allen' afwimpelen. We kunnen dit schuiven onder het kopje: 'typefoutjes / foutje bedankt'. Ik vind dat onvoldoende. Het is waarschijnlijk dat de creatieve maker van het filmpje niet professioneel in de journalistig werkzaam is. Een, zo op het oog, gemaakt (tik)foutje mag dan ook niet zwaar aangerekend worden. Als ik het vervolgens op mezelf zou projecten, dan zou ik niet tevreden zijn met het eindproduct. En ook al ben ik dan hobby-uploader, ik zou het foutje het liefst zo snel mogelijk herstellen. Ik zou AM358 en het woord Norderneij zo snel mogelijk willen vervangen in AM 538 en Norderney. Trouwens ik zou dan ook in het filmpje in korte bewoordingen willen uitleggen wat ik bedoel met AM538 en Norderney. Ik weet het. het zijn details en iedereen maakt fouten. Ik denk er echter wel zo over. Vorm van perfectionisme? Misschien wel, maar het is toch fijn om feiten in je op te nemen. Wat heb je aan feitenkennis, als het al slordig aan je wordt doorgegeven? Ik heb met plezier het filmpje bekeken, dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul de man zonder fouten..........volgens mij ben je dan geen mens. De laatste keer dat ik hier wat heb geschreven, je wordt hier namelijk nogal aangevallen als je nieuw bent. Hoeft voor mij niet. Ik bedank.....doei.

Jammer dat je zo reageert Rieni. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar je mag elkaars mening wel respecteren. Weglopen in een discussie moet je niet doen.

Gerrit, jij noemt het typefoutjes bij de journalisten. Ik noem het tijdsdruk en scoringsdrift. Alles moet sneller en goedkoper. Geld is de drijfveer, niet het product.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote Vincent: Gerrit, jij noemt het typefoutjes bij de journalisten. Ik noem het tijdsdruk en scoringsdrift. Alles moet sneller en goedkoper. Geld is de drijfveer, niet het product. Einde quote.

Volgens mij speelt dat ook een rol Vincent. Je ziet tijdsdruk en scoringsdrift om snelheid en geldbesparing in heel veel bedrijfstakken terug helaas.

En Rieni: Ik deel je conclusie over Juul en de mening over 'aanval op nieuwe forumleden' niet. Gelukkig mag iedereen in dit land (nog) zeggen en concluderen wat men wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk gemaakt filmpje, waarin ook de door mij in Antwerpen bij het vertrek gemaakte beelden zijn opgenomen. Maar inderdaad jammer van de schrijffouten. Dat doet er helaas afbreuk aan. Beter had de maker '538 meter' geschreven (en Norderney). AM 538 is in feite ook onjuist, want het was AM 557 kHz - toen nog aangeduid als 538 meter middengolf.

Overigens vind ik vooral het uitschakelen van de zender interessant. Op diverse opnames die circuleren hoor je steeds iets anders, zodra Veronica sluit. Afhankelijk natuurlijk van de plaats waar de opname is gemaakt. Juist naar dat moment luister ik altijd, wanneer er weer een 'nieuwe' opname opduikt.

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Juul is een perfectionist. klaar als een klontje.

terecht als je het mij vraagt:-)

zonder perfectie sluipen er foutjes in de geschiedenis, zodra dat gebeurd is het eind zoek.

en ja, ik schreef meneer Juul zijn achternaam een keer fout, en sla me nog steeds voor mijn kop daarvoor.

cheers,

Arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we het over zeezenders hebben moeten we ook de juiste info er bij zetten.

We maken geen geschiedenis , maar we maken wel fouten .

Gelukkig zijn er nog mensen die alles van de geschiedenis van Veronica weten.

Laten wij daar blij mee zijn !

Jammer dat we van Tom Collins niets meer horen .

Bedankt Juul Ad Lex .

Groetjes Jaap Bussum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6401
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Peterbaars
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.